2022-07-13, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W9GFO
Du menar denna ?
https://time.com/collection/worlds-g...leftea-sweden/
lite dålig timing ???

.
Citera
2022-07-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stantorman
Enligt obekräftade uppgifter finns GM i Skellefteås grannkommun Robertsfors tillsammans med sin familj. Närmare bestämt i byn Ånäset. De har då troligtvis lämnat Skellefteå för att undkomma den kraftiga reaktion som våldsdådet utlöst.
Bra att han håller sig borta från jämbördiga kamrater i lekparkerna. Där har han ingenting att göra.

Är det vårt eller Etiopiens ansvar att skydda honom från att begå fler brott?

Mamman verkar ju inte med i matchen alls så tyvärr faller väl ansvaret på ett socialt nerlagt kontor som knappt bemannas längre. Vill man ha kontakt så är det minst 4 timmars väntetid.

Stackars grabb. Skicka hem honom till djungeln direkt så han känner sig hemma igen..
Citera
2022-07-13, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Kan du beskriva mer detaljerat? Var hennes klädsel utmanande? Hade hon hotpants?

Vad spelar hennes klädsel för roll?
Det var helt asexuellt från hennes sida kan jag lova!
Citera
Medlem
Är det föräldrarna som lagt ut bilden på flickan i sjukhussäng?
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Denna lärarinna lär snart få sina minuter i TV som ett ansikte mot hatet.

Total vänsterhäxa. Från 2018 och tillbaka, bara att skrolla.

Nästan hela den skattefinansierade sektorn är ett enda stort Matriarkat och det fungerar tyvärr inte.
Citera
2022-07-13, 23:01
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Är det föräldrarna som lagt ut bilden på flickan i sjukhussäng?

Mamman.
Citera
2022-07-13, 23:01
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Vad fan är det för ohyra som krupit in i landet och som avlar såna missfoster till "barn"?
Nu får ohyran leva lyxliv på nåt HVB-hem-ute efter nåt år-så är karusellen med detta vider igång igen.
Vad var det reinfeldt sa en gång-öppna era hjärtan!
Citera
2022-07-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Vi har inte straff i retributivistisk bemärkelse.

Vad vi har är påföljder, och en påföljd är att en som brottsling blir frihetsberövad och placerad i kriminalvård.

Men sluta med ditt låg-IQ-försök till språklig bortfintning, det fungerar inte. Det är ett direkt felaktigt påstående att vi inte har straff och det är hur enkelt som helst att verifiera att du har helt fel. Man kan googla "straff + sverige" eller "straff + politiska partier" eller vad som helst liknande så kan man se allt ifrån lagstiftande politiker, poliser, jurister till totalt okunniga idioter likt dig själv tala om straff i Sverige.
Citera
2022-07-13, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Att prata om diagnoser är en förklaring och en bakgrund till varför vissa brott sker ibland. Det är INTE att säga att personen inte är skyldig!!

Skrämmande att visa lägger sin fokus på ev. "diagnoser" GM har. En 9-årig flicka har blivit våldtagen. Stampad i ansiktet. Medvetna sadistiska handlingar mot ett försvarslöst barn. Prata om hans "diagnoser" med hennes mamma och se vad hon tycker. Rikta empatin och förståelsen mot flickan och hennes mamma istället.
Citera
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Såg precis kvällens aktuellt, varför får man en känsla av att de gör allt som står i deras makt att förminska och släta över allvaret i det som skett?!
Exempel de säger en flicka under 15 år, är det inte mer korrekt att säga en flicka på 9 år?
Och sen självklart ska de ha med en ”expert”
Psykolog Olof Risberg som ska förklara hur OVANLIGT det är med sånna här grova våldsbrott och hur synd det är om förövaren.

Citat
” det handlar om pojkar som har haft det tufft, dom är ju trasiga, dom har inte haft det bra, dom är försummade, många har mött våld själva, många har utsatts för sexuella övergrepp , ofta kommer man faktiskt från ganska socioekonomiskt svaga miljöer där föräldrarna också har svårigheter. Jag tycker inte man ska hålla på o klandra nu utan nu tycker jag man ska kolla på vad man kan göra för o hjälpa människor som vi faktiskt ofta ser har det svårt, det är en trasig trasig pojke , vi måste bli bättre ”

Slut citat

Är det bara jag som tycker det är
Smaklöst att lägga så mycket fokus på hur synd det är om gärningsmannen?

Det ligger en 9årig flicka på sin dödsbädd skändad och våldtagen av en man från ett främmande land och aktuellt fokuserar på hur synd det är om gärningsmannen.

Det är ta mig fan sanslöst! Skandal!

Sverige 2022, kämpa!!!!!!
Citera
Medlem
lizette123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Mamman.

Jag tycker att hon har gjort helt rätt, hade det varit mitt barn så hade jag gjort detsamma.
Citera
2022-07-13, 23:05
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Fajten vänster<>höger har heller sällan varit starkare. Det leder inte framåt direkt.

Sluta slåss och posta fakta.

Har aldrig förstått denna fixering vid vänster-höger-tänktet som alltid ältas här på fb. ALLA tycker såklart att våldtäkt och mordförsök på barn är vidrigt och totalt förkastligt.

Håller med - posta fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in