2022-07-14, 10:38
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasseyF
Därför är det märkligt att en skolchef i kommunen säger i TV att det inte finns ngt dokumenterat om MGM. Har de varit helt blinda eller vill man inte dokumentera?

När det gäller överfallet på den vuxna kvinnan så kan det handla om bristfällig kommunikation mellan polis samt socialtjänsten och skolan. Ingen som tar på sig ett helhetsansvar. När det gäller överfallen på skolan, försöken att dra in flickor på toaletterna så handlar det säkert om bristande dokumentation samt en ovilja att rapportera om överfallen till polis och socialtjänst. Det skulle se illa ut för rektorn att anmäla en utomeuropeisk asylbarn, han kan få en rasiststämpel på sig.
Citera
2022-07-14, 10:40
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nej han är under 15. Detta stämmer om han var 15 år och uppåt men nu är han släppt på fri fot och befinner sig på hemlig adress med sin familj för att skydda pojken. Inte för att skydda samhället mot fler brott.

Dock tror jag hans familj fått rådet att inte hålla sig bland allmänheten pga hotbilden han har. Men det är inget dom kan tvinga honom till. Det enda som händer med ett barn som begår brott är nära kontakt med socialtjänst och barnpsykiatri. Dom kan inte låsa in honom.

Formellt är han under 15 men vad jag sett på nyheterna vill åklagaren att en medicinsk åldersbedömning görs eftersom det finns goda skäl att misstänka att den formella åldern inte stämmer.
Citera
2022-07-14, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det kan vara så att tunnel-överfallet inte är känt för skolledningen, och om så är fallet är det Socialtjänsten som bär ansvar för initiativ till samråd.
Polisen kan i vissa fall tala med skolledning, men jag förstod att det blev en nedlagd utredning samt att brottsoffret var en vuxen kvinna (ej skolelev). I Polisens uppfattning kan det därför hamna utanför skolan samt då han är minderårig är det redan stämplat att Soc har ansvaret.
Pga att åklagare bekräftat denna händelse, finns det i vart fall stora missar i kommunikation och uppföljning kring grabben.

Det förekommer tråduppgifter om händelser på skolan också, bla att killen ska ha försökt dra in en flicka på en toalett, olika typer av tafsanden mm.
Sådant skulle absolut finnas inom skolans dokumentation.

För egen del, har jag helt omöjligt att se att både detta brutala överfall på 9-åringen samt tidigare attack mot en kvinna i gångtunneln kommer oannonserat.
Killen besitter rimligtvis ett agerande utåt som ligger inom samma mönster då en 15-årig-isch särskolegrabb knappast är ett mastermind som går runt och döljer sina mörka sidor.
Detta borde med all tydlighet snappats upp av vuxenvärlden runtom honom.

Kan det vara så att man sett mellan fingrarna pga han går i särskoleklass och av den givna anledningen vilken/vilka diagnoser han nu än har som föranleder sär-klass?
Att detta faktumet gör att skolan "tillåter" ett större handlingsutrymme för grabben?

Kan vara så att de såg mellan fingrarna för att han är svart. Som arab/pakistanierna som systematiskt våldtog "på riktigt utsatta" flickor i England vilket mörklades av myndigheterna som lät det fortgå.
Citera
2022-07-14, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Han är ju Afrikan så klart att det beror på invandring liksom majoriteten av alla brottslingar och våldsbrott som dagligen diskuteras på Flashback. Med det sagt så begår även svenskar brott, precis som en svan kan vara svart. Betänk att de "svenskar" som Sydeuropa med Spanien etc. har problem med (Sic) är invandrare så belyses hur bissar situationen är. Precis som inga Japaner leder upplopp i Sverige eller Frankrike för den delen trots att de räknas bland invandrarna i statistiken för att mörklägga ....

Jag håller med dig att det beror på inkompetens också samtidigt som det är en ideologiskt självvald inkompetens där man mörklägger sanningen i sin egen bubbla, "safe space" och ekokammare och hanterar det faktum att tidigare sömnigare orter plötsligt blivit våldsamma som något "oförklarligt". Lyssnar man på SVT exempelvis så kan man inte förstå vad som har hänt och vem som är GM åtmistone inte att läsa mellan raderna som i DDR typ.

Inkompetens ledde till att man importerade monstret, har daltat och kommer att dalta med honom, lät honom springa fritt och inte har utvisat honom och inte kommer att göra det.

I praktiken med de "inkompetenta" d.v.s. ideologiskt felaktiga system man har så skulle han i värsta fall få en tillagning och kanske ha skjutit upp sina brott med någon vecka eller månad eller gjort det på någon annan ort. Det går inte att bota dessa oavsett diagnos eller avsaknaden av densamma.

Du behöver givetvis inte svara andra flashbackare om du inte vill precis som det står andra rätt att kommentera valfri annan flashbackare.
Nej men kan inte bota utvecklingsstörningar etc men man kan hantera dem. Detta är kanske svårt att ta till sig om man inte har insyn vilket jag kan förstå.

Där vi går isär är att du menar detta fall enbart beror på invandring, jag menar att de hade hänt även om MGM var svensk då Skellefteå är en skämtstad som var på väg att dö innan Northvolt dök upp. Tur det finns naturresurser då avsaknaden på mänskliga är minst sagt påtagande.

Naturligtvis ska du kommentera så mycket du vill jag menar bara att det är ok att vi har olika åsikter. Du är fortfarande mer än välkommen till mitt bord för fortsatta diskussioner.

Samtidigt är det ju bra om man kan identifiera då man inte längre kommer någon vart och kanske istället ta en öl och spela lite biljard.

Men det behöver du inte heller hålla med om haha
Citera
2022-07-14, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
När det gäller överfallet på den vuxna kvinnan så kan det handla om bristfällig kommunikation mellan polis samt socialtjänsten och skolan. Ingen som tar på sig ett helhetsansvar. När det gäller överfallen på skolan, försöken att dra in flickor på toaletterna så handlar det säkert om bristande dokumentation samt en ovilja att rapportera om överfallen till polis och socialtjänst. Det skulle se illa ut för rektorn att anmäla en utomeuropeisk asylbarn, han kan få en rasiststämpel på sig.

Det är ju det som är det sjuka. ALLA dåliga beteenden måste hanteras och beivras.
Citera
2022-07-14, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
De som "ser" bara lite mellan raderna förstår att MGM kommer från annat land.

Undrar om de tar DNA från "mamman" och "pojken" för att utröna om det verkligen är hennes barn...

Nu har tydligen "pojken" fått uppehållstillstånd ganska nyligt (enl uppgifter i tråden) gällde det även mamman och hennes andra barn? Vad händer om de kommer på att han är här som på felaktiga grunder (ej rätt mamma)? Blir det en ny utredning på hela familjen vad gäller uppehållstillstånd?

Ps Fortfarande har jag inte sett i något nyhetsprogram att de gått ut med flickans ålder... skulle väl bli ramaskri! Skulle det värsta hända med offret antar jag att det också mörkas i det längsta. Ds
De sa faktiskt hennes ålder i en sändning från ekot igår hörde jag.
Citera
2022-07-14, 10:48
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaJag
Nej men kan inte bota utvecklingsstörningar etc men man kan hantera dem. Detta är kanske svårt att ta till sig om man inte har insyn vilket jag kan förstå.

Där vi går isär är att du menar detta fall enbart beror på invandring, jag menar att de hade hänt även om MGM var svensk då Skellefteå är en skämtstad som var på väg att dö innan Northvolt dök upp. Tur det finns naturresurser då avsaknaden på mänskliga är minst sagt påtagande.

Naturligtvis ska du kommentera så mycket du vill jag menar bara att det är ok att vi har olika åsikter. Du är fortfarande mer än välkommen till mitt bord för fortsatta diskussioner.

Samtidigt är det ju bra om man kan identifiera då man inte längre kommer någon vart och kanske istället ta en öl och spela lite biljard.

Men det behöver du inte heller hålla med om haha

Du menar alltså att flickan ändå hade legat på sjukhus brutalt våldtagen och sönderslagen även om denna sadistiska neger inte hade blivit insläppt i landet?

Intressant. Vad grundar du det på?
Citera
2022-07-14, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasseyF
Därför är det märkligt att en skolchef i kommunen säger i TV att det inte finns ngt dokumenterat om MGM. Har de varit helt blinda eller vill man inte dokumentera?

Han säger inte att det inte finns något dokumenterat om pojken. Han säger att han inte hittat något dokumenterat om larm till andra myndigheter. Stor skillnad!

Han säger vidare att det finns dokumenterat om åtgärder kring eleven på skolan (för det är det som är skolans uppgift) precis som andra elever med särskilda behov. Sen kan han inte sitta i media och prata om detaljer kring det!
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Den enda anledningen till att pojken nu inte kan röra sig fritt utan uppsyn är att dom vill skydda pojken. Att dom inte bryr sig om vilket skada pojken gör framgår tydligt i och med att dom ignorerat hans tidigare försök till och fullbordade överfall.

Nytt namn och växa lite så han inte är lika lätt att känna igen. Sen kommer dom släppa lös honom igen utan uppsyn. Allt för att skydda gärningsmannen.

Nej, så funkar det inte.
Här och nu, när ett mycket allvarligt brott begåtts blir det givetvis ett nytt utgångsläge med övervakning med ungefär samma anledningar som vid häktning , även om tidigare utgångsläge förmodligen kraftigt går att ifrågasätta.

Om/att det föreligger hot mot killen/killens familj, ingår även övervakning av sådant då det faktiskt är olagligt att dödshota någon i detta landet.

Notera här att jag fetat innebörden av även. Detta i syfte att påvisa att man kan ha flera tankar i huvudet samtidigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
De sa faktiskt hennes ålder i en sändning från ekot igår hörde jag.

Ok, det har jag missat... trots att jag även lyssnar på nyhetssändningar på radio.

Vilken ålder gick de ut med?
Citera
2022-07-14, 10:52
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Här är några fler barnbilder ... a propos att den "13-årige" GM ska ålderstestas

https://twitter.com/M____i____T/stat...39160335896577

https://toklandet.wordpress.com/2015...-i-soderhamn1/

https://petterssonorg.files.wordpres...pg?w=490&h=365
På vilket sätt har dessa grabbar med det nu aktuella brottet att göra. Jag ser ingen som ens påminner om den nu misstänkte skitungen.

Postade några bilder på "barn" som visar, hur totalt ointresserade svenska myndigheter är av, om någons uppgivna ålder verkar trolig.

Jonas Andersson, riksdagsman för SD och själv från Skellefteå skriver:

"Enligt de uppgifter som finns ute i media och som överensstämmer med vad jag hört från andra källor lokalt, så är den misstänkte gärningsmannen - eller pojken - 13 år i passet, och går särskola. Han är inte svensk medborgare, och kom till Sverige med mamman för 6-7 år sedan.

Enligt mina källor så har åldern 13 år ifrågasatts fler än en gång rörande denne pojke, ända sen han hamnade i lågstadiet och var mycket större än alla andra jämnåriga barn. För mig som jobbat i asylbranchen i 15 år och slagits hårt för åldersbedömningar av ensamkommande, så är detta ett ständigt återkommande problem." (min fetstil)

https://www.facebook.com/Humlannitto...jdEPx65hBHfi6l
Senast redigerad av Meiji 2022-07-14 kl. 10:56.
Citera
2022-07-14, 10:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett bra och helt riktigt inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Ponera att det hade varit Niklas, 13 år, som hade gett sig på en 9-årig muslimsk flicka. Våldtagit, misshandlat och strypt henne.

Vi hade varit på randen till ett fullskaligt inbördeskrig idag.

Ett bra och helt riktigt inlägg.

Ja då hade det genomförts fackeltåg från norr till söder med tillhörande av galor samt allehanda olika möten och debatter. Precis som du skriver så hade landet varit på randen till ett inbördeskrig. Nu är det ingen Niklas 13 år som har gjort den här bestialiska attacken mot en 9-årig flicka utan en "13-åring" som det är "synd" om.

Vilka rubriker hade det inte då blivit? Ideligen hade detta kablats på TV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in