2022-07-10, 22:36
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Tror faktiskt inte han skiljer på en svensk, ukrainare eller en arab liksom. Han är en farlig våldtäktsman och framtida seriemördare helt klart.

Definitivt. Av hans historik att döma är han som en lobotomerad Anders Eklund på steroider. Livsfarlig och i total avsaknad av impulskontroll med starka primitiva drifter. Det här är nog tyvärr inte sista gången vi lär höra om denne yngling.
Citera
2022-07-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Medan MGM av postare som visat sig ha rätt när det gäller annat har sagts ha kommit hit för sju år sedan. Och som MGM ser ut, är det inte det första man tänker sig att han skulle ha en mamma med mellanösternförnamnet Leil@. Jag förhåller mig högst skeptisk till att hon skulle vara mamma till MGM
Är även mannens namn persisik?
Citera
2022-07-10, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Det är inte jag dom börjat spekulera i efternamn och förälder

och ja, jag har viss insikt om MGM som jag av olika skäl inte vill redogöra för i detalj
Absolut, det respekterar jag fullt ut.
Och ja, är andra som vevat på i tråden efter. Jag var lite väl utpekande mot dig, sorry.
Citera
2022-07-10, 22:39
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Ja, men det blir då en fråga om kausalitetens riktning. Vad är hönan och vad är ägget?

I det här specifika fallet torde det finnas en rad mer troliga orsaker än släktingens knarkaffärer, den knapphändiga informationen till trots.
Citera
2022-07-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det är i högsta grad politik när sådant händer. Låt folk få se vad politikerna gjort med vårt land. Dags för länge sedan att kasta silkesvantarna!
Det är i första hand ett brottsoffer vars liv slagits sönder som ni vill ska bli allmänt känd utan minsta möjlighet till eget val för att göra brottet till något som ska tjäna andras intressen.

Om,låt oss säga,din mamma våldtogs och filmades, skulle du vilja att filmen och gynbilder spreds fritt över nätet? Nej, eller hur? Det skulle upplevas som kränkande och just det gör ni med brottsoffret, begår ett andra brott som är lika mentalt allvarligt.

Men jag förväntar mig inte att folk som inte redan förstår sådant, ska göra det genom upplysning. Spegelneuronernas funktioner och empatisk förmåga är oftast begränsad hos somliga.
Citera
2022-07-10, 22:40
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Har det kommit fram vem som gjort detta mot den stackars lilla flickan än?
Ja.
Citera
2022-07-10, 22:41
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Är även mannens namn persisik?
Mannens namn är persiskt. Kvinnans är arabiskt, men det är inte ett namn som är vanligt i Afrika söder om Sahara.
Citera
2022-07-10, 22:44
Medlem
Gamebreds avatar
Är det alldeles möjligt att börja nysta lite kring de ansvariga vid monstrets tidigare attacker? Tycker det är främst de slapphänta batikpersonerna som borde hängas högt.

Monstret lär leva med skygglappar ett bra tag framöver, han kommer nog aldrig få inpräntat vad han verkligen har gjort, trist men sånt är livet.
Citera
2022-07-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Medan MGM av postare som visat sig ha rätt när det gäller annat har sagts ha kommit hit för sju år sedan. Och som MGM ser ut, är det inte det första man tänker sig att han skulle ha en mamma med mellanösternförnamnet Leil@. Jag förhåller mig högst skeptisk till att hon skulle vara mamma till MGM
Leil@ finns i många länder. https://www.nomi-popolari.com/nome/leil@
Sök där så ska du få lära dig något nytt.
Citera
2022-07-10, 22:51
Medlem
Fjäder i hatten till det mod som ändrade rubrik-bra där
Citera
2022-07-10, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mogulen70
Tänk om de skyddat omgivningen från honom istället första gången han gjorde sig skyldig till våldsbrott, då hade inte en 10-årig flicka legat nedsövd på iva just nu!

Håller med dig! Han måste straffas men lör väl inte ske. 🥺
Citera
2022-07-10, 22:56
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nyhetsvärdet är egentligen inte alls lågt, tvärtom. Det bestämmer inte journalisterna, det är folket som bestämmer intresset oavsett om en viss tidning skriver eller inte skriver om det.

En 9 åring som blir halvt ihjälslagen av en annan minderårig person med seriemördartendenser och som är känd för att ha gjort liknande utfall tidigare, borde vara högst upp på listan egentligen. Men deras roll är ju att tona ner så att ingen förstår hur allvarligt det är med flickan egentligen eller hur livsfarlig pojken är.

Det är inte för flickans skull de är tysta, det är för gärningsmannens skull. Hade gm varit myndig hade de skrivit mer om det. Nu har dem order att inte skriva mer om det med hänsyn till gärningsmannens ålder.
Varför ska man ens ta hänsyn när det inte är första gången som monstret begår brott. Socialen är lika skyldiga som monstret. Spyr på alla godtrogna kärringar som ser genom fingrarna när det uppstår problem. Känns otryggt att dom inte ens låst in dåren på någon psykisk avdelning. Bilden på den lilla flickan vittnar om ett övervåld som inte är mänskligt, och socialtjänsten visste vad dåren var kapabel till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in