2022-07-12, 10:53
Medlem
fattyacids avatar
Men ge er, klart som fan de kan tas om hand inom sluten psykiatri även om de är under 15?! Som i princip innebär att han inte kommer ut eftersom det är särskild utskriftsprövning. Vilken han såklart inte kommer att klara eftersom han är inte är mentalt kapabel till att klara sig själv och inte återfalla i brott likt detta igen.

Och hoppas verkligen att han tas omhand nu, för annars har ni rätt. Han kommer att döda någon.
Citera
2022-07-12, 10:55
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Jag är ingen expert, men kan inte unga placeras på hem för unga (SIS) eller att ungen blir placerad i ett familjehem. Jag vet att det inte är ett straff, men om föräldrarna inte kan styra över ungen...

Det är klart att han kan bli omhändertagen på olika sätt, men inga sätt som förhindrar honom från att försöka mörda fler flickor. Jag tror att vi kan utgå från att problemet inte är att hans mamma inte kan styra över honom utan att han är rejält störd och farlig. Vi pratar trots allt inte om ett litet barn utan om en storväxt 14-åring med nån form av utvecklingsstörning och det här är inte heller det första överfallet han har begått.

Det obegripligt att vi saknar lagar för att låsa in farliga individer oavsett om de är minderåriga.
Citera
2022-07-12, 10:59
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Jag är ingen expert, men kan inte unga placeras på hem för unga (SIS) eller att ungen blir placerad i ett familjehem. Jag vet att det inte är ett straff, men om föräldrarna inte kan styra över ungen...
Det är nog helt säkert att han tas från modern och placeras någonstans. Om det finns någon familj som vill tas sig an ett sådant fall hoppas jag inte utan det blir Hvb/SIS hem. Men finns nog inget som kommer att göra en sådan individ till fungerande medborgare utan blir Engels inösta framtid.
Citera
2022-07-12, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drcagorth
Förvånad media lyckats hålla inne med rasism hat främlingsfientlighet inte angripit SD högern alternativmedia ännu om den afrikanska pojken
Snälla kan du inte kalla mej för en rasist, nazist, kvinnohatare, högerman, SD eller bara gubbtjyv för inget stämmer ändå utom att jag gillar Alternativ Media som alla gör som läser här.
Citera
2022-07-12, 11:06
Medlem
Vem har uppfostrat honom om han nu inte varit hos sin morsa senaste halvåret? Muslimsk fosterfamilj?
Citera
2022-07-12, 11:08
Medlem
Nån som vet nå mer om flickans nuläge? Stackars liten Stackars familjen
Citera
2022-07-12, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Är gärningsmannen gripen?
Skyddad identitet och fortsätta sina bravader är det som hänt för GM...
Citera
2022-07-12, 11:09
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Hur tror du att den här ”pojken” kommer att bli när han växer upp och testosteronet rusar i kroppen? Tror du att samtal på soc och saft och bullar kommer att råda bot på det onda?
Vem blir nästa offer… För det kommer inte att sluta här.
Det började inte ens med detta vansinnesdåd, vad jag förstått.
Den "unga pojken" har under sin tid i Sverige hunnit med fler övergrepp.
Finns det någon sammanfattning över hur mycket han hunnit med?
Sånt här får mig att må riktigt illa.
Citera
2022-07-12, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bannemanne1
Det står i tråden längst bak som någon delade om honom. E*ik någonting stod det.

Vi har haft ett namn sen väldigt tidigt i tråden som blivit mer och mer bekräftat av olika källor och aldrig dementerat: ab*shi (* = u).

Finns flera bra sammanfattningar under trådens gång.
Citera
2022-07-12, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kxft
Gick det inte? 😔💔 Eller bedömde dom att dom skulle vänta ytterligare?
Fy.. man vill bara höra att hon vaknat upp.

Usch påminner om när min lille son 3 månader gammal skulle hjärtopereras.. och de inte kunde väcka han heller vid första försöket.. de sa att han inte var så pigg på att andas själv😢 där slutade det bra vid andra försöket och jag hoppas att det går bra för den lilla flickan med när de gör nästa försök❤️
Senast redigerad av missy123 2022-07-12 kl. 11:18. Anledning: ändring
Citera
2022-07-12, 11:21
Medlem
Jag har följt tråden från start men det blir svårare och svårare att följa med samt allt svårsre för nya läsare att sätta sig in i fallet när 3/4 av alla inlägg inte handlar om fallet i sig utan om invandringspolitik, rasbiologi, hur man räknar ut mänskligt IQ samt frågor som redan besvarats om och om igen i tråden.

Ja, MGM är invandrad och han har en icke definierad diagnos. Hade just detta fall hänt om han inte kommit till Sverige? Nej. Hade alla våldsbrott mot kvinnor eller barn försvunnit om vi stängde gränserna? Nej.

Kan vi diskutera omkringliggande faktorer i andra trådar och hålla denna till fallet i fråga? Nu försvinner all faktiskt ny relevant info bort mellan 82616 inlägg om politik och rasbiologi.
Senast redigerad av Aloyshepherd 2022-07-12 kl. 11:22. Anledning: Rättstavning
Citera
2022-07-12, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Dom fallen jag känner till då har det handlar om främst tjejer med svåra självskadebeteende eller som varit akut suicidala, o det saknas platser på ”anpassade” ställen. Vilket är ett skämt o katastrof eftersom det inte finns nått bra alternativ alls för barn/ungdomar med svåra psykiska besvär i Sverige!!

Men precis som du säger: man låser in en 12-13årig tjej på SIS flera år för att hon inte ska utsätta sig själv för risker för sin hälsa o sitt liv. Men man låser inte in en 13årig pojke som utgör större hot mot sin omgivning än sig själv.

Största problemet är att det finns inga platser att göra av dom!! O att man ens tänker tanken att använda rättspsyk är grovt tjänstefel!

Jag har själv varit med en ungdom tjej som va 17år o suicidal o svårt självskadebeteende som sattes på psyk för vuxna, jag va med som personal/ställföreträdande förälder för både BUP o psykvården kräver att en förälder alltid är med vid i läggning av minderåriga. Det va fruktansvärt!!! Som tur va gjorde man efter 12tim med extrema påtryckningar från oss närmast ungdomen en alternativ lösning med extra personal med vak dygnet runt i annan lokal…
Men vi hade lika gärna kunnat bli kvar där flera dagar!!
Vad innebär ”läggning”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in