Citat:
Ursprungligen postat av
MissBobby
Jag undrar varför du själv inte gjorde en orosanmälan när du såg problemen? Du har också ett ansvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Nej det som sticker i mina ögon är hur du skriver några rader om flickan och sedan skriver en lång text för att förstå gärningsmannen och hur han kommit in i puberteten och ville ha flickan och han gick för långt eftersom att samhället svikit honom och det i princip inte var hans fel. Ursäkterna för vad han gjort, det är oväsentligt. Nu måste han bort från gatan.
Du verkar ju mer upprörd över den förklarliga stämningen och reaktionerna hos folk, snarare än det faktum att hon ligger med slangar och kämpar för livet. Nej, jag förstår att det inte är så, men det är så det framstår.
Du frågar hur man kan avvärja sånt här. Vad föreslår du, nu när han är omhändertagen? Svaret är ju enkelt, att han låses in, endast då kan vi garantera att han inte gör samma sak igen mot någon annans dotter. Men så kommer ju inte ske, han kommer inte låsas in och det vet vi båda två.
Du har helt rätt att samhället misslyckats i det att han fått röra sig fritt trots varningssignalerna. Men det stärker ju bara argumentet ännu mer att han trots sin ålder borde låsas in.
Dig är jag egentligen helt överens med!
Jag anser också att han ska bakom lås och bom.
Och tack för att du förstår vad som givetvis gör mig mest upprörd av allt. Jag kanske inte var tydlig nog i mitt första inlägg, men jag anser att såna här svin saknar existensberättigande, men någonstans är det ett faktum att sådana här saker fortfarande sker och jag tycker väl att det är dit en diskussion bör leda; varför fortsätter sånt här att ske? Vad kan vi göra?
Personligen tänker jag att en del i det är att ta reda på varför sånt här händer är att se mönster, och något återkommande i såna här fall, är just att samhället tittat åt ett annat håll. Jag utgick från fallet Gabriel Fernandez när jag insåg att det kan röra sig om denna pojke. Men när jag ställde frågan gällde det inte bara den här pojken, utan även de förövare som ännu inte begått sina brott.
Och jag invände mig mot hur illa vissa i tråden faktiskt pratar om flickan, nu även hennes mamma och hur många hellre fokuserar på att spekulera härkomst och allt känns bara så absurt eftersom en liten liten del i vad vi kan göra, är ju att åtminstone visa familjen respekt.