2022-07-08, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Nu handlar det om ett barn, en flicka, en tjej...nästa gång kan det vara ens dotter, son, barnbarn..som ligger där. Har vi inte rätt få veta mer, varför tystas allt ner?

Förmodligen för att inte störa/förstöra utredningsarbetet.
Citera
2022-07-08, 12:21
Medlem
Om det nu rör sig om ett yngre klientel så är väl det troliga att vi har med antingen Lyckogränd eller Stackgatan att göra. Bara för att ta ett exempel som inte har direkt bäring i det här fallet så kan jag konstatera attt det finns 12 pojkar i ålderspannet 16-17 år. 2 av namnen kunde jag uttala.

Jag tror inte att det ser så mycket bättre ut om man skulle leta bland de som är än yngre. Visst kan det vara pojkar från en annan stadsdel men så ser det i vart fall ut på MB.
Citera
2022-07-08, 12:25
Avstängd
En misstänkt, två sparkcyklar??????
Citera
2022-07-08, 12:27
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Om det nu rör sig om ett yngre klientel så är väl det troliga att vi har med antingen Lyckogränd eller Stackgatan att göra. Bara för att ta ett exempel som inte har direkt bäring i det här fallet så kan jag konstatera attt det finns 12 pojkar i ålderspannet 16-17 år. 2 av namnen kunde jag uttala.

Jag tror inte att det ser så mycket bättre ut om man skulle leta bland de som är än yngre. Visst kan det vara pojkar från en annan stadsdel men så ser det i vart fall ut på MB.

Antagligen så är "15-åringen" en av de som "hittade" henne.
Citera
2022-07-08, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
En misstänkt, två sparkcyklar??????

Tja, en som har sett på och den andre utfört illgärningen. Kanske t.o.m så att den passive har berättat saker och ting för polisen?
Citera
2022-07-08, 12:28
Medlem
E.Alberts avatar
Om de hittat hyrda elsparkcyklar där bör det ju vara lätt att klura ut vem som hyrt dem. En misstänkt, men där låg det två elsparkcyklar och en cykel, därav bör det ju varit ytterligare en person där.

Hoppas flickan klarar sig.
Citera
2022-07-08, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Antagligen så är "15-åringen" en av de som "hittade" henne.

Kan t.o.m vara så eller om det nu var två den passive som kände sig tvungen att ringa 112?
Citera
2022-07-08, 12:33
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Kan t.o.m vara så eller om det nu var två den passive som kände sig tvungen att ringa 112?
En av dem ringde 112.
Den ena var passiv och det var "15-åringen" Sen de 2 andra som kom dit försökte hjälpa flickan...
Citera
2022-07-08, 12:34
Citat:
Ursprungligen postat av DemandJustice
Det har inte framkommit att det var ungdomar som hittade henne, iaf inte på de sidor jag hittills hunnit läsa. Personen vars vän var en av de som hittade henne, angav inte ålder på vännen.
De som senare kom på platsen och hittade henne är kring 30+
Citera
2022-07-08, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
En av dem ringde 112.
Den ena var passiv och det var "15-åringen" Sen de 2 andra som kom dit försökte hjälpa flickan...

Vet du att det gick till så eller spekulerar du?

Om du vet så vet du med andra ord även vem misstänkt GM är?
Citera
2022-07-08, 12:38
Medlem
.-.-.s avatar
9 år ska flickan va enligt info.
Citera
2022-07-08, 12:42
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Vet du att det gick till så eller spekulerar du?

Om du vet så vet du med andra ord även vem misstänkt GM är?

Jag spekulerar aldrig. Känner de som hittade henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in