2022-10-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OP.Ferox
Samtidigt sitter helvetet och gnäller över att han inte trivs på boendet grund av hot och våld, och föräldrarna vill ha hem honom...
Detta är så j-vla uppåt väggarna sjukt! 😡

Ja verkligen.
Finns nog gott om folk som skulle vilja plocka ut både honom och föräldrarna i skogen.
Citera
2022-10-15, 22:44
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
P7:an som gjorts visar att det finns misstankar om att pojken misstänks ha lidit av en allvarlig psykisk störning såväl vid tiden för gärningen som vid undersökningen.

Blir det nu förhoppningsvis den större rättspsykiatriska undersökningen och den visar detsamma; att han misstänks lida av en allvarlig psykisk störning både vid brottet samt vid den månadslånga undersökningen. Då vore det katastrofalt om inte GM döms till sluten rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
Jag tycker att man borde göra en P7 på alla som har möjliggjort idiotens vistelse i Sverige möjligt!
Citera
2022-10-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OP.Ferox
"Pojken och hans föräldrar vill att han flyttar hem. Detta eftersom han utsätts för våld och hot av de andra ungdomarna på hemmet."

"Han trivdes i början, men den sista tiden har han utsatts för våld och hot."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...gen-halls-gomd

-

Idioten har fullständigt sabbat en ung oskyldig flickas liv samt hennes nära anhörigas...
(Och gud vet vad jag själv med många flera berörts negativt av detta, på djupet av själen).
Och så läser man detta?!?!? Tror knappt det är sant...

Lite hot och våld av ungdomar på ett ungdomshem är ett ringa straff i jämförelse med vad fanskapet själv har gjort.
Han ska väl för f*n INTE trivas, han ska straffas! J*vla dårar som styr i dessa frågor...

Och kan någon bara få idiotens föräldrar att hålla käft och dra härifrån! De ska f*n varken ha barn eller uppehållstillstånd i det här landet!

Hade varit intressant att se vad resultatet hade blivit om man gjorde (en ärlig) nationell folkröstning gällande frågan om önskat straff för dessa.
Skulle någon här på allvar bry sig om något hemskt hände med dessa kr*k?

Usch...

Föräldrarna fick honom på kvällen att berätta att det var han som gjorde det varpå de ringde polisen.
Det måste ju inte vara något fel på föräldrarna!
Jag hoppas att han aldrig släpps ut i samhället men försök för fan att sätta er in i föräldrarnas situation!
Tänk om ert barn gjorde något lika hemskt.
Citera
2022-10-15, 23:00
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Det har jag förstått men bara för att man inte själv kan kommunicera kan man ju reagera ändå. Personer med svåra hjärnskador kan ibland ge uttryck för att ha en hyfsad uppfattning om att någonting pågår runtomkring dem, vissa kan till exempel kan de uppskatta att kolla på TV på samma sätt som en bebis kan även om de inte kan uttrycka sig mer än så. Eller reagera om man spelar musik de tycker om. Eller reagera positivt på beröring. NÄR gör hon "vissa ljud", det är sånt jag undrar över. Eller NÄR fäster hon blicken. Är det när någon hon känner igen kommer in i ett rum? Eller om hon får titta på TV?

Att hon inte klarar av att svara på frågor är helt uppenbart. Ingen mening med att vara syrlig när folk frågar av omtanke.

Fast det har ju dom valt att inte gå ut med offentligt, då får man respektera det.
Det lilla som hittills har sagts här är allt som kommit fram.
Citera
2022-10-15, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pesetas
1993 så mördade två 10 åringar James Bulger i Liverpool och vad jag vet så sitter dom fortfarande inne
så om monstret är 15 år borde han få livstidsstraff.
De blev villkorligt frigivna efter 8 år.
Citera
2022-10-15, 23:26
Medlem
Har följt den här sorgliga tråden sedan dagen då tragedin inträffade. Givetvis hoppas jag att GM döms till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

Min stora önskan är att fler samhällsmedborgare tar sitt ansvar och orosanmäler till soc vid minsta misstanke på att ngt inte står rätt till hos tex grannfamiljen istället för att blunda och tänka att det är ngn annans problem. Vi har alla ett ansvar... Det är mkt enkelt att lämna en orosanmälan online på kommuners hemsidor och det går givetvis bra att vara anonym.
Har bott många år i Skellefteå och vet att orosanmälningar sitter långt inne hos skol- och omsorgspersonal. De jag känner som arbetar på staden socialkontor vittnar om en flathet hos många som arbetar inom det i tråden nämnda fältet på socialkontoret.

Fy fan för att detta tilläts hända.
Citera
2022-10-15, 23:42
Medlem
Läst FUP:en och tolkar jag den rätt så har GM slitit itu ena skosnöret. Det har testats ha en hållfasthet på 80 kg.
Dessutom tolkar jag det som "pinnen" han slagit med är det ungträd som befunnits avbrutit vid brottsplatsen, och att pinnen är det avbrutna trädet.

Kan man som 15-åring slita av skosnören och bryta av träd med bara händerna så är man stark, och tillsammans med en psykisk störning blir man farlig.

Obs! Ovan är mina egna tolkningar/ gissningar av FUP:en!
Citera
2022-10-15, 23:57
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Kan man som 15-åring slita av skosnören och bryta av träd med bara händerna så är man stark

Hann läsa i FUP (Som blev kostsam för mig att ladda hem, fått köra virusprogram för att reparera skiten den ställde till med. Tack för det!) att pojken har storlek 43 i skostorlek. Är det normal storlek för en 15-åring pojke?

Han beskrevs inte som särskilt lång (till och med kort om jag inte minns helt fel) av vittne. Jag hade fått intrycket att det handlar om en stor kille men han är kanske enbart fet?
Citera
2022-10-16, 00:01
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
En tanke när jag läsar delar av fupen är ju att denna gm måste ju vara psykiskt sjuk!??
Han kan ju inte svara på nåt. Pratar som en 6åring.
Både utvecklingstörd och psykiskt sjuk. Finns ju inte ett normalt svar nånstans.

Ärligt talat så har han nog den "rätta" IQ:n för sin ålder och härkomst. Ett exempel på en kvinna från Somalia (Etiopien och Somalia gränsar mot varandra), och hon är vuxen.
Det är extremt låg IQ i östafrika. Har du pratat med många somalier? Om du har det så vet du.
https://www.bitchute.com/video/tkOfNsp0iZw/
Citera
2022-10-16, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Det har jag förstått men bara för att man inte själv kan kommunicera kan man ju reagera ändå. Personer med svåra hjärnskador kan ibland ge uttryck för att ha en hyfsad uppfattning om att någonting pågår runtomkring dem, vissa kan till exempel kan de uppskatta att kolla på TV på samma sätt som en bebis kan även om de inte kan uttrycka sig mer än så. Eller reagera om man spelar musik de tycker om. Eller reagera positivt på beröring. NÄR gör hon "vissa ljud", det är sånt jag undrar över. Eller NÄR fäster hon blicken. Är det när någon hon känner igen kommer in i ett rum? Eller om hon får titta på TV?

Att hon inte klarar av att svara på frågor är helt uppenbart. Ingen mening med att vara syrlig när folk frågar av omtanke.

Vi allmänheten vet inget mer om henne; när hon fäster blicken, om hon känner igen personer, ser på TV, som du bland annat undrar. Sjukvård, polis och rättsväsendet har förstås full koll om hur hon mår, om någon förbättring eller förändring sker.

Hon vårdas på sjukhus och kommer att behöva vård lång tid framöver. Sjukgymnast, arbetsterapeut, talpedagog och övrig personal gör allt de kan för att t ex kunna lära henne gå, kunna prata, osv.

Enligt hennes och föräldrarnas målsägarbiträde så säger han att man ännu ej vet den fulla omfattningen av hennes skador. de är ej överblickbara och det är för tidigt att avgöra vilka men och skador hon drabbats av.

Hoppet är ju det sista som överger en, man kan inte annat än hoppas och be att ett under sker och att L*na med tiden kan förbättras. Men, som det ser ut för närvarande, ser det tyvärr mörkt ut.
Citera
2022-10-16, 00:13
Medlem
Vi förstår ju mycket väl att 15 åringen försöker ljuga sig ur denna händelse med att inte komma ihåg, mycket vet ej på frågorna .

Ja tror däremot att denna 9 åriga tjej är en mycket smart tjej, när hon är på väg hem så ser hon honom sitta på bänken, hon känner igen honom, det var han som hade hittat den sparkcykeln som hade blivit stulen från hennes fritids tidigare på dagen,

Hon tycker säkert att det är konstigt att han bara kunde hitta cykeln sådär, utan att vara inblandad i stölden.

Hon frågar då om han kan visa vad han hittade cykeln, vilket han går med på, under promenaden ner i skogen ställer hon säkert ytterligare frågor, detta irriterar honom, han förstår att hon har fattat att det är han som stulit cykeln från början, vilket han har nekat till .

Hon går ju framför honom, lätt match för honom att ta en "pinne" och slå till henne över ryggen, hon faller ju givetvis utav detta slag, väl liggandes så har hon ju inte en chans mot honom, det ena ger det andra, han slår och slår, och till slut så tar han hennes skosnören och försöker strypa henne.
Citera
2022-10-16, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Man får hoppas att han känns igen då?
Väldigt obehagligt utseende!
Han borde vara lätt att känna igen i framtiden?
Ser verkligen ut som han har multipla hjärnskador!"
Tveksamt om någon kommer känna igen honon, men det man vet är att han kostar skattebetalarna 200 000 per månad. Vilket är ungefär 6750 per dygn. Så han är inte direkt gratis att hålla inspärrad heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in