Citat:
Ursprungligen postat av
Tuor
Helt fel gällande kosten.
Vegansk kost är en fullständig katastrof för testosteronet. Fibrer höjer nämligen SHBG-nivåerna rejält, vilket resulterar i att det fria testosteronet minskar.
Dessutom är det en fett och kolesterolfattig diet. Kolesterol och andra fetter är extremt viktigt för hormonernas normala funktion. Det är själva byggstenen för testosteron så ju högre kolesterol desto mer testosteron.
Det är därför som ägg är den överlägset bästa maten för att höja testosteronet. Min pappas testosteron ökade med nästan 100% på lite mindre än två månader när han började äta 3-5 ägg om dagen. Han gjorde inga andra förändringar.
Keto/karnivor är därmed den överlägset bästa dieten om man strävar efter att höja sitt testosteron.
Fibrer i form av fullkorn blockerar även kolesterol.
Vi äter betydligt mindre kött idag än vad vi borde göra. Köttindustrin måste utvecklas rejält och priserna minska.
Grönsaker är ren skit för kroppen pga massa antinutrienter och naturliga gifter som plantan tillverkar för att försvara sig själv med.
Ägg och rött kött, organ så lite tillagat som möjligt samt vissa frukter är egentligen hur det är menat vi skall leva.
Jag tror inte heller på den där jäkla omega 3 bluffen att vi behöver fisk.
Varje gång jag äter mycket fet fisk mår jag sämre och libidon försvinner. Helt övertygad om att det vi får i oss från kött räcker och att vi kan producera det själva i rätt mängder.