2022-07-07, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Finns det bevisat att svenskt kranvatten innehåller östrogen?

Ja det är ett känt faktum. Sök på det.
Citera
2022-07-07, 12:25
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Finns det bevisat att svenskt kranvatten innehåller östrogen?

Citat:
Ursprungligen postat av Investor1
Ja det är ett känt faktum. Sök på det.

Du har med andra ord inga som helst bevis för ditt påstående och du vill att andra skall söka efter bevis/källor åt dig.
Citera
2022-07-07, 12:40
Medlem
SchnellerHeinzs avatar
Träna, sola, ät aldrig skit och sov.
Citera
2022-07-07, 13:13
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Börja med att ta bort det som dödar testo - alkohol framför allt. hälsosamt leverne, plant based diet ger mkt. Folk brukar säga att en blodig biff är bra, eller kyckling, gris, men de innehåller så mkt hormoner, mediciner och skräp som är direkt farligt för dig. (Jag äter dessvärre kött, men det gör ej Djokovic tex)

När du går till gymet koncentrera dig gärna på de stora muskelgrupperna. Tunga benpress ger testo.

Helt fel gällande kosten.

Vegansk kost är en fullständig katastrof för testosteronet. Fibrer höjer nämligen SHBG-nivåerna rejält, vilket resulterar i att det fria testosteronet minskar.
Dessutom är det en fett och kolesterolfattig diet. Kolesterol och andra fetter är extremt viktigt för hormonernas normala funktion. Det är själva byggstenen för testosteron så ju högre kolesterol desto mer testosteron.

Det är därför som ägg är den överlägset bästa maten för att höja testosteronet. Min pappas testosteron ökade med nästan 100% på lite mindre än två månader när han började äta 3-5 ägg om dagen. Han gjorde inga andra förändringar.

Keto/karnivor är därmed den överlägset bästa dieten om man strävar efter att höja sitt testosteron.
Citera
2022-07-07, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor

Vegansk kost är en fullständig katastrof för testosteronet. Fibrer höjer nämligen SHBG-nivåerna rejält, vilket resulterar i att det fria testosteronet minskar.
Dessutom är det en fett och kolesterolfattig diet. Kolesterol och andra fetter är extremt viktigt för hormonernas normala funktion. Det är själva byggstenen för testosteron så ju högre kolesterol desto mer testosteron.

Det är därför som ägg är den överlägset bästa maten för att höja testosteronet. Min pappas testosteron ökade med nästan 100% på lite mindre än två månader när han började äta 3-5 ägg om dagen. Han gjorde inga andra förändringar.

Keto/karnivor är därmed den överlägset bästa dieten om man strävar efter att höja sitt testosteron.

Fibrer i form av fullkorn blockerar även kolesterol.
Vi äter betydligt mindre kött idag än vad vi borde göra. Köttindustrin måste utvecklas rejält och priserna minska.
Grönsaker är ren skit för kroppen pga massa antinutrienter och naturliga gifter som plantan tillverkar för att försvara sig själv med.
Ägg och rött kött, organ så lite tillagat som möjligt samt vissa frukter är egentligen hur det är menat vi skall leva.
Jag tror inte heller på den där jäkla omega 3 bluffen att vi behöver fisk.
Varje gång jag äter mycket fet fisk mår jag sämre och libidon försvinner. Helt övertygad om att det vi får i oss från kött räcker och att vi kan producera det själva i rätt mängder.
Citera
2022-07-07, 13:37
Medlem
Har eliminerat nästan allt ohälsosamt förutom snus. Tränat hårt, äter bra lagad mat varje dag och dricker väldigt sällan.

Gjort tester med ett års mellanrum och låg på exakt samma nivå båda gångerna, 14 nmol/l.

Gått ned 40-50kg för några år sedan så har en teori om att denna nivå som jag ligger på är min naturligt högsta nivå.
Upplever dock inte några symtom som tyder på brist förutom möjligen att muskeltillväxten skulle kunna vara bättre men hur ska man veta det?
Citera
2022-07-07, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Semen retention ökade mitt testo från 12nmol/L till 28nmol/L.
Det är helt absurt vad det höjer testo, dopamin och känsligheten hos androgena receptorer. Nyckeln till den manliga hälsan och hur det är tänkt att vi skall leva egentligen. Inte tömma oss hela tiden och edga i långa sessioner som flödar sönder hjärnan med dopamin.

Har för mig att jag gör länge sedan läste om att det finns en optimal frekvens för tömning om man vill öka sitt testo. Tror det var 2-3 veckor mellan som gällde. Vet inte hur pass seriös forskning detta baserades på.
Men du har lagt av helt eller? Gjort några mätningar för att bekräfta din ökning?
Citera
2022-07-07, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foliehattmakare
Har för mig att jag gör länge sedan läste om att det finns en optimal frekvens för tömning om man vill öka sitt testo. Tror det var 2-3 veckor mellan som gällde. Vet inte hur pass seriös forskning detta baserades på.
Men du har lagt av helt eller? Gjort några mätningar för att bekräfta din ökning?

Ärligt talat bryr jag mig inte ens om forskning. Det är knappt studerat överhuvudtaget och jag tycker att mycket så kallad vetenskap är trams ändå som vinklas. Det enda jag vet är att jag blir tröttare och mår sämre av utlösning. Sex är värt det emellanåt då det ger andra positiva effekter.
Man behöver inte heller köra retention jämt utan i perioder och för att trigga igång allt och göra receptorerna känsligare.

Har som sagt tagit 2 tester med samma höga resultat och jag mår bra. Retention r vara standard hos män i samhället om man har höga krav på sin hälsa.
Jag har knappt läst en enda historia om folk som inte gillar semen retention. De som klagar kör för kort tid och sedan förkastar det.

Man märker snabbt vad beroende man är av att tömma innan allt balanserar sig.
Senast redigerad av Sockerflickan 2022-07-07 kl. 15:01.
Citera
2022-07-07, 15:22
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor

Mkt intressant. Skall testa äggen. För jag har problem. Hur mätte Ni nivåerna?

Djokovic har med sig en kock som självklart är expert. Djokovic är ett mirakel, så något gör de rätt.
Citera
2022-07-07, 15:23
Medlem
SvartaVargens avatar
Jag har! med 10nmoL

ät nyttigt, organiskt helst och närproducerat

ta tongkat Ali och fedogia agrestis

träna minst 3ggr/ vecka, blandat med styrka och motion samt promenader varje dag.

Solljus!!!!
Citera
2022-07-07, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Skulle kondition vara bra för testo eller vad? Vi skulle väl inte diskutera kondition?
Sure, men det var någon som tog upp kondition. Min tanke är ju att man ska fokusera på styrka, och slänga in tio minuter kondition. Springer man 5+ km om dagen är det nog lätt att försumma styrkan, som är mycket viktigare.
Citera
2022-07-07, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Jag har! med 10nmoL

ät nyttigt, organiskt helst och närproducerat

ta tongkat Ali och fedogia agrestis

träna minst 3ggr/ vecka, blandat med styrka och motion samt promenader varje dag.

Solljus!!!!
Inte första gången jag ser tongkat rekommenderas, men varför skulle just det funka? 99% av dessa testoboosters är ju garanterat skräp eller placebo, om ens det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in