2022-07-07, 21:20
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Fibrer i form av fullkorn blockerar även kolesterol.
Vi äter betydligt mindre kött idag än vad vi borde göra. Köttindustrin måste utvecklas rejält och priserna minska.
Grönsaker är ren skit för kroppen pga massa antinutrienter och naturliga gifter som plantan tillverkar för att försvara sig själv med.
Ägg och rött kött, organ så lite tillagat som möjligt samt vissa frukter är egentligen hur det är menat vi skall leva.
Jag tror inte heller på den där jäkla omega 3 bluffen att vi behöver fisk.
Varje gång jag äter mycket fet fisk mår jag sämre och libidon försvinner. Helt övertygad om att det vi får i oss från kött räcker och att vi kan producera det själva i rätt mängder.

Citat:
Ärligt talat bryr jag mig inte ens om forskning. Det är knappt studerat överhuvudtaget och jag tycker att mycket så kallad vetenskap är trams ändå som vinklas. Det enda jag vet är att jag blir tröttare och mår sämre av utlösning. Sex är värt det emellanåt då det ger andra positiva effekter.
Man behöver inte heller köra retention jämt utan i perioder och för att trigga igång allt och göra receptorerna känsligare.

Har som sagt tagit 2 tester med samma höga resultat och jag mår bra. Retention r vara standard hos män i samhället om man har höga krav på sin hälsa.
Jag har knappt läst en enda historia om folk som inte gillar semen retention. De som klagar kör för kort tid och sedan förkastar det.

Man märker snabbt vad beroende man är av att tömma innan allt balanserar sig.

Dig gillar jag! Vi verkar vara ganska likasinnade. Förutom det där med omega 3.

Jag håller helt klart med gällande semen retention. Jag mår sjukt dåligt om jag kommer oftare än en gång i veckan. Jag håller numera inne med min sperma tills flickvännen nästan bokstavligen ber på sina bara knän om att få sig en sats Vi män tömmer alldeles för ofta. Varför ens tömma flera gånger i veckan om man inte försöker göra någon gravid?

Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Mkt intressant. Skall testa äggen. För jag har problem. Hur mätte Ni nivåerna?

Djokovic har med sig en kock som självklart är expert. Djokovic är ett mirakel, så något gör de rätt.

Jag får en remiss av min läkare (privat) en gång i halvåret kanske.

Dra ned på både fibrer och kolhydrater och rikta in dig på mer fett och kolesterol.
Citera
2022-07-07, 21:24
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hangout91

Träna, gärna styrka, men även rörlighet och löpning. Löp inte för långa sträckor, max 5km.. långa sträckor sänker istället testosteronet i din kropp.

Vad grundar du det på?
Citera
2022-07-07, 22:11
Avstängd
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelbarnen
Vad grundar du det på?

Googlade fram första artikeln jag hittar som motsäger påståendet faktiskt: https://journals.lww.com/ebp/Abstrac...ect_on.20.aspx

Också trott som föregående kommentar du citerat.
Citera
2022-07-07, 22:49
Medlem
Ta boron tillskott.
Citera
2022-07-07, 23:38
Medlem
gratrunkarns avatar
Jag har tängt på det här oxå ,man kan öka teosteron genom att inte få utlösning. Jag har inte haft utlösning sen oktober 2021 och är jättestark utan gym. Tror att det kan vara en sätt att få ganska stora muskler.
Citera
2022-07-07, 23:41
Medlem
DontWantWars avatar
Sluta föda era barn med mcdonalds + annat råttgift så kommer ni se att testosteronet ökar igen. Sen kan vi även ta bort fagottiseringen och låta män vägleda yngre män, så ska ni allt se att det kommer gå bra
Citera
2022-07-08, 00:29
Medlem
Douloss avatar
Gå ner i arbetstid, jobba gärna deltid. varför inte gå ner till halvtid och jobba 50% om möjlighet finns. läst flera studier som pekar på att män med barn har lägre testo också. Men det är säkert mer kopplat till negativ stress/dålig sömn m.m

ABSOLUT inga nätter eller skiftarbete.

Styrketräning, vällagad riktig mat. gärna fisk skaldjur/ostron lax etc och ägg.
och 8-9 timmars sömn varje natt och gärna att du vaknar av dig själv och inte en väckarklocka.

Så lite stress som möjligt i ditt liv. Kombinerat med periodisk fasta, och gärna färre utlösningar än en gång i veckan.

ta regelbundna blodprover och kolla så att du har en välbanseradkost. och inte har några näringsbrister.

skaffa hobbys och intressen där du känner att du får utmana dig själv, äventyr etc. Eftersom framgång och känslan av att vinna ökar testo,att lyckas med saker ökar testo även adrenalinfyllda aktiviteter ökar testo även om det är kortsiktig ökning

Skippa alkohol skräpmat/amfetamin/cannabis/Heroin/opiater, då det sänker testo, och försämrar din sömn.

Stå upp för dig själv och gör saker du tycker är kul, ta bort stressiga människor som skapar problem i ditt liv och (sömnlösa nätter) och inte fyller dig med positiv energi och glädje.

Att röka en cigarr eller en cigg ökar testo, men ökar även östrogen så inte direkt värt det.
Citera
2022-07-08, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Du har med andra ord inga som helst bevis för ditt påstående och du vill att andra skall söka efter bevis/källor åt dig.

Det är bevisat sedan länge. Varför ska jag leta fram källorna? Om någon verkligen är intresserad så läser de på mer om ämnet. Personligen klarar jag mig, det är inte jag som behöver öka mitt testo eller ber om råd.

Bara för att jag är på gott humör så hjälper jag dig på traven idag. Här en artikeln skriven av läkare för mindre än ett år tillbaka:
https://lakartidningen.se/opinion/de...are-bor-agera/
Senast redigerad av Investor1 2022-07-08 kl. 00:48.
Citera
2022-07-08, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Dig gillar jag! Vi verkar vara ganska likasinnade. Förutom det där med omega 3.

Jag håller helt klart med gällande semen retention. Jag mår sjukt dåligt om jag kommer oftare än en gång i veckan. Jag håller numera inne med min sperma tills flickvännen nästan bokstavligen ber på sina bara knän om att få sig en sats Vi män tömmer alldeles för ofta. Varför ens tömma flera gånger i veckan om man inte försöker göra någon gravid?

Mår man bra av fisk så är det väl bra om man inte äter massor av de stora fiskarna med tungmetaller och andra gifter.
Jag blir lite för speedad av kombinationen hög omega 3 och D-vitamin.

Exakt. Utlösning och orgasm är egentligen menat för fortplantning. När man sysslar med retention märker man ju mer tydligt hur det är menat att det skall gå till, att man bygger upp en hög energi och mycket testo och spermier tills det bara vill explodera in kvinnan och hon skall be om det också. Man lär sig vad som är ett naturligt begär och vad som är ett skapat beroende.
Förhållandet kan stärkas av rejält av att mannen ägnar sig åt semen retention pga den sexuella spänning som uppstår till en helt annan nivå men även att allt inte handlar om sex.
Många män är riktiga grisar som bara vill tömma sig hela tiden och när kvinnan inte vill blir det massa omoget gnäll och dålig stämning.
Kärleken och romantiken dör ut och de söker bekräftelse på annat håll sedan rasar förhållandet ihop.
Senast redigerad av Sockerflickan 2022-07-08 kl. 10:51.
Citera
2022-07-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ärligt talat bryr jag mig inte ens om forskning. Det är knappt studerat överhuvudtaget och jag tycker att mycket så kallad vetenskap är trams ändå som vinklas. Det enda jag vet är att jag blir tröttare och mår sämre av utlösning. Sex är värt det emellanåt då det ger andra positiva effekter.
Man behöver inte heller köra retention jämt utan i perioder och för att trigga igång allt och göra receptorerna känsligare.

Har som sagt tagit 2 tester med samma höga resultat och jag mår bra. Retention r vara standard hos män i samhället om man har höga krav på sin hälsa.
Jag har knappt läst en enda historia om folk som inte gillar semen retention. De som klagar kör för kort tid och sedan förkastar det.

Man märker snabbt vad beroende man är av att tömma innan allt balanserar sig.

Har märkt liknande hos mig själv. Långtids-återhålldsamhet känns optimalt på många vis.
I längre förhållanden har jag provat att inte komma vid sex. Taoister och en del andra menar att detta är optimalt för hälsan i ett förhållande.
Funkade dock inte för mig. Fick direkt ont i pungen efter ett tag. Men det lär krävas diverse meditativa och fysiska övningar för att nå det tillstånd där en massa sex utan ejakulation fungerar som en hälsosam livsstil.
Citera
2022-07-11, 20:48
Medlem
Trollet420s avatar
Meditation samt sluta använda polyester
Citera
2022-07-11, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foliehattmakare
Har märkt liknande hos mig själv. Långtids-återhålldsamhet känns optimalt på många vis.
I längre förhållanden har jag provat att inte komma vid sex. Taoister och en del andra menar att detta är optimalt för hälsan i ett förhållande.
Funkade dock inte för mig. Fick direkt ont i pungen efter ett tag. Men det lär krävas diverse meditativa och fysiska övningar för att nå det tillstånd där en massa sex utan ejakulation fungerar som en hälsosam livsstil.

Ja det där med sex utan utlösning har jag också försökt mig på ett tag i förhållande och det är enligt mig onaturligt och leder bara till värk och desperation.
Rent biologiskt så är samlag till för fortplantning. Sedan har människan försnuskat det hela och gjort det till någon slags hobby som skulle vara bra för hälsan.

Det enda man gör egentligen är att tömma sig på lagrad potentiell energi i form av pleasure och barnaskapande. Man kan dock njuta av det emellanåt med en partner när man står stilla i livet och är nöjd. Men har man någon form av vilja att åstadkomma saker så bör man transmutera energin på det istället, åtminstone den perioden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in