2022-07-07, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Långdistanslöpning är väl ändå det sämsta sättet att förbättra konditionen? Trappträning, intervaller och kungen av konditionssporter: brottning.

Läs mitt inlägg råkade sudda ut din quote
Citera
2022-07-07, 07:27
Medlem
Citat:
Långdistanslöpning är väl ändå det sämsta sättet att förbättra konditionen? Trappträning, intervaller och kungen av konditionssporter: brottning.

Långdistans är mycket bra för konditionen. Skidåkare, löpare och cyklister på elitnivå kör ofta 80 % lågintensiv träning.
Citera
2022-07-07, 08:08
Medlem
Whitfieldss avatar
Börja med att ta bort det som dödar testo - alkohol framför allt. hälsosamt leverne, plant based diet ger mkt. Folk brukar säga att en blodig biff är bra, eller kyckling, gris, men de innehåller så mkt hormoner, mediciner och skräp som är direkt farligt för dig. (Jag äter dessvärre kött, men det gör ej Djokovic tex)

När du går till gymet koncentrera dig gärna på de stora muskelgrupperna. Tunga benpress ger testo.
Citera
2022-07-07, 08:30
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Ni som lyckats öka ert testoseron naturligt, hur gjorde ni?
Finns ju en hel del tips, men svårt att veta vad som är bra råd.

Här har du några tips.

https://www.healthline.com/nutrition...t-testosterone

Här är ett exempel,

Citat:
4. Get Some Sun or Take a Vitamin D Supplement
Vitamin D is quickly becoming one of the world’s most popular vitamins.

Research has shown that it has various health benefits, and may also work as a natural testosterone booster (51Trusted Source, 52Trusted Source, 53Trusted Source, 54Trusted Source, 55Trusted Source).

Despite its importance, nearly half of the US population is deficient in vitamin D, and an even higher percentage has sub-optimal levels (56Trusted Source, 57Trusted Source).

A 12-month study found that supplementing with around 3,000 IU of vitamin D3 per day increased testosterone levels by around 25% (54Trusted Source).

In the elderly, vitamin D and calcium also optimized testosterone levels, which led to a reduced risk of falling (58Trusted Source).

To boost testosterone and reap the other benefits of vitamin D, try to get regular exposure to sunlight or take around 3,000 IU of a vitamin D3 supplement daily.
Citera
2022-07-07, 10:43
Medlem
Semen retention ökade mitt testo från 12nmol/L till 28nmol/L.
Det är helt absurt vad det höjer testo, dopamin och känsligheten hos androgena receptorer. Nyckeln till den manliga hälsan och hur det är tänkt att vi skall leva egentligen. Inte tömma oss hela tiden och edga i långa sessioner som flödar sönder hjärnan med dopamin.
Citera
2022-07-07, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realityyy
Långdistans är mycket bra för konditionen. Skidåkare, löpare och cyklister på elitnivå kör ofta 80 % lågintensiv träning.
Alltså ”sämsta” var väl ett dåligt ordval, jag menade mer ”ineffektivt”. Om man har begränsat med tid och vill snabbt få bra kondition tror jag det är smartare att köra HIIT eller något.

Att dra släden på gymmet, tungt lastad, i typ tio minuter, är också väldigt effektivt. Fick ner min vilopuls under 50 på väldigt kort tid.
Senast redigerad av Pankeborg 2022-07-07 kl. 11:22.
Citera
2022-07-07, 11:24
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Semen retention ökade mitt testo från 12nmol/L till 28nmol/L.
Det är helt absurt vad det höjer testo, dopamin och känsligheten hos androgena receptorer. Nyckeln till den manliga hälsan och hur det är tänkt att vi skall leva egentligen. Inte tömma oss hela tiden och edga i långa sessioner som flödar sönder hjärnan med dopamin.

Är det sant? Har du tagit blodprover innan och efter? Hur lång tid efter? Håller det sig verkligen även efter första veckan när det enl vad jag hört peakar?
Citera
2022-07-07, 11:29
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Alltså ”sämsta” var väl ett dåligt ordval, jag menade mer ”ineffektivt”. Om man har begränsat med tid och vill snabbt få bra kondition tror jag det är smartare att köra HIIT eller något.

Att dra släden på gymmet, tungt lastad, i typ tio minuter, är också väldigt effektivt. Fick ner min vilopuls under 50 på väldigt kort tid.

Skulle kondition vara bra för testo eller vad? Vi skulle väl inte diskutera kondition?
Citera
2022-07-07, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Är det sant? Har du tagit blodprover innan och efter? Hur lång tid efter? Håller det sig verkligen även efter första veckan när det enl vad jag hört peakar?

Har inte tagit tillräckligt många tester för att se om det håller sig eller ej men två mätvärden visade samma i alla fall. Tagit ett tiotal värden innan semen retention och låg då alltid mellan 12-14.
Det känns som att teston höjs relativt snabbt men med tiden höjs den ännu mer eftersom muskelmassa ökar och fett minskar osv. Man triggar igång teston med semen retention.
Kombinera med iskalla duschar, periodisk fasta och styrketräning så mår du som en kung ganska snabbt.
Citera
2022-07-07, 11:43
Medlem
Sluta dricka kaffe och få bättre sömn. Undvik allt med koffein och nikotin. De skapar automatiskt sämre sömn, spelar ingen roll vem som utnyttjar drogerna.

Stress och dålig sömn minskar testot.

Sluta dricka kranvatten, det är utspett med Östrogen från p-piller som inte kan renas bort i reningsverken.

Sen givetvis styrketräning, nofap 7 dagar i rad åtminstone och mycket kött med mycket fett. Kolesterol är viktigt för hormonerna.
Citera
2022-07-07, 11:52
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Investor1
Sluta dricka kaffe och få bättre sömn. Undvik allt med koffein och nikotin. De skapar automatiskt sämre sömn, spelar ingen roll vem som utnyttjar drogerna.

Stress och dålig sömn minskar testot.

Sluta dricka kranvatten, det är utspett med Östrogen från p-piller som inte kan renas bort i reningsverken.

Sen givetvis styrketräning, nofap 7 dagar i rad åtminstone och mycket kött med mycket fett. Kolesterol är viktigt för hormonerna.
Finns det bevisat att svenskt kranvatten innehåller östrogen?
Citera
2022-07-07, 11:58
Medlem
styckets avatar
Tallpollen och semen retention (inte komma)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in