• 5
  • 6
2022-08-07, 13:49
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Man ser höjningar på upp mot 150% i testo vid avhållsamhet.

Kan du inte ta och länka ett par vetenskapliga studier som underbygger det här påståendet och sedan ta och ge oss en reflektion ikring hur länge den där 150%:iga höjningen varade?
Citera
2022-08-07, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Så ditt budskap till TS är att han ska lägga om hela sin livsstil så att allt i den handlar om att optimera sin nivå av testo?

För helvete sockerflickan, ta en överdos insulin och befria oss.

ALLA bör leva nyttigt och optimera sitt hormonsystem. Allt annat är bara skapat av sitt ego. Givetvis kan man inte förvänta sig en bra hälsa om man lever som en mainstreammänniska, äter korv stroganoff, stressar hela tiden, aldrig tränar, runkar till porr 3 ggr om dagen mm.
Hela tråden handlar förövrigt om någon höjt sin naturliga testo och hur man gått tillväga.

Citat:
Kan du inte ta och länka ett par vetenskapliga studier som underbygger det här påståendet och sedan ta och ge oss en reflektion ikring hur länge den där 150%:iga höjningen varade?

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12659241/

Studeras inte så mycket av förklarliga skäl. Men finns tydliga evidens för att testo ökar rejält till dag 7 under avhållsamhet.
Mina blodprover bekräftar också det och många andra män som upptäckt alla positiva fördelar med semen retention som är vårt NATURLIGA tillstånd.

Du kan även forska i själv att avhållsamhet även håller androgena receptorer känsliga då utlösning minskar känsligheten. Hela biologin kring sexualitet och utlösning handlar om att bygga upp en libido för att hitta en kvinna att inseminera. Efter det blir man temporärt svagare och allt börjar om igen.

Sköter man detta rätt så kan man oftare gå runt med optimalt testosteron, dopamin och känsliga receptorer. Prova själv eller sitt och klaga på ett forum medans alla andra män njuter av sina höga värden...
Att prolaktin frigörs i stora mängder efter utlösning för att hämma dopamin och i sin tur testosteron och androgena receptorer trodde jag att alla män visste. Alla vet ju att man blir seg att att få utlösning, särskilt när det sker ofta. Det är kroppens sätt att motverka systemet och dämpa sexlusten för att reboota allt när insemineringen är klar.

Varför tror du att många utövare inom sport sysslar med retention? Le bron James, Mike tyson mfl, har gått ut med det. Man ökar helt enkelt sin prestation pga förbättrade hormoner vilket är en ren självklarhet och något man enkelt märker själv.

https://youtu.be/J5-5b1XAMfI
Senast redigerad av Sockerflickan 2022-08-07 kl. 14:22.
Citera
2022-08-08, 18:19
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12659241/

Studeras inte så mycket av förklarliga skäl. Men finns tydliga evidens för att testo ökar rejält till dag 7 under avhållsamhet.

Mina blodprover bekräftar också det och många andra män som upptäckt alla positiva fördelar med semen retention som är vårt NATURLIGA tillstånd.

Varför tror du att många utövare inom sport sysslar med retention? Le bron James, Mike tyson mfl, har gått ut med det. Man ökar helt enkelt sin prestation pga förbättrade hormoner vilket är en ren självklarhet och något man enkelt märker själv.

https://youtu.be/J5-5b1XAMfI

Då ska vi se, om jag sammanfattar så baseras din argumentation på tre "källor":

1. En studie,
2. Ditt eget och "många andra mäns" experimenterande med sexuell avhållsamhet,
3. Le bron James och Mike Tyson,
4. Ett klipp på youtube.

1. Gällande studien (notera att det är en enda studie) så är den utförd på ett obskyrt universitet i Kina och publicerad i det universitetes egna tidsskrift. Studiens resultat har inte citerats i någon större utsträckning och resultat av metoden är ganska intetsägande och förutsägbart, d.v.s att halten testosteron ökar vid en kortare periods avhållsamhet för att nå en temporär peak. Så vad ska hända efter peaken tänker du?

Gälland studiens vetenskaplighet givet att en persons utgångsläge är ett lågt testosteronvärde, tror du inte att det går att nå en liknande peak genom exempelvis ett par nätters ordentlig sömn? Eller ett par måltider med rejäla mängder fett? Detta är pseudovetenskap och det finns mängder med variabler som hotar den här studiens tillförlitlighet och som skulle kunna manipuleras för att nå ett liknande resultat.

2. Vad gäller din egna och den oprecisa kollektiva referens du anför gällande experimenterande med avhållsamhet från onani så förefaller du, eftersom du nämnt detta i en rad olika trådar, i det närmsta ha en religiös/ideologisk övertygelse runt detta och vad människans tillvaro på jorden ska handla om. D.v.s avhållsamhet från all form av njutning, sexuell aktivitet strikt i reproduktivt syfte och en strukturerad livsförning där hela livet hela tiden handlar om att optimera testosteronproduktionen. Givet detta har dina råd föga relevans för alla som inte delar din övertygelse eller har möjlighet att exempelvis helt stänga ute stress osv.

3. Huruvida Le bron James är dopad eller inte låter jag vara osagt men Mike Tyson däremot har smällt i sig litervis med steroider under sin karriär så den sistnämndas auktoritet vad gällande sement retentions prestationshöjande effekter kan starkt ifrågasättas. I övrigt så förstår jag inte riktigt det här argumentet öht. Tom Cruise är tydligen med i Scientologerna och han har tjänat en shitload med pengar. Ska vi lyssna till Tom om han säger att vi ska gå med i Scientologerna för att tjäna mycket pengar?

Så Sockerflickan, ta nu en rejäl runk och fundera över vad du egentligen har för grund för dina påståenden.
Citera
2022-08-08, 18:38
Medlem
Citat:
Då ska vi se, om jag sammanfattar så baseras din argumentation på tre "källor":

1. En studie,
2. Ditt eget och "många andra mäns" experimenterande med sexuell avhållsamhet,
3. Le bron James och Mike Tyson,
4. Ett klipp på youtube.

1. Gällande studien (notera att det är en enda studie) så är den utförd på ett obskyrt universitet i Kina och publicerad i det universitetes egna tidsskrift. Studiens resultat har inte citerats i någon större utsträckning och resultat av metoden är ganska intetsägande och förutsägbart, d.v.s att halten testosteron ökar vid en kortare periods avhållsamhet för att nå en temporär peak. Så vad ska hända efter peaken tänker du?

Gälland studiens vetenskaplighet givet att en persons utgångsläge är ett lågt testosteronvärde, tror du inte att det går att nå en liknande peak genom exempelvis ett par nätters ordentlig sömn? Eller ett par måltider med rejäla mängder fett? Detta är pseudovetenskap och det finns mängder med variabler som hotar den här studiens tillförlitlighet och som skulle kunna manipuleras för att nå ett liknande resultat.

2. Vad gäller din egna och den oprecisa kollektiva referens du anför gällande experimenterande med avhållsamhet från onani så förefaller du, eftersom du nämnt detta i en rad olika trådar, i det närmsta ha en religiös/ideologisk övertygelse runt detta och vad människans tillvaro på jorden ska handla om. D.v.s avhållsamhet från all form av njutning, sexuell aktivitet strikt i reproduktivt syfte och en strukturerad livsförning där hela livet hela tiden handlar om att optimera testosteronproduktionen. Givet detta har dina råd föga relevans för alla som inte delar din övertygelse eller har möjlighet att exempelvis helt stänga ute stress osv.

3. Huruvida Le bron James är dopad eller inte låter jag vara osagt men Mike Tyson däremot har smällt i sig litervis med steroider under sin karriär så den sistnämndas auktoritet vad gällande sement retentions prestationshöjande effekter kan starkt ifrågasättas. I övrigt så förstår jag inte riktigt det här argumentet öht. Tom Cruise är tydligen med i Scientologerna och han har tjänat en shitload med pengar. Ska vi lyssna till Tom om han säger att vi ska gå med i Scientologerna för att tjäna mycket pengar?

Så Sockerflickan, ta nu en rejäl runk och fundera över vad du egentligen har för grund för dina påståenden.

Runka på och töm dig du. Jag orkar inte ens hålla på haha.
Enligt blodprover dubblerade jag min testo och mår som en gud.
Som sagt retention studeras inte, varför man får undersöka det själv vilket mängder av män börjat få upp ögonen för som har lite awareness och vill uppnå saker. Pumpet man får på gymmet är otroligt.

Tyngre lyft=mer testo. Mer testo=bättre mående och levnadssätt. Man får synergiska effekter på måendet och hälsan. Kroppsfettet minskar och man får en bättre balans mellan testo och östrogen men du verkar inte tänka steget längre?
Jag har även gått på exogent testosteron och testat att ligga på alla möjliga testosteronnivåer.
Semen retention är det närmsta man kan komma.
Om du tror att det är hälsosamt eller normalt att tömma sig varje dag så bör du få grepp om verkligheten. Men jag vet hur det är, man hittar alla möjliga sätt att rättfärdiga sitt dopaminberoende.
Man kan absolut ha sex emellanåt, inga problem.

Och nej Tyson var ren hela sin karriär. De testas intensivt hela tiden. Samma inom basketsporten.
Retention blir svårt och onödigt på steroider förövrigt.
Senast redigerad av Sockerflickan 2022-08-08 kl. 18:50.
Citera
2022-08-08, 22:20
Medlem
Lite egna ovetenskapliha anekdoter i ämnet:
Har aldrig testat mitt testo men känner mig tuffare och starkare när jag sover åtminstone 10 timmar per natt.
Har experimenterat mycket med simturer i havet på vintern. På den punkten är jag mer kluven. Känns som att jag får en tillfällig boist av testo där men som sedan kompenseras av en dipp.
Kanske samma sak med sömnen men att dipoen då inträffar under sömnen och då gör det inget om jag har lågt testo.
Någon som känner till någon välrenommerad forskning på området?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in