• 1
  • 2
2022-07-06, 18:53
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Ni som lyckats öka ert testoseron naturligt, hur gjorde ni?
Finns ju en hel del tips, men svårt att veta vad som är bra råd.
Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2022-07-06 kl. 18:55.
Citera
2022-07-06, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Vattenfasta 1-2 dagar + röra på sig, funkar enligt mig
Fastan blir enklare att uthärda om du ställer in kroppen på ketos alltså fettdrift genom att äta mer fett och protein och inga eller väldigt lite kolhydrater. Nu är inte steget långt för kroppen att börja konsumera dina fettreserver utan att klaga för mycket Sugen kommer du att bli, då brukar jag dricka lite vatten bara. På morgonen ser jag till att dricka med 3-4 cl ren citronjuice och lite salt i vattnet.

Hypotes om varför det fungerar: Säg att du är en människoapa på en savann och du har inte ätit på ett dygn. Hur ska du överleva? Du måste kunna röra på dig snabbt och aggressivt för att kunna jaga. Annars dör du. För detta behövs testosteron. Alltså måste det fungera så att testo utsöndras när vi utsätts för svält.
Senast redigerad av Binary 2022-07-06 kl. 19:41.
Citera
2022-07-06, 19:48
Medlem
Milton.Millss avatar
Sluta runka och dricka alkohol.
Citera
2022-07-06, 19:56
Medlem
MrMadoffs avatar
Ashwaganda
Citera
2022-07-06, 22:46
Medlem
Om du lever hälsosamt, så ökar testosteronet. Ät inte för mycket fett, socker och kolhydrater. Ät fisk, grönsaker, frukt, nötter etc. Övervikt är inte heller bra för dina värden.

Träna, gärna styrka, men även rörlighet och löpning. Löp inte för långa sträckor, max 5km.. långa sträckor sänker istället testosteronet i din kropp.
Citera
2022-07-06, 23:43
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Utsätt dig för dödsrisk. Då får du belöning.
Citera
2022-07-06, 23:51
Medlem
elbels avatar
vitlök och styrketräning
Citera
2022-07-07, 00:05
Medlem
Citat:

Lyft mkt tunga vikter och ha mkt sex. Då blir du som en He-man, mannen!
Citera
2022-07-07, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Vattenfasta 1-2 dagar + röra på sig, funkar enligt mig
Fastan blir enklare att uthärda om du ställer in kroppen på ketos alltså fettdrift genom att äta mer fett och protein och inga eller väldigt lite kolhydrater. Nu är inte steget långt för kroppen att börja konsumera dina fettreserver utan att klaga för mycket Sugen kommer du att bli, då brukar jag dricka lite vatten bara. På morgonen ser jag till att dricka med 3-4 cl ren citronjuice och lite salt i vattnet.

Hypotes om varför det fungerar: Säg att du är en människoapa på en savann och du har inte ätit på ett dygn. Hur ska du överleva? Du måste kunna röra på dig snabbt och aggressivt för att kunna jaga. Annars dör du. För detta behövs testosteron. Alltså måste det fungera så att testo utsöndras när vi utsätts för svält.

Har du tränat på keto? hur känns det? jag klarade 5 dagar innan jag gav vika för kolhydrater. Hade låg energi under de dagarna. Kolhydrater är så gott
Citera
2022-07-07, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hangout91
Om du lever hälsosamt, så ökar testosteronet. Ät inte för mycket fett, socker och kolhydrater. Ät fisk, grönsaker, frukt, nötter etc. Övervikt är inte heller bra för dina värden.

Träna, gärna styrka, men även rörlighet och löpning. Löp inte för långa sträckor, max 5km.. långa sträckor sänker istället testosteronet i din kropp.

5 km lät intressant. minst 30 min löpning rekommenderas för att öka konditionen.
Citera
2022-07-07, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
5 km lät intressant. minst 30 min löpning rekommenderas för att öka konditionen.
Långdistanslöpning är väl ändå det sämsta sättet att förbättra konditionen? Trappträning, intervaller och kungen av konditionssporter: brottning.
Citera
2022-07-07, 00:49
Medlem
[quote=Pankeborg|80802464]Långdistanslöpning är väl ändå det sämsta sättet att förbättra konditionen? Trappträning, intervaller och kungen av konditionssporter: brottning

Ja jag har nte kommit dit riktigt än. Långdistans kan jag njuta mer av och koppla bort negativa tankar. Skulle vilja köra mer intervaller men får sån stress av det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in