Citat:

Ursprungligen postat av 
Juristen08

Det liknar situationen med sopåkarna. De hade jättebra betalt men var inte nöjda ändå. De drev på för att få det ännu bekvämare. Det slutade med att de bokstavligen rationaliserade bort sig själva. En av de mest korkade saker jag nånsin sett.
Det här kommer sluta på liknande sätt. Piloterna kommer förlora jobbet och får börja köra lastbil istället.

Det är skillnad på sopåkare och sopåkare.
För en 15-20 år sedan var det nog ett av de mest slitsamma yrken som existerade. Du var tvungen att springa och byta soppåsar och kärl för hand. 
Idag lämnar dom inte lastbilen. Det är ju en arm som lyfter och tömmer. Dessutom så minns jag att dom hade JÄVLIGT bra betalt för att vara ett lågstatusjobb. Löner på 35-40 tusen i månaden var inte ovanligt. Nu snackar vi år 2005 om jag minns rätt.
Vad dom har idag vet jag inte men skulle inte förvåna mig om dom ligger på en bra bit över 55´.
Är dom värd det? Njae......... Inte direkt va? Dubbla lönen mot för en undersköterska?
Visserligen krävs väl ett C-kort men man behöver ju inte plugga i högskola i 3 år direkt för att ta ett c-kort.