2008-12-12, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman_1212
Du får ta o kolla upp ifall du har struma.
Morsan hade det tidigare och hade samma "sömnproblem"
Tss, det svarade jag efter 14 minuter, och du tog två månader.
Citera
2008-12-12, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John Zeppe
Tss, det svarade jag efter 14 minuter, och du tog två månader.

Oj fan, det missade jag
Citera
2008-12-12, 15:45
Medlem
Jaaaas avatar
Hörde om nått liknande och då visade det sig att personen hade sömnape (tror jag det heter) .
Citera
2008-12-12, 18:17
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
Hörde om nått liknande och då visade det sig att personen hade sömnape (tror jag det heter) .

sömnapne

Magi
Citera
2008-12-12, 23:21
Medlem
fick du någon lösning på ditt problem? känner mig också ständigt seg och trött. har även jag varit inne i en deprimerande period, det var då den tog start. jag misstänker min depression och den arbetar jag med idag. jag vågar tro att det börjar bli bättre och att jag sover djupare om nätterna.

om man drömmer, betyder det väl att man sover djupt? har du varit mitt inne i en dröm när du vaknat av mobilen någon morgon "på en millisekund"?
Citera
2008-12-13, 14:10
Medlem
abathingapes avatar
Jag får väl hålla med Magi på sömnapnéhypotesen. Uppsök en läkare och beskriv dina symtom. Du får göra en sömnutredning och sedan bestäms behandlingen utifrån om du lider av apné eller inte.
Citera
2008-12-28, 21:01
Medlem
Jag har precis samma problem som du har. Hur gammal är du? Hur länge har du haft det här problemet?
Jag går i psykoterapi för depression och har testat flera olika "naturmediciner" för att bli piggare. Har även ätit Citalopram tidigare, men äter nu Efexor. Inget hjälper och jag vill/behöver sova så ofta som möjligt. Sjukt jobbigt. Det känns som att depressionen och tröttheten blir till en ond cirkel som när av varandra. Har också försökt att träna, men jag blir sömnig och gäspar mitt under ett pass!
Har du pratat med någon mer läkare och fått något vettigt svar?
Citera
2008-12-28, 21:41
Medlem
Mongobanan:

Jag käkade också Efexor tidigare (4x75mg) och hade exakt samma problem som ni/du.
Slutade för en månad sen och mitt liv har förändrats något kollosalt. Jag sover regelbundet, är mer sugen på livet och är inte alls lika trött under dagen.

Jag är övertygad om att SSRI mediciner fuckar upp en hel del saker i hjärnan som inte är påvisat i studier idag.

Prova att sluta med Efexor och vänta till "bakfyllan" gått över och se sedan om din sömn blir bättre..
Citera
2008-12-28, 22:15
Avslutad
Jag äter Efexor Depot 3 x 75 mg dagligen, o jag är också trött hela dagarna även fast sovit typ 12 timmar. Andra mediciner jag äter är Iktorivil (4 mg på kvällen), Haldol (4 mg på kvällen) & Theralen (60 mg på kvällen). Trots Theralen & Iktorivil på kvällen har jag svårt att somna när det väl gäller.

Men, de senaste dagarna har jag ätit melatonin. De är inga direkta sömntabletter utan de mera styr sömnen. O detta har fungerat jättebra! Jag har iof. fortfarande svårt att somna, men jag vaknar lättare på morgonen. Som idag t.ex så gick jag upp 08:30, istället för att sova till typ 12, som jag gjort tidigare.

Melatonin finns att beställa på nätet, jag betalade så lite som 1,85 $ för en burk på 90 st kapslar á 3 mg. Kan posta länken om jag hittar den igen.
Citera
2008-12-29, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metone
Mongobanan:

Jag käkade också Efexor tidigare (4x75mg) och hade exakt samma problem som ni/du.
Slutade för en månad sen och mitt liv har förändrats något kollosalt. Jag sover regelbundet, är mer sugen på livet och är inte alls lika trött under dagen.

Jag är övertygad om att SSRI mediciner fuckar upp en hel del saker i hjärnan som inte är påvisat i studier idag.

Prova att sluta med Efexor och vänta till "bakfyllan" gått över och se sedan om din sömn blir bättre..

Hur länge hade du ätit Efexor?
Anledningen till att jag äter Efexor är för att dämpa ångest, men det känns som att det borde finnas andra preparat för detta som funkar bättre. Någon som vet något annat bra som funkar både mot ångest och extremt sömnbehov? Tog nyss en imovane och tangenterna trycks ner allt saktare... Dags för sömn nu... (Imovanen tog jag nu bara för att kunna somna utan ångest som håller mig vaken i onödan)
Citera
2008-12-30, 04:22
Medlem
Även jag äter efexor, 150mg, mot depression, och lider av exakt samma trötthetssymptom och sovvanor. Att vara vaken mer än 12h i sträck är det sällan jag klarar, men då efexor är det enda preparatet som hjälpt mig hittills vill jag inte sluta/byta. Jag har tagit upp den här tröttheten med läkare på vuxenpsyk och dom tror inte det beror på efexorn, men uppenbarligen är det fler än jag som äter detta och har dom här besvären då...
Citera
2008-12-30, 20:12
Medlem
cavalls avatar
ständigt trött...

jag har en sjukdom som heter Wegeners Granulomatos

http://sv.wikipedia.org/wiki/Wegeners_granulomatos

Denna sjukdom gör att jag bla är ständigt trött.

Jag klarar vara vaken ca 4-5 timmar, sedan är jag så trött att jag tom somnar när jag sitter på dass

jag har en kommande läkartid snart, och ska ta upp detta med läkaren, men finns det några tips om vad man kan göra mot denna trötthet som jag kan ta upp med läkaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in