Beskrivning som en del ger här låter precis som jag har/hade är sjukskriven idag till viss del.
Och jag är idag diagnoserad som ME/CFS och om det är så att man har det så finns det inga botemedel som är idag kända.
Finns metoder och och hjälpmedel som kan underlätta för en.
Pacing är en metod för att få balans mellan aktivitet och vila och genom det inte få för djupa dippar.
För narkolepsi så används modiodal, personligen gjorde jag ett halvhjärtat försök att få det själv i lite svårare situationer där man ville vara med och inte känna sig helt slut.
Men som mycket annat när man har ME/CFS så rinner saker ur sanden, ska fråga igen behöver ju hjälp vissa dagar.
ME/CFS är en uteslutnings sjukdom och man ska uppfylla flera kriterier innan man får en diagnos.
För en som har denna sjukdom kommer sälla få hjälp inom vårdcentraler eller allmänläkare.
Utan får vända sig till typ infektion eller specialläkare inom detta område(dessa är få :/ )
Och nästan alltid försöker läkare trycka i en olika mediciner för depression :/
Kanske inte så konstigt för att just trötthet är en följeslagare till depression.
Kan inte svara för alla men mig gjorde dessa mediciner mig ännu värre och som tur var så var min huvudläkare tveksam till depression i mitt fall han hade ju trots allt pratat otal timmar med mig och visste hur jag var.
Startade en tråd här för längesedan om mitt problem i området, kanske kan hjälpa någon.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=574098