Citat:
Ursprungligen postat av Chripopper
Varför är jag nästan jämt trött. Jag äter ordentligt tränar och sover tillräckligt och ändå är jag så trött. Som nu tex. Jag somnade vid 21 igårkväll och steg upp kl6. Alltså 9 timmar det borde väll räcka? Men nu kl 2 är jag jättetrött och måste gå och sova efter jag skrivit klart det här. Även på helgerna när jag får sova hur länge jag vill är jag trött på dagarna
Jag var på vårdcentralen för 6 månader sedan efter att ha blivit dittvingad av min mor. Dom tog blodprover som var bra, men dom kollade också hjärtat med ekg och det visade sig att hjärtat slog lite ojämt så jag fick fara till sjukhuset samma dag. Där tog dom ett till ekg och det visade samma sak, dom var inte helt säkra på hur dom skulle tolka det så dom faxade det till ett större sjukhus som påstod att allt stod rätt till, men jag undrar om det gör det?
På gymmet blir jag skittrött, snurrig och illamående när jag tränar. Jag sitter och flåsar och flåsar men det känns som att jag inte får i mig nå luft och hjärtat hoppar utav helvete. Man ser tydligt genom tröjan hur det hoppar. Så har det blivit varje gång jag tränat och jag har tränat ganska länge.
Vårdcentralen skulle göra nån vidareundersökning om jag hade en deprision men det vet jag att jag inte har så det vill jag inte. Klart man kan känna sig lite dyster och osocial när man är trött men långt ifrån en deprision.
Åh jag blir galen jag vill inte vara såhär trött! Vad kan det vara för fel på mig?
Eller är jag helt normal? Godnatt
Om det är något som inte stämmer med hjärtat är det inte konstigt om du är trött. Ditt blod kanske inte syresätts ordentligt? När du beskriver att hjärtat hoppar...kan det vara panikångest kanske? Panikångest kan leda tilld en typen av andnöd och att hjärtat beter sig märkligt...
De borde kanske också kolla dig för twar, en bakterie (virus?) som kan göra att hjärtat lägger av vid träning och som gör att man är ständigt trött.