2023-02-17, 22:34
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
T ex bristande impulskontroll när man diskuterar känsliga data om minderåriga (GMs särkullsbarn).
Tack för exemplet. Problemet är bara att det inte går att veta om den användare som outat sig som BO verkligen är densamma eller bara ett vanligt troll. Personligen vill jag inte spekulera i saken eftersom användarnas anonymitet är en av forumets grundbultar. Så jag tror att det är klokt att inte dra några växlar på det som postas här.

Edit:
Saxat ur domen:
GM har tidigare varit sambo med UD. De har tillsammans en dotter född 2009. GM och UD har haft flera vårdnads- och verkställighetstvister om sin dotter
(Jag har valt att inte skriva ut de namn som återfinns i domen)
Senast redigerad av Sandkaka 2023-02-17 kl. 23:09.
Citera
2023-02-18, 00:20
Medlem
Vilken märklig och dåligt skriven dom. Är det bara jag som reagerar? Undrar vad Hovrätten säger.
Citera
2023-02-18, 00:29
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Vilken märklig och dåligt skriven dom. Är det bara jag som reagerar? Undrar vad Hovrätten säger.
Texten är tydligt märkt "utkast". Som jag förstått saken har åklagaren uttryckt ambition att försöka driva målet ända till HD.
Citera
2023-02-18, 00:30
Medlem
Jag förstår fortfarande inte vad hon gör härinne
Citera
2023-02-18, 00:34
Medlem
0xmans avatar
Sammanfattning?
Citera
2023-02-18, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Texten är tydligt märkt "utkast". Som jag förstått saken har åklagaren uttryckt ambition att försöka driva målet ända till HD.

Visste inte att utkast lämnades ut. Aldrig hört talas om det. Är det vanligt? Det är ju en offentlig handling som inte borde släppas innan den är klar. Var det extra bråttom i det här målet eller vad handlar det om?
Citera
2023-02-18, 00:58
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Visste inte att utkast lämnades ut. Aldrig hört talas om det. Är det vanligt? Det är ju en offentlig handling som inte borde släppas innan den är klar. Var det extra bråttom i det här målet eller vad handlar det om?
Ingen aning. Jag har heller aldrig sett det tidigare.
Citera
2023-02-18, 07:33
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Instämmer. Ingen av de vidriga perversa kräken kan skylla ifrån sig. Horkärringen har levt ut sina sjuka lustar till fullo och totalt skitit i sina barn. Jag ser inget fel i att hon är pervers och drömmer om förnedring och att suga av av okända trashankar och låta skitiga motbjudande kräk till gubbar från gatan knulla och förnedra henne - det finns många många kvinnor som drömmer om det men färre som gör det. Har själv haft en handfull gf:s som haft samma fetish. Men någon gräns får det vara. Nu när hon slog sina påsar ihop med den dömde så kanske det var kul i början, men sen när omgivningen reagerade med avsky för deras gemensamma perversioner och han började gå över styr så var det hela inte längre lika lustfyllt.

Jag hoppas att den äckliga kärringen blir av med sina barn en gång för alla. För detta är inte den sista showen för henne. Hon kommer snart hitta ett nytt pervo och vara igång igen, för det är så det fungerar.
En spade är en spade.
Har du egen erfarenhet av trekanter och gruppsex eller gör du som Rut i ”Änglagård”, fabulerar?
Citera
2023-02-20, 17:14
Medlem
Nu är det ju inte så att bara för att gärningsmannen är frihetsberövad så försvinner INTE vårdnaden per automatik. Blanda inte ihop vårdnaden, boendet och umgänget.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Om jag inte missförstått något så har inte BO vårdnaden då hon avsade sig den formellt (om än under manipulation och tvång) i en domstol. Så hon har full utredningslampa på sig när det kommer till barnen. BO skriver om en rättegångsförhandling gällande vårdnad i mars. Det är ingen lek. Eftersom barnens enda vårdnadshavare är frihetsberövad, står barnen utan vårdnadshavare och då träder LVU in inom ca sju månader om inte en SOL-placering kan ordnas. Det är alltså inte ens säkert att barnen är hemma hos BO. Är de SOL-placerade hos BO så har hon ju utredningslampan på sig av den anledningen. Barnen har ett offentligt juridiskt ombud som säkert är bekant med Flashback. Är barnen LVU-ade och BO ska bestrida LVU i en domstol så kommer en av kommunens jurister att sagla ner henne till varje pris — man går inte till domstol om man är på samma linje som kommunen i ett LVU-ärende. Om barnen inte är hos BO så kommer alltid en utredning att göras om BOs föräldraförmåga, för hur många fanboys BO än har så kan jag lova er att kommunen anser att BO brustit i sin föräldraförmåga — det betyder inte att man tycker att BO har gjort ett fel och bär skulden i de brott som begåtts mot henne, det betyder bara att man anser att BO ansetts inte kunna skapa en livsmiljö för barnen där barnes beho är uppfyllda utifrån barnes bästa i centrum-modellen som soc jobbar efter (om barnen är SOLade eller LVUade). Om ni sitter här och tror att det är en walk in a park så är ni sinnessvaga. Om ni tror att matandet av BO är en kärlekshandling så är ni sinnessvaga.

GM har säkert sin fanclub bland släkten och några störda bekanta. Han kommer såklart utnyttja BOs interaktion här. Flashback låter inte gräddglass med hallon i myndigheternas öron.
Citera
2023-02-20, 18:26
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Nu är det ju inte så att bara för att gärningsmannen är frihetsberövad så försvinner INTE vårdnaden per automatik. Blanda inte ihop vårdnaden, boendet och umgänget.

Vad yrar du om? BO har ju avsagt sig vårdnaden.
Citera
2023-02-20, 18:58
Medlem
BoISarens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Ingen aning. Jag har heller aldrig sett det tidigare.
Det är för att de inte kunde signera digitalt pga tekniskt strul

https://gofile.io/d/1i6STB
Citera
2023-02-20, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det är för att de inte kunde signera digitalt pga tekniskt strul

https://gofile.io/d/1i6STB

Ah, men en ruskigt dåligt skriven dom. I ett så speciellt fall kunde de ha ansträngt sig mer. Undrar vad Hovrätten kommer säga…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in