2026-09-24, 19:41
Medlem
ExtremaMittens avatar
Du skrev att jag var ”bland de vidrigaste” och hoppades att jag aldrig skulle få en bra dag. Nu säger du att förolämpningen gällde pappan i den sorgliga historien. Ditt eget inlägg visar motsatsen.

Att jag påtalar det betyder inte att vi är samma person. Den insinuationen besvarar ingenting. Bara konstigt.

Sedan hänvisar du till utbildade psykologer och socialsekreterare. Men deras utbildning visar inte vilken bedömning som gjorts här. Vilket beslut hänvisar du till, och vilka skäl anges? Du svamlar i mössan.

Att barnen ”troligen” läker är din konstiga gissning, inte en redovisad uppgift om deras mående. Tänk efter vad de är med om.

Kan du skilja på vad myndigheterna faktiskt har bedömt och vad du själv hittar på eller antar att de måste ha bedömt?

Citat:
Ursprungligen postat av skvallermaj
[/QUOTE
förolämpa dej? nej men Håkan gör jag det. så är ni inte samma person. så varför tar du åt dej ?
och jag är säker på att psykologer och soc är utbildade att se och förstå vad som är bäst för barnen. och att dom gjort bedömningen att Håkan inte uppfyller kraven för vad som krävs för att ha umgänge med barnen. Och troligen hjälper det barnen att utvecklas och läka.
Senast redigerad av ExtremaMitten 2026-09-24 kl. 19:43.
Citera
2026-09-24, 19:50
Medlem
ExtremaMittens avatar
Du beskriver dotterns avstånd som om det ensamt förklarade hela historien.

I boken Rättvisan blev en fars, kapitel 17, 19 och 32, berättar pappan om den tidigare sambons misshandelsdom, sitt eget senare frikännande och hindrat umgänge och telefonsamtal som ledde till viten. Boken återger också en psykologs oro för att dottern använde andras ord om sitt liv. Hon förlorade sin pappa.

Uppgifterna behöver väl kontrolleras mot originalhandlingarna. Men de kan inte bemötas genom att bara upprepa att dottern inte vill.

Hennes inställning ska tas på allvar. Det betyder inte att vi redan vet hur den har uppstått. Varken påverkan eller egna negativa erfarenheter får antas utan underlag.

Vilket stöd har du för att pappan försöker tvinga henne – och vilken del av din beskrivning kommer från dottern själv? Hittar du på lite random utifrån dina känslor och ditt hat mot okända?

Citat:
Ursprungligen postat av Jojo92a
Äldsta dottern är väl 17? Snart vuxen, verkar ändå inte vilja ha kontakt med sin pappa. Förstår inte varför H ska tvinga på dom en kontakt när det inte är bra för dom?
Citera
2026-09-24, 22:17
Medlem
Är som en papegoja som bara upprepar dig hela tiden om och om igen.

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremaMitten
Hennes tidigare sedan lång tid tillbaka BDSM-intresse och egna initiativ är dokumenterade. Då kan man inte utan vidare förklara hela hennes sexuella deltagande som något han skapade genom normalisering.

Men BDSM-intresse innebär inte samtycke till varje handling. Frivillig sexualitet och övergrepp kan förekomma i samma relation. Varje påstådd gärning måste därför undersökas konkret.

Samma precision krävs om barnen. Om hon lämnade dem ensamma enligt bokreferatet måste hennes beslut och handlingsutrymme granskas, liksom hans eventuella påtryckningar i den situationen. Eller var det hennes initiativ?

Normalisering blir en bekväm förklaring om både motstånd och egna initiativ automatiskt tas som stöd för samma slutsats. Då måste frågan ställas, vilka omständigheter skulle kunna tala emot förklaringen?

Hennes utsatthet får inte avfärdas på grund av hennes sexualitet. Hennes egna handlingar får heller inte undantas från granskning. Hon har eget ansvar. Mitt intryck var att hon var motsatsen till normaliserad. Hennes hobby gick överstyr, han ville lämna pga hennes otroheter, hon hämnades med allt hon kunde. Och fick gott stöd för detta.
Citera
2026-09-24, 22:19
Medlem
Skulle inte du kunna gå vidare i livet än att bara försvara H. Typ skaffa dig ett liv. H klarar sig.

Citat:

I boken Rättvisan blev en fars, kapitel 17, 19 och 32, berättar pappan om den tidigare sambons misshandelsdom, sitt eget senare frikännande och hindrat umgänge och telefonsamtal som ledde till viten. Boken återger också en psykologs oro för att dottern använde andras ord om sitt liv. Hon förlorade sin pappa.

Uppgifterna behöver väl kontrolleras mot originalhandlingarna. Men de kan inte bemötas genom att bara upprepa att dottern inte vill.

Hennes inställning ska tas på allvar. Det betyder inte att vi redan vet hur den har uppstått. Varken påverkan eller egna negativa erfarenheter får antas utan underlag.

Vilket stöd har du för att pappan försöker tvinga henne – och vilken del av din beskrivning kommer från dottern själv? Hittar du på lite random utifrån dina känslor och ditt hat mot okända?
Citera
2026-09-25, 04:00
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Du skrev att jag var ”bland de vidrigaste” och hoppades att jag aldrig skulle få en bra dag. Nu säger du att förolämpningen gällde pappan i den sorgliga historien. Ditt eget inlägg visar motsatsen.

Att jag påtalar det betyder inte att vi är samma person. Den insinuationen besvarar ingenting. Bara konstigt.

Sedan hänvisar du till utbildade psykologer och socialsekreterare. Men deras utbildning visar inte vilken bedömning som gjorts här. Vilket beslut hänvisar du till, och vilka skäl anges? Du svamlar i mössan.

Att barnen ”troligen” läker är din konstiga gissning, inte en redovisad uppgift om deras mående. Tänk efter vad de är med om.

Kan du skilja på vad myndigheterna faktiskt har bedömt och vad du själv hittar på eller antar att de måste ha bedömt?
Varför slänger inte du upp några myndighetsbeslut så vi har något annat än ditt dravel att ta ställning till?

Upp med FUP.
Citera
2026-09-25, 04:01
Medlem
cinmiks avatar
Citat:

Varför hänvisar du till en bok/partsinlaga som om det vore bevis?
Citera
2026-09-25, 06:49
Medlem
Troligen för att han inte har något bättre...

Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Varför hänvisar du till en bok/partsinlaga som om det vore bevis?
Citera
2026-09-25, 08:58
Medlem
ExtremaMittens avatar
Du kallar mig papegoja och säger ”skaffa dig ett liv”. Det flyttar diskussionen från sakfrågorna till mig.

Upprepning kan kritiseras. Men den gör inte ett påstående fel. ”H klarar sig” besvarar heller inget om barnens situation.

Om du är rädd för granskning vet jag inte. Det jag ser är att du inte bemöter underlaget.

Vilken konkret uppgift är fel, och vad visar det?

Jag tror bara du vill tysta en rättsskandal. Och försvara falska anklagelser. Barnen bryr du dig knappast om. De är bara verktyg för hämnd och teater… 😉
Citat:
Ursprungligen postat av Kramis1997
Skulle inte du kunna gå vidare i livet än att bara försvara H. Typ skaffa dig ett liv. H klarar sig.
Citera
2026-09-25, 09:00
Medlem
ExtremaMittens avatar
Det har diskuterats av den avstängde Loggelus hundra gånger. Läs svaren igen. Ansträng dig lite till. Materialet är omfattande. Du dravlar och dravlar.

Citat:
Varför slänger inte du upp några myndighetsbeslut så vi har något annat än ditt dravel att ta ställning till?

Upp med FUP.
Citera
2026-09-25, 09:07
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Det har diskuterats av den avstängde Loggelus hundra gånger. Läs svaren igen. Ansträng dig lite till. Materialet är omfattande. Du dravlar och dravlar.
Okej så med en FUP så finns det inte längre något du kan hävda.
Citera
2026-09-25, 12:52
Medlem
ExtremaMittens avatar
Förundersökningen existerar, är mycket omfattande, har diskuterats och analyserats tidigare i tråden. Den är offentlig om du kontaktar myndigheter. Du får anstränga dig själv, likt avstängde Luffelus.

Citat:
Okej så med en FUP så finns det inte längre något du kan hävda.
Citera
2026-09-25, 13:21
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Förundersökningen existerar, är mycket omfattande, har diskuterats och analyserats tidigare i tråden. Den är offentlig om du kontaktar myndigheter. Du får anstränga dig själv, likt avstängde Luffelus.
Vad exakt är det du vill hävda är en rättsskandal?

Varför skulle just H's dom vara mer rättsskandal än alla andras domar där det hävdas rättsskandal?

Om du på riktigt brydde dig om H så skulle du uppmuntra honom att sluta rättshaverera. Flytta och leva ett privat liv i stillhet för att få distans till det han ställt till med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in