2023-02-17, 11:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosis
Det är inte kvinnor som saknar självbevarelsedrift. Det är du som saknar kunskap om vad som sker i våldsamma relationer. Det är en lång, subtil nedbrytningsprocess. Jag hoppas att du aldrig någonsin får erfara vad det innebär för du förlorar inte bara din självbevarelsedrift. Du förlorar precis allt. Allt. Hela dig själv. Rubbet. Och tillslut ibland även livet.

Att det är svårt att bryta sig ur negativa mönster av olika slag och att en del personer är bra på att manipulera andra och att vissa är lättare att manipulera än andra hindrar inte att människor har ett ständigt fritt val och att sådana som målsäganden i det här fallet alltså är ansvariga och delaktiga i det som inträffat.

I vilken mån det beror på brist på självbevarelsedrift från början som leder till dåliga val senare eller något annat kan man alltid diskutera. I det här fallet framstår det klart på beskrivningarna som att målsägandens intresse för underkastelse inom BDSM lett till sämre och sämre val som gjort det svårare och svårare att ta sig ur förhållandet om hon hade velat det.

Om man alls bör tala om normaliseringsprocess vilket kan diskuteras, så finns det här då också speciella omständigheter.
Citera
2023-02-17, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broks
Jodå, men fortfarande sjukt om det är han. Har kvinnor ingen självbevarelsedrift? Jag kan lite mer förstå att man är ihop med en idiot om personen väger upp det på andra sätt, exempelvis riktigt snygg, framgångsrik eller nåt liknande.

Det finns alltid en valuta med i sådana här sammanhang. I detta fall (som i flera liknande fall) tycks det vara sexet. Kvinnorna slår inte följe med dessa män ”gratis” dvs utan att få betalt på ett eller annat sätt.

I början känns det kanske spännande med dessa gränsöverskridande män som struntar i reglerna.. Ens eget gränsöverskridande beteende blir mer legitimt när man gör det tillsammmans med mannen (drogar sig, kinky sex etc). Man får ”en partner in crime” och blir accepterad ”sådan man är”.
Resten av samhället kanske tittar snett eller fördömer - men man är ju utanför samhället med sitt specialintresse tillsammans med en likasinnad.

Dessa kvinnor råkar inte tänka på att ifall männen struntar i regelverket, andra människor o samhällets normer i stort - så struntar de även i kvinnan och hennes regelverk. Det är ju själva vitsen med deras avnormalia: de låter sig inte styras av någon/något.

Kan verka kraftfullt och det kanske kittlar till att börja med om man låter bli att analysera vartåt ett sådant beteende i regel leder.
Citera
2023-02-17, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunettc80
En man han hittade via en sexsida dom hade ingen relation innan.

Varför är du härinne och svarar på / kommenterar ditt fall ????
Känns väldigt märkligt . Du behöver läka och ta itu med ditt mående genom proffesionell hjälp .
Du får knappast hjälp på detta forum .
Har du ingen i din närhet som kan få dig att sluta vara inne på detta forum.
Du kommer knappast läka att läsa allt härinne .
Ta hand om dig o dina barn istället och framförallt sök proffesionell hjälp .
Du behöver inte undra om saker här , det kan en advokat svara på .
Känns lite som någon sorts uppmärksamhet söks . Hoppas inte så är fallet .
Citera
2023-02-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myran21
Varför är du härinne och svarar på / kommenterar ditt fall ????
Känns väldigt märkligt . Du behöver läka och ta itu med ditt mående genom proffesionell hjälp .
Du får knappast hjälp på detta forum .
Har du ingen i din närhet som kan få dig att sluta vara inne på detta forum.
Du kommer knappast läka att läsa allt härinne .
Ta hand om dig o dina barn istället och framförallt sök proffesionell hjälp .
Du behöver inte undra om saker här , det kan en advokat svara på .
Känns lite som någon sorts uppmärksamhet söks . Hoppas inte så är fallet .
Ang det jag fetat:
Du Myran21, du kanske inte sammankopplar vad som framkommit här i tråden (BDSM) med 'behovet' (i brist på bättre beskrivning) av att finnas här offentligt i tråden?

Igår i mitt inlägg #442 skrev jag bl a följande:

@Brunettc80
Att som part i ett mål som tröskas på Flashback välja att göra sig offentlig är inget jag skulle rekommendera ens min värsta ovän. Det är i de allra flesta fall oklokt, omdömeslöst och leder i slutändan sällan eller aldrig till något positivt. Särskilt inte om man har barn. Med det sagt vill jag vara tydlig med att jag inte vill inskränka din yttrandefrihet.

===============
Jag tror att det kan vara mycket frestande att i det läget som Brunettc80 just nu befinner sig, kunna få till sig en massa styrkekramar och uppmuntran från vänligt sinnat folk. Men det är på sikt skadligt att som part vara i tråden. Internet glömmer aldrig.
Citera
2023-02-17, 21:01
Medlem
Att ge vårdnaden till ena föräldern fast de bor ihop ? Vad märkligt !
Citera
2023-02-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det jag fetat:
Du Myran21, du kanske inte sammankopplar vad som framkommit här i tråden (BDSM) med 'behovet' (i brist på bättre beskrivning) av att finnas här offentligt i tråden?

@Brunettc80
Att som part i ett mål som tröskas på Flashback välja att göra sig offentlig är inget jag skulle rekommendera ens min värsta ovän. Det är i de allra flesta fall oklokt, omdömeslöst och leder i slutändan sällan eller aldrig till något positivt. Särskilt inte om man har barn. Med det sagt vill jag vara tydlig med att jag inte vill inskränka din yttrandefrihet.

===============
Jag tror att det kan vara mycket frestande att i det läget som Brunettc80 just nu befinner sig, kunna få till sig en massa styrkekramar och uppmuntran från vänligt sinnat folk. Men det är på sikt skadligt att som part vara i tråden. Internet glömmer aldrig.

Precis , sök professionell hjälp och var inte härinne .
Citera
2023-02-17, 21:23
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ang det jag fetat:

@Brunettc80

===============

Om jag inte missförstått något så har inte BO vårdnaden då hon avsade sig den formellt (om än under manipulation och tvång) i en domstol. Så hon har full utredningslampa på sig när det kommer till barnen. BO skriver om en rättegångsförhandling gällande vårdnad i mars. Det är ingen lek. Eftersom barnens enda vårdnadshavare är frihetsberövad, står barnen utan vårdnadshavare och då träder LVU in inom ca sju månader om inte en SOL-placering kan ordnas. Det är alltså inte ens säkert att barnen är hemma hos BO. Är de SOL-placerade hos BO så har hon ju utredningslampan på sig av den anledningen. Barnen har ett offentligt juridiskt ombud som säkert är bekant med Flashback. Är barnen LVU-ade och BO ska bestrida LVU i en domstol så kommer en av kommunens jurister att sagla ner henne till varje pris — man går inte till domstol om man är på samma linje som kommunen i ett LVU-ärende. Om barnen inte är hos BO så kommer alltid en utredning att göras om BOs föräldraförmåga, för hur många fanboys BO än har så kan jag lova er att kommunen anser att BO brustit i sin föräldraförmåga — det betyder inte att man tycker att BO har gjort ett fel och bär skulden i de brott som begåtts mot henne, det betyder bara att man anser att BO ansetts inte kunna skapa en livsmiljö för barnen där barnes beho är uppfyllda utifrån barnes bästa i centrum-modellen som soc jobbar efter (om barnen är SOLade eller LVUade). Om ni sitter här och tror att det är en walk in a park så är ni sinnessvaga. Om ni tror att matandet av BO är en kärlekshandling så är ni sinnessvaga.

GM har säkert sin fanclub bland släkten och några störda bekanta. Han kommer såklart utnyttja BOs interaktion här. Flashback låter inte gräddglass med hallon i myndigheternas öron.
Senast redigerad av Rosa Luxemburg 2023-02-17 kl. 21:26.
Citera
2023-02-17, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Om jag inte missförstått något så har inte BO vårdnaden då hon avsade sig den formellt (om än under manipulation och tvång) i en domstol. Så hon har full utredningslampa på sig när det kommer till barnen. BO skriver om en rättegångsförhandling gällande vårdnad i mars. Det är ingen lek. Eftersom barnens enda vårdnadshavare är frihetsberövad, står barnen utan vårdnadshavare och då träder LVU in inom ca sju månader om inte en SOL-placering kan ordnas. Det är alltså inte ens säkert att barnen är hemma hos BO. Är de SOL-placerade hos BO så har hon ju utredningslampan på sig av den anledningen. Barnen har ett offentligt juridiskt ombud som säkert är bekant med Flashback. Är barnen LVU-ade och BO ska bestrida LVU i en domstol så kommer en av kommunens jurister att sagla ner henne till varje pris — man går inte till domstol om man är på samma linje som kommunen i ett LVU-ärende. Om barnen inte är hos BO så kommer alltid en utredning att göras om BOs föräldraförmåga, för hur många fanboys BO än har så kan jag lova er att kommunen anser att BO brustit i sin föräldraförmåga — det betyder inte att man tycker att BO har gjort ett fel och bär skulden i de brott som begåtts mot henne, det betyder bara att man anser att BO ansetts inte kunna skapa en livsmiljö för barnen där barnes beho är uppfyllda utifrån barnes bästa i centrum-modellen som soc jobbar efter (om barnen är SOLade eller LVUade). Om ni sitter här och tror att det är en walk in a park så är ni sinnessvaga. Om ni tror att matandet av BO är en kärlekshandling så är ni sinnessvaga.

GM har säkert sin fanclub bland släkten och några störda bekanta. Han kommer såklart utnyttja BOs interaktion här. Flashback låter inte gräddglass med hallon i myndigheternas öron.
Ang det jag fetat:
Vem/vilka vänder du dig till?
Eftersom jag är väl förtrogen med vad som gäller vid SoL resp LVU och vårdnadsutredningar, så känner jag mig inte speciellt sinnessvag.
Du citerade ett inlägg från mig, how come?
Citera
2023-02-17, 22:14
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ang det jag fetat:
Vem/vilka vänder du dig till?
Eftersom jag är väl förtrogen med vad som gäller vid SoL resp LVU och vårdnadsutredningar, så känner jag mig inte speciellt sinnessvag.
Du citerade ett inlägg från mig, how come?

Eftersom ditt inlägg var bra och relevant svar på ett fenomen i tråden. Allt är inte krig, ibland är det bara lathet kring länkning.
Citera
2023-02-17, 22:15
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg

Kan du ge exempel på vad det är som påstås vara BO:s interaktion här på Flashback som kan utnyttjas av GM?
Citera
2023-02-17, 22:17
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Kan du ge exempel på vad det är som påstås vara BO:s interaktion här på Flashback som kan utnyttjas av GM?

T ex bristande impulskontroll när man diskuterar känsliga data om minderåriga (GMs särkullsbarn).
Citera
2023-02-17, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunettc80
En man han hittade via en sexsida dom hade ingen relation innan.

De som råder dig att inte vara här har rätt. Både för rättsfall, vårdnadstvister och sådant men även för din mentala hälsa.

Vi säger det för din skull! Ur egoistisk synvinkel skulle vi uppmuntrat dig att hänga här och ge oss info, men du måste tänka på dig själv och dina barn. Användare som sno t ex är hopplös att försöka övertyga eller omvända. Han och ett par till har hängt i sådana här trådar i många år och fokus är alltid på att skuldbelägga kvinnliga brottsoffer. Självklart har han hört och läst om normaliseringsprocessen och sådant många gånger, men detta är uppenbarligen någon personlig hang-up. Bättre för dig att varken läsa eller skriva här, skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in