2022-09-07, 19:04
Medlem
oj, jag har uppfattat Tuchel som en smart och skicklig coach. Det var lite överraskande för mig att han sparkas, men jag har förstått att ägarna varit missnöjda... Tuchel har trots allt lett klubben till flera titlar, att vinna Champions league och slå City i en final är en stor bedrift.
Citera
2022-09-07, 19:40
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Chelsea är som vanligt, dumpar tränare efter dom nyss vunnit stort.
Citera
2022-09-07, 20:14
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
oj, jag har uppfattat Tuchel som en smart och skicklig coach. Det var lite överraskande för mig att han sparkas, men jag har förstått att ägarna varit missnöjda... Tuchel har trots allt lett klubben till flera titlar, att vinna Champions league och slå City i en final är en stor bedrift.

nya ägaren som inte kn ett jota om fotboll vill sätta sin prägel På klubben
Citera
2022-09-07, 20:51
Medlem
Enligt Fabrizio Romano lär det bli klart med Potter den här veckan, vilket verkar logiskt. Chelsea behöver en ny tränare på plats direkt. Troligen var de i kontakt med Potter redan före de sparkade Tuchel.

Hoppas de får betala rejält till Brighton för att bryta kontraktet.
Senast redigerad av Svenshult 2022-09-07 kl. 20:55.
Citera
2022-09-07, 21:03
Medlem
Fan, vad tråkigt om Potter lämnar uppstickaren Brighton i det här läget.
Citera
2022-09-07, 21:09
Medlem
Är det tredje gången Tuchel försvinner på liknande sätt? PSG och Dortmund där hamna han väl också i tjafs med ägaren? Skeva ägare eller är han svår att ha och göra med?

Och är Potter en tränare som funkar i ett storlag?
Jag skulle inte vilja gå till ett lag där man vet man ryker om man har en dålig månad.
Bättre göra vad man kan med Brighton tills en seriösare klubb dyker upp 😊

Grattis till alla Unitedfans, har inte orkat läsa här på ett par dagar🤣 Känns sjukt ovisst om vilka som tar topp 4 nu.
Citera
2022-09-07, 21:09
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna

Tråkigt men man kan väl samtidigt förstå honom. En tränare vill väl alltid till bättre klubbar med högre ambitioner och även om Brighton de senaste 2 åren eller så varit ett spännande lag som överpresterar så kommer de ju fortsätta vara lägre i näringskedjan och kämpa med att bli av med sina bästa spelare inför varje säsong. Att träna ett lag i CL måste såklart locka mycket för en tränare som Potter. Annars skulle ju ingen tränare vilja lämna sitt lag för att gå till City/Liverpool/Man U/Arsenal/Spurs/Chelsea.
Citera
2022-09-07, 21:23
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna

60 miljoner löneökning gör nog sitt
Citera
2022-09-07, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Enligt Fabrizio Romano lär det bli klart med Potter den här veckan, vilket verkar logiskt. Chelsea behöver en ny tränare på plats direkt. Troligen var de i kontakt med Potter redan före de sparkade Tuchel.

Hoppas de får betala rejält till Brighton för att bryta kontraktet.

Runt 16 miljoner pund ska utköpsklausen ligga på.
Citera
2022-09-07, 21:34
Medlem
laddkingens avatar
liverpool är slut
Citera
2022-09-07, 21:48
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santicazorla92
Är det tredje gången Tuchel försvinner på liknande sätt? PSG och Dortmund där hamna han väl också i tjafs med ägaren? Skeva ägare eller är han svår att ha och göra med?

Jag uppfattar honom som rätt svår, men det är han ju inte ensam om bland tränare. Har höga tankar om sig själv och vill bestämma allt.

Citat:
Jag skulle inte vilja gå till ett lag där man vet man ryker om man har en dålig månad.
Bättre göra vad man kan med Brighton tills en seriösare klubb dyker upp 😊

Pengarna kan nog hjälpa till Och Chelsea får ju fortsätta pröjsa även om han får sparken. Nej, det är klart att han tar chansen att träna en storklubb om han får den. Tänk på att stackaren höll till på fotbollens verkliga bakgård, i helveteshålan Östersund, i så många år
Citera
2022-09-07, 21:55
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaKalsa
Runt 16 miljoner pund ska utköpsklausen ligga på.

liverpool borde kapa Potter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in