2022-09-07, 22:41
Medlem
Gantss avatar
När sparkas Klopp
Citera
2022-09-07, 22:44
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Enligt Fabrizio Romano lär det bli klart med Potter den här veckan, vilket verkar logiskt. Chelsea behöver en ny tränare på plats direkt. Troligen var de i kontakt med Potter redan före de sparkade Tuchel.

Hoppas de får betala rejält till Brighton för att bryta kontraktet.

287 miljoner uppges Chelsea betala för att köpa loss Potter, kan tycka det är lite trist att se Potter gå från Brighton där han gjort ett bra jobb. Men samtidigt kanske det är svårt att tacka nej till ett jobb som detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Gants
När sparkas Klopp

Tveksamt va, det känns som Klopp har stort förtroende hos ledningen trots den öppning de haft av säsongen.
Citera
2022-09-07, 22:49
Medlem
preben12s avatar
Tufft beslut för Conte nu till helgen hur han ska starta i anfallet. Richarlison två mål idag och ser väldigt bra ut. Kulusevski såg även han bra ut när han kom in i andra. Son däremot är återigen Tottenhams sämsta spelare och ingenting han gör lyckas just nu. Jag förstår att Conte fortsätter med honom då han inte blir en dålig spelare över en natt men hans självförtroende ser ut att vara helt kört i botten. Han skulle behöva ett-två enkla mål för att komma igång igen.
Citera
2022-09-07, 22:55
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Tveksamt va, det känns som Klopp har stort förtroende hos ledningen trots den öppning de haft av säsongen.
Självklart, but dreams can be bought
Citera
2022-09-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Jag såg inte dagens match men när jag sett Liverpool den senaste tiden så tycker jag inte Klopp varit helt i balans. Om det är så att spelarna ser att han börjar tappa det och inte alltid kan lite på hans instruktioner så kan det mycket väl vara så att Klopp har ett delansvar för att det går så uselt nu. Kanske är dags att försöka med en ny tränare.
Citera
2022-09-07, 23:20
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Jag såg inte dagens match men när jag sett Liverpool den senaste tiden så tycker jag inte Klopp varit helt i balans. Om det är så att spelarna ser att han börjar tappa det och inte alltid kan lite på hans instruktioner så kan det mycket väl vara så att Klopp har ett delansvar för att det går så uselt nu. Kanske är dags att försöka med en ny tränare.

Jag tror att avslutningen på förra säsongen mentalt tog slut på många spelare. Även hos Klopp.

Klopps era kanske är över, även om jag inte tror det. Men är den det så vann han inte tillräckligt för att göra ett avtryck som kommer upp i historisk nivå.

Salah kan bli en tuff nöt att ha när han inte levererar men kostar så mycket.
Citera
2022-09-07, 23:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG

Klopps era kanske är över, även om jag inte tror det. Men är den det så vann han inte tillräckligt för att göra ett avtryck som kommer upp i historisk nivå.

Liverpool har vunnit Premier League för första gången under hans ledning så det där är struntprat.
Citera
2022-09-07, 23:38
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Klopp sparkas inte nej. Så fånigt att jag inte kommenterar det mer än så. Just nu iallafall. Finns alltid en gräns. Men den är inte ens nära nådd än.

Gränsen var däremot nådd för Tuchel. Men då är Chelsea en annorlunda styrd klubb och Tuchel har inte samma bagage med sig. Och tro inte annat än att Tuchel sparkats även med Abramovich kvar. Tränare har sparkats för mindre.

Finns en del logik i beslutet. Har känts ett tag nu, sen andra halvan av förra säsongen som att det låst sig för Tuchel. Enstaka insatser i cuperna till trots. Orörligt. Fastnat taktiskt med sin 5back och wingbacks som enda offensiva hot. Stoppa Chelsea där och mycket är vunnet. 1 seger har man. Om man får vara lite orättvis och peka på att West Ham matchen borde varit kryss ( å andra sidan borde spurs matchen varit seger).

Tuchel gnällde mycket inför säsongenn om truppen och spelarna. Bortförklarat sig med flygförseningar och annat. Negativ energi har genomsyrat hela Chelseas inledning.

Å andra sidan kastade klubben bort runt 2 miljarder på spelare för Tuchel och hans system. För att sen sparka honom 2 månader senare.

Chelsea la ned runt 170 m pund på en ytterback och 2 mittbackar. Något man knappast behöver med en tränare som vill spela 4back. Auba var ju en personlig värvning som gammal spelare.

Blir svårt att hitta en tränare som kommer finna nytta för detta. Utan snarare hade behövt lägga dom pengarna på mitt/ytter/anfallare.

Problemet för Chelsea att man nu är fast med spelare man betalat överpris för. Man kommer dessutom inte kunna spendera såhär igen. Tror en anledning att man kunnat göra det nu var för ägarbytet och att Abramovich skrev av skulderna. Gissar att vi snart ser samma debatt bland Chelsea fansen som hos United och Arsenal med samma typ av Amerikanska ägare.
Citera
2022-09-07, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Liverpool har vunnit Premier League för första gången under hans ledning så det där är struntprat.

Och Klubblags-VM för första gången, 3 st CL-finaler på fem säsonger, första FA-cuptiteln på 16 år, tagit hem båda inhemska cuperna under samma säsong osv..

Premier League, FA-cupen, Ligacupen, Community Shield, Champions League, Europeiska Supercupen och Klubblags-VM, det är historiskt att ha vunnit allt detta..

Vad finns det mer att vinna?
Citera
2022-09-08, 01:23
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Med de hyllningar han får ska han givetvis leda laget till flera tunga titlar. En era brukas kännetecknas av det och inte "snyggt spel".

Han hattar för mycket mellan säsonger.

Med det sagt så tror jag inte han får sparken någonsin från Liverpool, utan han kommer att gå självmant/i samförstånd när ett kontrakt går ut.
Senast redigerad av -GG 2022-09-08 kl. 01:26.
Citera
2022-09-08, 01:30
Medlem
-GGs avatar
Exakt den kritik Poch får. Han kan skapa vackert spel, men det leder ju inte till någonting värt eller konkret för klubben.

Hade Pep vunnit lika lite som Klopp under samma tid hade han inte haft den statusen han har.
Citera
2022-09-08, 08:11
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Klopp sparkas inte nej. Så fånigt att jag inte kommenterar det mer än så. Just nu iallafall. Finns alltid en gräns. Men den är inte ens nära nådd än.
Precis. Frustration är givet med tanke på hur det ser ut, både spel -och poängmässigt. Men så kallade fans som skriker på att Klopp borde sparkas kan dra något gammalt över sig. Att andra är skadeglada är som det borde vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in