2022-07-18, 20:53
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Hon ringer alltså sin partner när hon blivit påkörd.
Hon blev inte påkörd för hon cyklade med mobilen.

Är det möjligt att hon ringt när hon var skadad? Svårt att tänka mig det..?!
Citera
2022-07-18, 21:19
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Detta är en olyckstyp där kvinnor är otroligt överrepresenterade som offer!
Frågar man varför det är så så får man inget svar men mycket hat och spott!

Varför är kvinnor så oerhört överrepresenterade som offer när det gäller cyklister som blir påkörda av högersvängande lastbilar?

För att kvinnor cyklar väldigt mycket mer än män som kör mer bil. Man kan ju snarare undra hur ni aldrig lyckas komma ifrån er tillfälliga blindhet i trafiken så ni slutar köra ihjäl folk (kvinnor) hela tiden.
Citera
2022-07-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja jag kanske inte var nog tydlig precis det jag menade varför hon hakade upp sig på det, då de själva gått med på att vara kontaktperson.

Tror vi misstolkade varandra, var inne på att hon var fjantig som började tjafsa om GDPR just av som du är inne på att deltagarna på listan själva har gått med på att stå på den.
Citera
2022-07-18, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Är det möjligt att hon ringt när hon var skadad? Svårt att tänka mig det..?!
Nu finns det ju funktionen att telefonen ringer upp det namn du säger eller ber om.
Det går ju till och med att tänka sig att hon stönade sin älskades namn som det sista hon gjorde och telefonen ringde upp rent oavsiktligt.
Citera
2022-07-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarv
Nu finns det ju funktionen att telefonen ringer upp det namn du säger eller ber om.
Det går ju till och med att tänka sig att hon stönade sin älskades namn som det sista hon gjorde och telefonen ringde upp rent oavsiktligt.

Bra tanke men du lär väl låsa upp den innan eller ?

Hur känslig är den funktionen på olika röstlägen ?
Citera
2022-07-18, 22:37
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Hittat andra inlägg av henne där hon gnäller på Åhléns för deras direktreklam i brevlådan. Bara googla lite på hennes namn, hon är en gnäll-lebb helt enkelt. Bara att konstatera, cykelkonstnären hade säkert dumpat henna inom något år. Nu blev hon dumpad såhär iställt.

Citat från Google -"Hej Åhléns
Jag gillar er och ert koncept och tycker att er kundklubb är en av de bättre. Men en sak är obegripligt för mig och det är era reklamutskick. Igår fick jag återigen ert glossiga, svintunga och påkostade magasin i brevlådan. Som vanligt också inplastat för att riktigt bre på klimatpåverkan. Hur tänker ni kring detta? Det känns ju väldigt 90-tal att jobba med reklamutskick och jag undrar hur er hållbarhetspolicy ser ut?
Allt gott
Maria"

Här gnäller hon över byggljud:

Byggnissel retar gallfeber på Årstabor
I flera år har Årstabor klagat på byggbuller från Årstafältet. Till slut fick invånaren Maria Ahlsdotter nog och engagerade sig i kampen mot en speciell grävmaskin – och det verkar som att kampen gett resultat.

https://www.mitti.se/nyheter/byggnis...S4YfrSTD03fvg/

Haha, hon är en kroniskgnällapa, ett proffs helt enkelt. Numera singel-proffs.

Inte helt omöjligt trots den fina fasaden på Marias Facebook.
Maria förekommer inte alls på Betsys facebook och Betsy köpte ny egen lägenhet mitt i förhållandet:
"Adressändring 2021-08-14 Gatuadress Marmorgatan 5 lgh 1302"

Citat:

Citat:

Tänkbart!
Är det detaljer som vi kommer att kunna läsa om i FUPen?

Fast en del av det som Maria skriver är motsägelsefullt eller konstigt.
Mobil samtalet kan vara click-bait.
"Bara den där andningen. Sen ett högt skrik i bakgrunden ”Ni måste ringa polisen också! Ring polisen!” Sen bryts samtalet. Det har gått 9 sekunder. Jag ringer tillbaka. Och ringer tillbaka. Igen och igen."

Varför bryts samtalet?

Om det var ett pågående samtal, går det att få fram vad som sas i samtalet? Sparas samtal hos operatören?
Vittne ska kunna verifiera delar samtalet i alla fall. Särskilt den som ropade på polis så att Maria hörde.

Konstigt att man hunnit ringa efter ambulans efter 5 sekunder och redan ropar efter polis.
Senast redigerad av gofigur 2022-07-18 kl. 22:53.
Citera
2022-07-18, 22:45
Medlem
Någon som vet hur det går för lastbilsföraren?
Är han misstänkt för vårdslöshet i trafik, eller kanske det värre alternativet vållande till annans död?
Citera
2022-07-19, 07:27
Medlem
Citat:

Det kan också vara så att mobilen flög ut ur fickan/cykelkorgen och att någon plockade upp den och prövade ringa ICE-numret.
Citera
2022-07-19, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Maria förekommer inte alls på Betsys facebook och Betsy köpte ny egen lägenhet mitt i förhållandet:

Tänkbart!

"Bara den där andningen. Sen ett högt skrik i bakgrunden ”Ni måste ringa polisen också! Ring polisen!” Sen bryts samtalet. Det har gått 9 sekunder. Jag ringer tillbaka. Och ringer tillbaka. Igen och igen."

Varför bryts samtalet?

Om det var ett pågående samtal, går det att få fram vad som sas i samtalet? Sparas samtal hos operatören?
Vittne ska kunna verifiera delar samtalet i alla fall. Särskilt den som ropade på polis så att Maria hörde.

Konstigt att man hunnit ringa efter ambulans efter 5 sekunder och redan ropar efter polis.

Hade de gemensam adress dessförinnan?
Citera
2022-07-19, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille

Men skärpning! Vad fan har det med saken att göra? Tråden handlar om en olycka som ledde till ett dödsfall inte något om den avlidnes förhållande, boendeformer och vad ni tycker eller anser om deras upplägg i förhållandet! (Det är uppenbart att problemet inte kommer från att den avlidne och anhöriga inte kunde kopplas samman som närstående).
Tråden kan väl också sträcka sig till att handla om NKS bedrövliga bemötande och bristande rutiner. Men hur de bott, deras familjemedlemmar (barn) m.m. har inget med trådens ämne att göra. Dessutom extremt empatilöst babbel här!

När en patient avlider SKA anhöriga informeras. Polisen informerade här eftersom det var en olycka och polisen är snabbt ute och informerar, ofta hemma hos anhöriga och kan köra de till sjukhuset.

Här har NKS brustit på många punkter. De har en usel växel, inget vet något, kan något eller gör något.
Anhörig ska erbjudas samtal med läkare eller vårdpersonal som vårdade den avlidne. Anhörig ska erbjudas krissamtal/terapi. På sjukhus finns kuratorer och präster. Samtal ser man till så att det ordnas tillsammans med primärvården oftast.

Sen brister NKS ytterligare när de gör ett inlägg på Facebook om den kritik de fått. De namnger även den anhöriga. Absolut fel!
NKS har fått enormt med kritik och kommer fortsätta att få det så länge deras ledning inte tar tag i det här haverisjukhuset. Att få kritik ingår liksom i arbetet. Att det anmäls ingår det med. Man går inte ut på sociala medier för det.
Citera
2022-07-19, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur

Tänkbart!

Varför bryts samtalet?

Nej samtal sparas inte på det sättet hos operatör!

Uppfatta inte allt som om du har autism. Att någon skriker att man också ska ringa polisen betyder inte att man hunnit larma 112 utan att personen vill påpeka att polis ska komma ut också. Men ringer någon 112 och berättar om en trafikolycka så kommer ambulans/räddningstjänst och polis oavsett vad du ber om.
Det kan mycket väl ha varit folk som hunnit slå 112 eller hålla in sin larmknapp på 5-10 sekunder.
Citera
2022-07-19, 10:43
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summerbursten
Någon som vet hur det går för lastbilsföraren?
Är han misstänkt för vårdslöshet i trafik, eller kanske det värre alternativet vållande till annans död?

Tyst om det. Är det känt vem det är?
Maria skriver att lastbilsföraren felade så det borde bli någon påföljd.
Om man kan lita på Maria...

Citat:
Det kan också vara så att mobilen flög ut ur fickan/cykelkorgen och att någon plockade upp den och prövade ringa ICE-numret.

Varför skulle denna person bara andas tungt och bryta samtalet när Maria pratar?

Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille

Oklart. Betsys data är borta från Mrkoll.
De KAN ha varit skrivna en kort tid på Marias nuvarande adress.
Det som förvånar mig är att de anges som sambor och anhöriga i alla sammanhang.
Vad gör dem till det formellt? Facebook??
Maria får hämta ut Betsys ägodelar hos polisen. Borde inte det finnas formell grund för det?
Går det att bluffa polisen och hämta ut värdesaker?

Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Nej samtal sparas inte på det sättet hos operatör!

Uppfatta inte allt som om du har autism. Att någon skriker att man också ska ringa polisen betyder inte att man hunnit larma 112 utan att personen vill påpeka att polis ska komma ut också. Men ringer någon 112 och berättar om en trafikolycka så kommer ambulans/räddningstjänst och polis oavsett vad du ber om.
Det kan mycket väl ha varit folk som hunnit slå 112 eller hålla in sin larmknapp på 5-10 sekunder.

Är det din diagnos? Utveckla!
Har du en diagnos på Maria också?

Jag tror att Marias återgivande av samtalet på olycksplatsen inte stämmer. Maria hittar på.
Maria hittar på också det tidiga samtalet från polisen som säger "Betsy är avliden" och lesbiska prästlistor diskuteras.

Maria går till SvD och låter publicera sitt namn.
Skriker Attention whore om Maria i många sammanhang!
När senare KS publicerar Marias namn i sin förklaring blir Maria vansinnigt arg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in