En kvinna är förd till sjukhus med livshotande skador efter att ha krockat med en lastbil på Magnus Ladulåsgatan på Södermalm i Stockholm. Olyckan inträffade vid 14-tiden idag.
Lastbilschauffören är misstänkt för vårdslöshet i trafik och vållande till kroppsskada.
Någon som var på plats och såg vad som hände? Ännu en svängolycka där cyklisten hamnat i döda vinkeln och sedan under lastbilen?
En kvinna är förd till sjukhus med livshotande skador efter att ha krockat med en lastbil på Magnus Ladulåsgatan på Södermalm i Stockholm. Olyckan inträffade vid 14-tiden idag.
Lastbilschauffören är misstänkt för vårdslöshet i trafik och vållande till kroppsskada.
Någon som var på plats och såg vad som hände? Ännu en svängolycka där cyklisten hamnat i döda vinkeln och sedan under lastbilen?
ännu en cyklist som lär sig hårda vägen,helt otroligt att dom inte tänker mer på sig själva!
Det spelar ingen roll om det nu skulle vara lastbilens fel,du klarar dig sällan när du blir överkörd av ett tungt fordon,men det är klart när krosskadorna knakade i kroppen så var det kanske en tröst i hennes huvud att jag hade iallafall rätten på min sida eller?
Tror mer att folk som inte har åkt lastbil inte fattar hur stor dödavinkeln är, känns som att kvinnor råkar ut för dessa olyckor oftare än män.
Tyvärr böjd att hålla med. Förmodligen en cyklist som smugit upp bakifrån på högersidan av en högersvängande lastbil, en klassiker som kan sluta mycket illa. Alternativ två är att lastbilen backat över kvinnan.
Det måste vara att cyklisten kört i de där katastrofala cykelfilerna som finns mitt på bland annat Hornsgatan. Livsfarligt, skulle aldrig trampa pedaler där.
edit, det finns inga sådana nakna filer på den aktuella gatan efter en koll i Street View: en något bredare trottoar och enfilig mötestrafik är vad som gäller.
Senast redigerad av notyourprincess 2022-06-09 kl. 18:14.
Enligt Facebooktråden så svängde lastbilen höger och cyklisten hamnade under.
Det var korsningen Rosenlundsgatan/Magnus Ladulåsgatan enligt samma tråd. Rosenlundsgatan är tungt trafikerad med massvis av lastbilar och bussar. Jag cyklar i området men håller mig undan därifrån, finns andra vägar man kan ta.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!