2022-07-05, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Jo M.A. saknas i dödsannonsen, det tolkar jag som att relationerna inte är på topp mellan henne och Betsys gamla familj.
En annan omständighet som är jävligt konstig är att alla datum i A’s fb-inlägg är förskjutna en månad framåt.

Du tolkar in mycket du.
Tog du dig tiden att läsa dödsannonsen, så ser du vilka som lade ut den.
Det är vanligt att flera personer som kände den avlidna, lägger ut egna dödsannonser.

Vila i frid ❤️
Senast redigerad av Tausen 2022-07-05 kl. 06:40.
Citera
2022-07-05, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Du tolkar in mycket du.
Tog du dig tiden att läsa dödsannonsen, så ser du vilka som lade ut den.
Det är vanligt att flera personer som kände den avlidna, lägger ut egna dödsannonser.

Vila i frid ❤️

Visst, flera dödsannonser förekommer ibland beträffande samma person. Ute i landet ser man ibland att arbetsgivaren har en annons. När privatpersoner kring en avliden inte enats om om en gemensam annons - är det inte alltid någon spricka som ligger bakom?
Citera
2022-07-05, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Visst, flera dödsannonser förekommer ibland beträffande samma person. Ute i landet ser man ibland att arbetsgivaren har en annons. När privatpersoner kring en avliden inte enats om om en gemensam annons - är det inte alltid någon spricka som ligger bakom?

Varför behöver det vara en spricka, bara för att några vill lägga upp en egen annons?
Kanske är jag naiv, men varför är det dåligt?
Citera
2022-07-05, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Varför behöver det vara en spricka, bara för att några vill lägga upp en egen annons?
Kanske är jag naiv, men varför är det dåligt?

Dåligt skrev jag inte.
Citera
2022-07-05, 10:34
Medlem
Ja FB-inläggen har bringat klarhet i delorsak mobil sen är frågan om hon haft den i handen mot örat eller "handsfree" men bervärande omständighet för den omkommne, att kärleken omnämner lastbilschauffören som vårdslös kan man förstå i det tidiga inlägget men tycker mig märka en annan bild där kärleken även lägger skuld på sig själv i senare inlägg. Ja inte lätt i den ändlösa sorg hon känner.

Vi vet vad som gäller med mobil och bil, tyvärr gäller inte den här lagen cyklister om jag fattat det rätt.
Nu bor jag på en mindre ort ute på landet och sett ungar som cyklar med mobilen framför näsan som skriver textmedelanden utan att hålla i styret osv. Jag kan tänka mig i städerna som någon chaufför skrev att det både cyklar in småbarn och äldre liksom gående rakt in i lastbilar. Att det inte händer fler såna här olyckor är nog mest tur och incidentantalet/mörkertalet är nog enormt då ju "nära ögat händelser" inte blir rapporterade på samma sätt som tillbud på andra arbetsplatser.

Jag hoppas vi alla kan lära av den här olyckan att vi alla är dödliga och ofullkomliga och att en olycka händer så lätt.
Citera
2022-07-05, 16:58
Medlem
Tänker på chauffören... hur lång tid brukar det ta innan man vet vad som händer med honom?
Citera
2022-07-10, 20:54
Medlem
https://www.facebook.com/maria.ahlsd...TdLnna65rN6vVl

“… Klockan 14.02 ringer du. Ringsignalen som du lagt in åt mig ljuder och din röst sjunger ”Äntligen på väg” som så många gånger förr. Jag är lite obalanserad och tänker att jag kanske inte borde svara. Du blir ofta så påverkad av min sinnesstämning och nu vet jag att du dessutom säkert är jättestressad. Du hade ju en tid hos läkaren klockan 14. Jag svarar ändå. Jag hör att du är där, att du andas. Det låter konstigt. Tungt. Tänker först att du fickringt mig men det går inte med din telefon. Jag ropar och undrar, vad gör du? Har det hänt något? Bara den där andningen. Sen ett högt skrik i bakgrunden ”Ni måste ringa polisen också! Ring polisen!” Sen bryts samtalet. Det har gått 9 sekunder. Jag ringer tillbaka. Och ringer tillbaka. Igen och igen. Hjärtat rusar. Total ångest. Rafsa ihop grejer, kolla polisens hemsida, ringa sjukhusen. Jag vet att nåt är fel. Ringer dig om och om igen. Bara vet att jag måste till stan. När jag sitter i bilen, halvvägs upp på grusvägen mot stora vägen känner jag det. Jag vet att du dör då. Det är en känsla jag aldrig känt förr, djupt inne i kroppen. Som när ett isberg kalvar, något bara lämnar kroppen och man vet att det aldrig kommer gå att sätta tillbaka. Jag vet i den sekunden att mitt liv aldrig kommer att bli detsamma igen. Jag tror att jag skriker. Nån halvtimme senare ringer polisen till slut. ”Betsy är tyvärr avliden”. Jag minns inte vad jag säger eller gör. Minns bara att polisen erbjuder mig en lesbisk präst. Jag tackar nej och frågar om de har en lista över sånt. ”Ja” svarar han stolt. Jag frågar hur de får ihop det med GDPR. Sen lägger vi på. I 2,5 timmar sitter jag i bilkö omringad av studentflak som dånar och gungar av glada ungdomar. Sen. Berätta för barnen.”
Citera
2022-07-17, 17:22
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheeevil
https://www.facebook.com/maria.ahlsd...TdLnna65rN6vVl

“… Klockan 14.02 ringer du. Ringsignalen som du lagt in åt mig ljuder och din röst sjunger ”Äntligen på väg” som så många gånger förr. Jag är lite obalanserad och tänker att jag kanske inte borde svara. Du blir ofta så påverkad av min sinnesstämning och nu vet jag att du dessutom säkert är jättestressad. Du hade ju en tid hos läkaren klockan 14. Jag svarar ändå. Jag hör att du är där, att du andas. Det låter konstigt. Tungt. Tänker först att du fickringt mig men det går inte med din telefon. Jag ropar och undrar, vad gör du? Har det hänt något? Bara den där andningen. Sen ett högt skrik i bakgrunden ”Ni måste ringa polisen också! Ring polisen!” Sen bryts samtalet. Det har gått 9 sekunder. Jag ringer tillbaka. Och ringer tillbaka. Igen och igen. Hjärtat rusar. Total ångest. Rafsa ihop grejer, kolla polisens hemsida, ringa sjukhusen. Jag vet att nåt är fel. Ringer dig om och om igen. Bara vet att jag måste till stan. När jag sitter i bilen, halvvägs upp på grusvägen mot stora vägen känner jag det. Jag vet att du dör då. Det är en känsla jag aldrig känt förr, djupt inne i kroppen. Som när ett isberg kalvar, något bara lämnar kroppen och man vet att det aldrig kommer gå att sätta tillbaka. Jag vet i den sekunden att mitt liv aldrig kommer att bli detsamma igen. Jag tror att jag skriker. Nån halvtimme senare ringer polisen till slut. ”Betsy är tyvärr avliden”. Jag minns inte vad jag säger eller gör. Minns bara att polisen erbjuder mig en lesbisk präst. Jag tackar nej och frågar om de har en lista över sånt. ”Ja” svarar han stolt. Jag frågar hur de får ihop det med GDPR. Sen lägger vi på. I 2,5 timmar sitter jag i bilkö omringad av studentflak som dånar och gungar av glada ungdomar. Sen. Berätta för barnen.”

"Jag hör att du är där, att du andas. Det låter konstigt. Tungt. Tänker först att du fickringt mig men det går inte med din telefon. Jag ropar och undrar, vad gör du? Har det hänt något? Bara den där andningen. Sen ett högt skrik i bakgrunden ”Ni måste ringa polisen också! Ring polisen!” Sen bryts samtalet. Det har gått 9 sekunder. Jag ringer tillbaka. Och ringer tillbaka. Igen och igen"

Konstigt.
Varför bryts samtalet? Någon stänger av Betsys mobil? Ingen svarar sen på Betsys mobil?

Mer konstigt.
"Minns bara att polisen erbjuder mig en lesbisk präst."
-Du sa nyss att du mindes:
"Nån halvtimme senare ringer polisen till slut. ”Betsy är tyvärr avliden”"

-Polisen har listor på lesbiska präster? Som de erbjuder 30 minuter efter döden till just Maria? Hur vet polisen att de ska erbjuda en lesbisk präst till Maria?

"”Ja” svarar han stolt. Jag frågar hur de får ihop det med GDPR."
-Har polisen också listor på alla lesbiska?
Citera
2022-07-17, 22:46
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja FB-inläggen har bringat klarhet i delorsak mobil sen är frågan om hon haft den i handen mot örat eller "handsfree" men bervärande omständighet för den omkommne, att kärleken omnämner lastbilschauffören som vårdslös kan man förstå i det tidiga inlägget men tycker mig märka en annan bild där kärleken även lägger skuld på sig själv i senare inlägg. Ja inte lätt i den ändlösa sorg hon känner.

Vi vet vad som gäller med mobil och bil, tyvärr gäller inte den här lagen cyklister om jag fattat det rätt.
Nu bor jag på en mindre ort ute på landet och sett ungar som cyklar med mobilen framför näsan som skriver textmedelanden utan att hålla i styret osv. Jag kan tänka mig i städerna som någon chaufför skrev att det både cyklar in småbarn och äldre liksom gående rakt in i lastbilar. Att det inte händer fler såna här olyckor är nog mest tur och incidentantalet/mörkertalet är nog enormt då ju "nära ögat händelser" inte blir rapporterade på samma sätt som tillbud på andra arbetsplatser.

Jag hoppas vi alla kan lära av den här olyckan att vi alla är dödliga och ofullkomliga och att en olycka händer så lätt.
Hon ringer alltså sin partner när hon blivit påkörd.
Hon blev inte påkörd för hon cyklade med mobilen.
Citera
2022-07-17, 22:54
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Jo Maria Ahlsdotter saknas i dödsannonsen, det tolkar jag som att relationerna inte är på topp mellan henne och Betsys gamla familj.
En annan omständighet som är jävligt konstig är att alla datum i Ahlsdotters fb-inlägg är förskjutna en månad framåt.

Konstigt!
Hur kan det vara möjligt?

En annan konstighet är att de ska ha varit sambos men inte var det.
https://www.svd.se/a/QyGdp4/nya-karo...nar-sambon-dog
"Karolinskas rutiner för att kontakta anhöriga brast när Marias sambo Betsy avled efter en cykelolycka. ”Det ska inte ta fyra dagar att få besked”"

Maria är en kvinna som är född den 30 april 1976 och bosatt i Årsta på Sandfjärdsgatan 12. Hon flyttade till sin nuvarande bostadsrätt för 1 år sedan (den 1 december 2020). Här bor hon ensam, åtminstone finns inga fler personer i hushållet som är äldre än 15 år.

Betsy C
Marmorgatan 5 lgh 1302
118 67 Stockholm

Så det går att påstå att man är sambo och den vägen gå förbi sjukhusens sekretess?
Nu kanske de var sambo "svart" men ändå.

Maria är noga med polisens lesbiska prästlista GDPR men hur paret själva svartskriver sig är inga problem...
Senast redigerad av gofigur 2022-07-17 kl. 23:00.
Citera
2022-07-17, 22:58
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Hon ringer alltså sin partner när hon blivit påkörd.
Hon blev inte påkörd för hon cyklade med mobilen.

Din tolkning är inte min tolkning.

Har du något som styrker din tolkning att Betsy som överkörd ringer upp Maria?
Citera
2022-07-17, 23:55
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Konstigt!
Hur kan det vara möjligt?

En annan konstighet är att de ska ha varit sambos men inte var det.
https://www.svd.se/a/QyGdp4/nya-karo...nar-sambon-dog
"Karolinskas rutiner för att kontakta anhöriga brast när Marias sambo Betsy avled efter en cykelolycka. ”Det ska inte ta fyra dagar att få besked”"

Maria är en kvinna som är född den 30 april 1976 och bosatt i Årsta på Sandfjärdsgatan 12. Hon flyttade till sin nuvarande bostadsrätt för 1 år sedan (den 1 december 2020). Här bor hon ensam, åtminstone finns inga fler personer i hushållet som är äldre än 15 år.

Betsy C
Marmorgatan 5 lgh 1302
118 67 Stockholm

Så det går att påstå att man är sambo och den vägen gå förbi sjukhusens sekretess?
Nu kanske de var sambo "svart" men ändå.

Maria är noga med polisens lesbiska prästlista GDPR men hur paret själva svartskriver sig är inga problem...

Maria verkar gå all-in som rättshaverist också:

https://m.facebook.com/maria.ahlsdot...ui9H3DMKceSBUl

Även om sjukhuset klantat sig så tunnas mina sympatier med den efterlevande snabbt ut när hon helt obefogat gör någon slags politisk sak av det hela. Det är ”moderaternas fel”. Och ”marknadens”…

Kanske sjukhuset inte helt lätt kunde identifiera denna maskrosfamilj, draperad i regnbågens färger?

Det har förmodligen dött patienter på NKS tidigare och inte har det skrivits några krigsrubriker i samband med det. Har man en komplex relation så kanske sjukhus i allmänhet inte har möjlighet att agera privatdetektiv. Vad som än hänt så kan man knappast lasta ”moderaterna” eller ”marknaden” för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in