2022-06-04, 16:44
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskolven
Låtsas att bäbisen är en hundjävel så fattar du kanske?

Vi lämnar hunden i bilen om det inte är varmt. Inget konstigt med det.
Citera
2022-06-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
När det händer något i din omgivning kommer du bli varse hur dålig du är på uppmärksamhet.
Keh?

I mitt arbete så handlar det om att vara uppmärksam på vad som händer. Menar du att jag inte kan sköta mitt arbete?
Citera
2022-06-04, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Kanske att ungen sov djupt, brukar sova i en timme vid den här tiden och därför kunde ungen lugnt sova vidare i bilen med vidöppna fönster med en babymonitor nära sig medan hon tog en tur in? Precis som att man lämnar kids så i barnvagnar utanför huset i samma ålder?

Alltså jag förstår ju problematiken (tänk om någon stjäla unge eller bil typ?) men har själv gjort samma med enda skillnaden att jag körde in bilen på vår tomt (staket runt om för hundar) och jag fixade lunch istället för att träna. Ungen sov som en sten i 45 minuter I bilen med öppen dörr (lagom temp utomhus och ingen risk för överhettning).
När msn lämnar barn utanför caféer eller huset så är man bara några meter bort, det är uppenbarligen en helt annan sak. Om hon gått på ett utegym 20 meter från bilen hade det inte varit ett problem.
Citera
2022-06-04, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
När msn lämnar barn utanför caféer eller huset så är man bara några meter bort, det är uppenbarligen en helt annan sak. Om hon gått på ett utegym 20 meter från bilen hade det inte varit ett problem.
Hur tänker du att avståndet spelar roll?
Citera
2022-06-04, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Det vore nåt men troligen är väl sådana
anmälningar sekretess på.

Är inte i princip allt offentliga handlingar i Sverige?
Citera
2022-06-04, 17:10
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
På lördagen fick polisen samtal om att en bebis lämnats ensam i en bil i Sala.
Det visade sig enligt polisen att en kvinnlig vårdnadshavare lämnat barnet, som är under ett år, i bilen för att gå och träna på ett gym.
https://www.expressen.se/nyheter/kvi...bebis-i-bilen/
https://polisen.se/aktuellt/handelse...onfordon-sala/

Hur tänkte denna kvinna?

Det här är bara en vanlig hora med narcissistisk personlighetsstörning. Extremt självisk med andra ord och skiter i sitt barn.
Men i vanlig ordning blir det lite aja baja från socialtjänsten och inte ett skit kommer hända. Hon kommer fortsätta att försumma sitt barn.

Min gissning är att denna hora är ganska ful och dessutom har ful kropp. Hon tror nog att hon har snygg kropp men det är endast för att hon är narcissist. Hon har paradoxalt nog stora komplex för sin kropp. Lite invecklat för att förklara här, men hon är en ganska värdelös människa om man säger så, en parasit om man så vill.

Finns många sådana, inget att höja ögonbrynen för.
Citera
2022-06-04, 17:12
Medlem
Så vilket är gymmet ?
Med fingret i luften går tipset till Always fitness.
Länkat finns nio till i Sala.

https://yk.se/gym/sala
Citera
2022-06-04, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Det spelar ingen roll om det är två timmars pass eller köpa en banan på Konsum, man lämnar inte ett spädbarn ensam utanför huset väggar. Det finns inget mer att skriva om den saken i tråden. Mamman får vi anta är ung och dum. Efter ett samtal med soc lär inte detta leda vidare.
Jaså, enligt DIG ja. vid vilken ålder går gränsen "bebispolisen"? På vilket sätt är det annorlunda att lämna ett barn ensam i sovrummet när du är i vardagsrummet eller går på toa? Eller på natten när du sover? Bil är väl så skyddad miljö du kan vara i så länge det inte är varmt eller lutar (risk att rulla iväg). Största risken är väl om du själv faller ihop i hjärtattack, men det kan ju också hända hemma och ungen blir utan uppsikt i timmar.
Citera
2022-06-04, 17:19
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Trodde det var i våras men men.

Hade ingen riktig tanke på att någon skulle sno bilen och därmed barnet, tänkte mer att folk tror att det finns massa galningar som snor barn.

Det finns galningar som snor barn , kanske inte lika vanligt i Sverige , men som förälder så vill man gärna inte lämna en försvarslös ett åring ensam till sitt öde oavsett om det är på en parkering i en låst bil eller på en lekplats .
Citera
2022-06-04, 17:35
Medlem
Hur var bilen parkerad?
Såg kvinnan sin bil hela tiden medans hon gymmade? Hade hon en babymonitor?
Idag är det ganska varmt ute så då är det direkt olämpligt att ställa en unge i en bil. Det blir ju apvarmt i en bil om solen ligger på.

Eftersom hon själv inte kom ut o undrade varför polisen stod vid hennes bil så tyder det på att hon inte hade uppsikt över bilen.
En sak är att ungar sover i en barnvagn utanför och så vidare, men en bil är något helt annorlunda.
Den blir som sagt varm och kan dessutom börja brinna av sig själv. Just spontan uppeldning har jag själv bevittnat på en parkeringsplats för många år sedan. Varför riskera sådant ens?
Hoppas hon blir straffad för detta tilltag.
Citera
2022-06-04, 17:55
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Fan vad upprörda en del i tråden är. Klart man lämnar ungen i bilen när man gymmar, man måste ju tänka gainsen! Kom o tänka på en liknande situation när jag var liten och hörde var jag trodde var en unge skrikandes i en bil men det visade sig vara en katt som var under bilen som skrek.
Citera
2022-06-04, 17:58
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Snart är det dax att införa körkort för att skaffa barn med.

Hade behövts för länge sen. Borde gälla innan man får skaffa djur också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in