2022-06-04, 18:01
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Som jag sa, jag trodde inte att det var sommartid. Att det var lämnandet i sig som ansågs farligt även under bra temperaturer. Men folk i tråden anser ju att man aldrig får lämna en bebis under några omständigheter.
Det framgår av polisrapporten som det är länkat till i trådstarten att det inträffade 4 juni (samma dag som tråden startades) kl 11:04. Kl. 17 var det 23⁰ Sala, halvklart och svag vind. Beroende på hur bilen stod så kan det utan vidare bli 60⁰ varmt i den.

En annan aspekt på det här med att lämna barn är att det kan hända en själv nånting, så att barnet blir totalt bortglömt. Kvinnan går in och kör någon slags pass men drabbas av nån olycka eller tar i så hon svimmar. Hon själv blir förd till sjukhus men ingen har en aning om att det ligger en bortglömd bebis i en bil.
Citera
2022-06-04, 18:04
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Vi lämnar hunden i bilen om det inte är varmt. Inget konstigt med det.

Idag är det ca 20 grader ute. Efter tio minuter i en bil som står i solen så gissar jag på att det är ca 30 grader.
Ett gympass är minst en timme så då kan du räkna själv.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Skulle förmodligen inte upptäcka det. Man måste ju komma nära för att förstå att ingen mer är i bilen.
Men sluta trolla, det än väl klart som fan att du hade ringt 112???
Eller är du instinkt- och intelligens-befriad? Mentalt handikappad?

Jag gissar att den s k "morsan" kommer från icke skidåkande nation.
Citera
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Fan vad upprörda en del i tråden är. Klart man lämnar ungen i bilen när man gymmar, man måste ju tänka gainsen! Kom o tänka på en liknande situation när jag var liten och hörde var jag trodde var en unge skrikandes i en bil men det visade sig vara en katt som var under bilen som skrek.

Ja precis. Man får väl bestämma om man är gymfantast eller bebisfantast. Båda går ju inte.

Är förvånad hur många som säger att folk ställer bebisens vagn utan tillsyn. Alltså då är bebisen inte ens inlåst. Det kan ju komma äldre barn och klanta sig med ungen.
Citera
2022-06-04, 18:07
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Idag är det ca 20 grader ute. Efter tio minuter i en bil som står i solen så gissar jag på att det är ca 30 grader.
Ett gympass är minst en timme så då kan du räkna själv.

Ja om det hände idag eller igår. Innan har de flesta orter haft skitkallt.
Citera
2022-06-04, 18:08
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Har aldrig haft bebisar så de behöver alltså övervakning 24 timmar om dygnet. Hur gör man om man sover? Litar man bara på att man ska vakna om det händer något? Vad kan egentligen hända med en bebis i en bil, att den vaknar och skriker?
Jag tänkte inte säga något om kvinnan men nu gör jag det.

Alltså de flesta jag mött med autism förstår varför man inte skall lämna barn i bilen. Det är svårt att tro att du menar allvar.
Men jag utgick ifrån att kvinnan har någon form av empatistörning och inte kan se andra levande varelsers behov.
Citera
2022-06-04, 18:09
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ja om det hände idag eller igår. Innan har de flesta orter haft skitkallt.

Har du läst trådstarten?
Det hände idag.
Citera
2022-06-04, 18:10
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Har aldrig haft bebisar så de behöver alltså övervakning 24 timmar om dygnet. Hur gör man om man sover? Litar man bara på att man ska vakna om det händer något? Vad kan egentligen hända med en bebis i en bil, att den vaknar och skriker?

Problemet med bil är väl värme. Om bilen står i solen kan det gå rätt fort
Citera
2022-06-04, 18:11
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Jag tänkte inte säga något om kvinnan men nu gör jag det.

Alltså de flesta jag mött med autism förstår varför man inte skall lämna barn i bilen. Det är svårt att tro att du menar allvar.
Men jag utgick ifrån att kvinnan har någon form av empatistörning och inte kan se andra levande varelsers behov.

Går ju inte att säga hur hon tänkte. Men jag skulle gissa att hon lämnat barnet i bilen tidigare och ingen brytt sig, men att de brydde sig nu eftersom det var mycket varmare än bara för en vecka sedan. Och nej, jag skulle inte lämna en bebis i en bil och vara borta i en timma.
Citera
2022-06-04, 18:11
Citat:
Ursprungligen postat av Geschmacklos
Själv så fick jag häromdagen ett SMS om att jag hade fått post i brevlådan i trapphuset medan jag och min sovande bebis var hemma, och inte ens DÅ vågade jag chansa att springa ned vilket totalt kanske tar 1-2 minuter.
Det där låter fan skrämmande överbeskyddande.
Citera
2022-06-04, 18:14
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har du läst trådstarten?
Det hände idag.

Jag läste inte länken men trådstarten fick mig att tro att det var förra lördagen. Då hade vi 12 grader. Men jo, jag läste fel.
Citera
2022-06-04, 18:15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Det var inte jättelänge sen sist, kanske 4 år sen. Någon afrikan ställde sin bil i solen med en liten unge i mitt i sommaren. Tror det var i Huddinge. Efter någon timme hade han handlat klart men då var det försent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in