2022-06-04, 15:10
På lördagen fick polisen samtal om att en bebis lämnats ensam i en bil i Sala.
Det visade sig enligt polisen att en kvinnlig vårdnadshavare lämnat barnet, som är under ett år, i bilen för att gå och träna på ett gym.
https://www.expressen.se/nyheter/kvi...bebis-i-bilen/
https://polisen.se/aktuellt/handelse...onfordon-sala/
Citat:
Patrullen hämtar vårdnadshavaren inne på gymmet och upprättar sedan en anmälan (14 kap. 1 c § SoL) till socialnämnden. Barnet ska inte ha kommit till skada.

Hur tänkte denna kvinna?
Senast redigerad av explorers 2022-06-04 kl. 15:18.
Citera
2022-06-04, 15:21
Medlem
sebastian66s avatar
Vad ska vi liksom diskutera? Hur ska vi som INTE känner denna kvinna ens veta om detta?
Hoppas att du kanske har ett bra svar på detta.
Citera
2022-06-04, 15:28
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vi testar i Barn och familj.

Aktuella brott och kriminalfall --> Barn och familj
/Moderator
Citera
2022-06-04, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Vad ska vi liksom diskutera? Hur ska vi som INTE känner denna kvinna ens veta om detta?
Hoppas att du kanske har ett bra svar på detta.

Hur vi som inte känner kvinnan ska kunna veta om detta? Tja, läs tidningen? Hade det inte blivit uppmärksammat, så hade vi nog troligtvis inte vetat om det. Och hur kvinnan tänkte, lär vi nog aldrig få veta. Hon tänkte förmodligen att det var en suverän idé, eftersom att hon gjorde som hon gjorde. Om hon anser att gymmet är viktigare än sin bebis, så är hon inte lämpad att vara förälder. Annars hade hon inte lämnat sitt barn i bilen.

Jag är dock väldigt intresserad av att få reda på vem stolpskottet är.
Citera
2022-06-04, 15:32
Knappast ett normalt beteende att lämna
bebisen i bilen får att gå på gymet.
Citera
2022-06-04, 15:34
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Knappast ett normalt beteende att lämna
bebisen i bilen får att gå på gymet.
Snart är det dax att införa körkort för att skaffa barn med.
Citera
2022-06-04, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
På lördagen fick polisen samtal om att en bebis lämnats ensam i en bil i Sala.
Det visade sig enligt polisen att en kvinnlig vårdnadshavare lämnat barnet, som är under ett år, i bilen för att gå och träna på ett gym.
https://www.expressen.se/nyheter/kvi...bebis-i-bilen/
https://polisen.se/aktuellt/handelse...onfordon-sala/

Hur tänkte denna kvinna?

Kanske att ungen sov djupt, brukar sova i en timme vid den här tiden och därför kunde ungen lugnt sova vidare i bilen med vidöppna fönster med en babymonitor nära sig medan hon tog en tur in? Precis som att man lämnar kids så i barnvagnar utanför huset i samma ålder?

Alltså jag förstår ju problematiken (tänk om någon stjäla unge eller bil typ?) men har själv gjort samma med enda skillnaden att jag körde in bilen på vår tomt (staket runt om för hundar) och jag fixade lunch istället för att träna. Ungen sov som en sten i 45 minuter I bilen med öppen dörr (lagom temp utomhus och ingen risk för överhettning).
Citera
2022-06-04, 15:40
Bannlyst
Fördomsradarn blinkar... Detta är en instagram bimbo, med botoxfyllda läppar. Ensamstående, pappan gängmedlem och totalt frånvarande.
Citera
2022-06-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Fördomsradarn blinkar... Detta är en instagram bimbo, med botoxfyllda läppar. Ensamstående, pappan gängmedlem och totalt frånvarande.
I väntan på att hon ska vara med i Lyxfällan och där berätta att barnet är det viktigaste i hennes liv? Men hon måste få ha bilen kvar.

Fy fan vilka fördomar jag har.
Citera
2022-06-04, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
I väntan på att hon ska vara med i Lyxfällan och där berätta att barnet är det viktigaste i hennes liv? Men hon måste få ha bilen kvar.

Fy fan vilka fördomar jag har.

Ska bli intressant att se huruvida vi prickat in detta rätt. Men tror att vi ringat in hennes personlighet på pricken. Fördomsfullt av oss...
Citera
2022-06-04, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Kanske att ungen sov djupt, brukar sova i en timme vid den här tiden och därför kunde ungen lugnt sova vidare i bilen med vidöppna fönster med en babymonitor nära sig medan hon tog en tur in? Precis som att man lämnar kids så i barnvagnar utanför huset i samma ålder?

Alltså jag förstår ju problematiken (tänk om någon stjäla unge eller bil typ?) men har själv gjort samma med enda skillnaden att jag körde in bilen på vår tomt (staket runt om för hundar) och jag fixade lunch istället för att träna. Ungen sov som en sten i 45 minuter I bilen med öppen dörr (lagom temp utomhus och ingen risk för överhettning).
Vad handlar ditt inlägg om egentligen?

Man skulle kunna tänka sig, på ett psykologiskt plan, att den aktuella händelsen skulle fått dig att tänka "ah, shit, den gången jag lämnade mitt barn i bilen kanske inte var det smartaste". Men istället försöker du på något vis förmildra kvinnans agerande och därigenom ditt eget handlande, eller?
Citera
2022-06-04, 15:59
Medlem
neuron-drones avatar
Har aldrig haft bebisar så de behöver alltså övervakning 24 timmar om dygnet. Hur gör man om man sover? Litar man bara på att man ska vakna om det händer något? Vad kan egentligen hända med en bebis i en bil, att den vaknar och skriker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in