2022-06-04, 16:31
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Skulle du inte märka om en bebis skrek som en tok i en bil?

Din autism må vara okej, men i det här fallet så handlar det om att ta hand om en person i fara.

Jag blir faktiskt förbannad.

Tror du verkligen att det var första gången hon lämnade bebisen? Nej, den har säkert skrikit innan och ingen märkt något.
Citera
2022-06-04, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Tror du verkligen att det var första gången hon lämnade bebisen? Nej, den har säkert skrikit innan och ingen märkt något.
Hur fan snurrade du till ditt svar?

Sällan jag blir upprörd, men du är fan totalt dum i huvudet.
Citera
2022-06-04, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Hen drabbas av Dunning–Kruger effect. Blev du lämnad många gånger i bilen som spädbarn?

Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Tror du att hon gick runt med en babymonitor på gymmet?

Du utgår från att hon hade med en ”babycall” och skriver ett långt innlägg där du försvarar stolpskottet i fråga.
SJÄLVKLART hade hon ingen sådan …

Varför är det självklart? Alltför lite info finns om det för att kunna avgöra om hon gick på ett 2 timmars spinningpass eller om hon bara tog en promenad på löpbandet i ett litet lokalgym. Finns ju gott om lösningar med bra räckvidd och storlek som en mobiltelefon på babymonitor. Behöver inte vara som på 90 talet.
Citera
2022-06-04, 16:35
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Hur fan snurrade du till ditt svar?

Sällan jag blir upprörd, men du är fan totalt dum i huvudet.

Säger bara att folk sällan märker saker. Det är bara ett konstaterande. Folk tror att de märker allt, men de märker faktiskt ganska lite. Jag har inga vanföreställningar om att jag har en radar som vet när ett barn är ensamt i en bil.
Citera
2022-06-04, 16:35
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Menade hur vi får ut namnet på den botoxbesprutade instagaram-mamman för att antingen revidera eller bekräfta, våra fördomar.

Det vore nåt men troligen är väl sådana
anmälningar sekretess på.
Citera
2022-06-04, 16:37
Medlem
Jag skulle själv aldrig göra det men många obesvarade frågor.
Hade hon babymonitor? Var det varmt ute så det fanns risk för att dö av värmeslag? Bor hon på en ort där stöldrisken av bilen är typ 0 procent? Hur gammal var bebisen? Sov bebisen hela tiden?
Citera
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Varför är det självklart? Alltför lite info finns om det för att kunna avgöra om hon gick på ett 2 timmars spinningpass eller om hon bara tog en promenad på löpbandet i ett litet lokalgym. Finns ju gott om lösningar med bra räckvidd och storlek som en mobiltelefon på babymonitor. Behöver inte vara som på 90 talet.

Det spelar ingen roll om det är två timmars pass eller köpa en banan på Konsum, man lämnar inte ett spädbarn ensam utanför huset väggar. Det finns inget mer att skriva om den saken i tråden. Mamman får vi anta är ung och dum. Efter ett samtal med soc lär inte detta leda vidare.
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Har aldrig haft bebisar så de behöver alltså övervakning 24 timmar om dygnet. Hur gör man om man sover? Litar man bara på att man ska vakna om det händer något? Vad kan egentligen hända med en bebis i en bil, att den vaknar och skriker?

Idiot. Det som kan hända är att det blir 50 grader varmt i bilen. Och bebisen avlider.

Sterilisera dig. Du begriper noll.
Citera
2022-06-04, 16:40
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Idiot. Det som kan hända är att det blir 50 grader varmt i bilen. Och bebisen avlider.

Sterilisera dig. Du begriper noll.

Som jag sa, jag trodde inte att det var sommartid. Att det var lämnandet i sig som ansågs farligt även under bra temperaturer. Men folk i tråden anser ju att man aldrig får lämna en bebis under några omständigheter.
Citera
2022-06-04, 16:40
Medlem
Citat:
Säger bara att folk sällan märker saker. Det är bara ett konstaterande. Folk tror att de märker allt, men de märker faktiskt ganska lite. Jag har inga vanföreställningar om att jag har en radar som vet när ett barn är ensamt i en bil.
En normal människa märker om en bebis skriker i en bild.

Det är jättesorgligt att din funktionsnedsättning inte märker det. Det är liksom en del av vår överlevnad att se när andra av oss är i fara.

Skulle du uppskatta att någon såg när du var i fara?
Senast redigerad av Pillerarm 2022-06-04 kl. 16:44.
Citera
2022-06-04, 16:42
Medlem
Bajskolvens avatar
Citat:
Som jag sa, jag trodde inte att det var sommartid. Att det var lämnandet i sig som ansågs farligt även under bra temperaturer. Men folk i tråden anser ju att man aldrig får lämna en bebis under några omständigheter.
Låtsas att bäbisen är en hundjävel så fattar du kanske?
Citera
2022-06-04, 16:43
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
En normal människa märker om en bebis skriker i en bild.

Det är jättesorgligt att din funktionsnedsättning inte märker det. Det är liksom en del av vår överlevnad.

När det händer något i din omgivning kommer du bli varse hur dålig du är på uppmärksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in