2022-06-04, 22:05
Medlem
S Nubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KartongLeif
Du missar hela poängen, hur ska du veta hur vsrnt det är i bilen om du är inne på gymmet?
Det beror ju på vad det är för bil. Tesla har Dog Mode där klimatanläggningen är lämnas aktiv och du kan kolla i Tesla-appen vad det är för temperatur i kupén. Därmed inte sagt att det är en bra idé att lämna bebisar i bilar. Inte ens i en Tesla.
Citera
2022-06-04, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UtanLeg
mord är det inte för er som undrar utan det kommer rubriceras som vållande till annan död eftersom avsikten inte nödvändigtvis behöver vara att mörda utan kan vara att misshandla, eller så har man bara dåligt omdöme. skulle det röra sig om det senare följer psykiatrisk utredning

Bebisen klarade sig, någon ringde polisen som fick ut ungen.
Citera
2022-06-04, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Hur tänker du att avståndet spelar roll?
Ja vad tror du? Problemet med att lämna en baby är att man inte har uppsikt, och inte snabbt kan komma dit om något händer. Så är man nära så är det ju säkert.

I viss situationer måste man förstås vara inom räckhåll, som i badet eller om babyn äter, men om den sover så är det förstås inga problem att vara några meter bort.
Citera
2022-06-04, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Instämmer.
Av denna tråden framgår det att man tydligen måste övervaka bebis 24/7, dock ingen som ännu svarat på hur man gör nattetid?
Hur mår man själv psykiskt efter att gå spänd som en fiolsträng dygnet runt och ser potentiella livsfaror i något så vardagligt som att hämta posten?

Och folk undrar varför dagens ungdomar är snöflingor?

På utedagiset en bit ifrån ligger ungarna ute och sover middag, inget fönster där utan dom anställda måste gå runt husknuten för att kolla dom.
Enligt småbarnsmorsorna i området är det tydligen ”bästa stället” med ”lång kötid” eller dylikt.

OnT då..

Någon som faktiskt vet hur varmt det var i bilen?
Hur länge ungen suttit där?
Fanns det en babymonitor eller ej?
Du måste fan driva om du på riktigt inte fattar det olämpliga i att lämna ett spädbarn övervakat i en bil i en timme när det är 20 plusgrader och sol ute. Det räcker antagligen med en halvtimme för att barnet ska hinna dö i bilen.
Citera
2022-06-04, 22:28
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Framgår det nånstans att det var väldigt varmt i bilen?

Eftersom det varit bortåt 18grader idag och bilar blir lite som ett växthus så utgår jag ifrån att bilen var varm.
Citera
2022-06-04, 22:33
Medlem
Jagersros avatar
Det var ett jävla kacklande om ingenting här. Är det någon som vet vem kvinnan är ?
Citera
2022-06-04, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Fördomsradarn blinkar... Detta är en instagram bimbo, med botoxfyllda läppar. Ensamstående, pappan gängmedlem och totalt frånvarande.
Kan bara instämma fick själv samma känsla.
Citera
2022-06-04, 22:38
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Fördomsradarn blinkar... Detta är en instagram bimbo, med botoxfyllda läppar. Ensamstående, pappan gängmedlem och totalt frånvarande.
Tänkte precis exakt samma.
Och träningen bestod av att stå framför spegeln och ta stjärt selfies.
Citera
2022-06-04, 23:02
Medlem
hannybannys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Du måste fan driva om du på riktigt inte fattar det olämpliga i att lämna ett spädbarn övervakat i en bil i en timme när det är 20 plusgrader och sol ute. Det räcker antagligen med en halvtimme för att barnet ska hinna dö i bilen.
Vart står det att det var sol och 20 grader varmt? Nej, just det. Vidare så hade anmälaren knappast stått å glott 15 min i väntan på om eventuell förälder skulle dyka upp innan det ringdes till 112 utan då ska rutan knackas därefter ringer man 112.
Citera
2022-06-04, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannybanny
Vart står det att det var sol och 20 grader varmt? Nej, just det. Vidare så hade anmälaren knappast stått å glott 15 min i väntan på om eventuell förälder skulle dyka upp innan det ringdes till 112 utan då ska rutan knackas därefter ringer man 112.
På min termometer, Sala ligger i Stockholmsområdet och borde därmed ha likartad temperatur. Men härligt att du vill försvara idioten till förälder hur som helst.
Citera
2022-06-04, 23:26
Medlem
hannybannys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
På min termometer, Sala ligger i Stockholmsområdet och borde därmed ha likartad temperatur. Men härligt att du vill försvara idioten till förälder hur som helst.
Isåfall spelar mamman och anmälaren i samma liga av idioter.
Citera
2022-06-04, 23:33
Medlem
distraktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Kanske att ungen sov djupt, brukar sova i en timme vid den här tiden och därför kunde ungen lugnt sova vidare i bilen med vidöppna fönster med en babymonitor nära sig medan hon tog en tur in? Precis som att man lämnar kids så i barnvagnar utanför huset i samma ålder?

Alltså jag förstår ju problematiken (tänk om någon stjäla unge eller bil typ?) men har själv gjort samma med enda skillnaden att jag körde in bilen på vår tomt (staket runt om för hundar) och jag fixade lunch istället för att träna. Ungen sov som en sten i 45 minuter I bilen med öppen dörr (lagom temp utomhus och ingen risk för överhettning).
Du behöver ha kontroll på situationen oavsett om barnet sover. Klart bebisar sover i vagn ute på altanen eller liknande men inte fan lämnar du dem i bilen och går på gym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in