2022-06-04, 21:42
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
En idiot till i tråden. Är väderomslag ett ord du behöver få bokstaverat och/eller förklarat?
Tror du att väderomslag är fullständigt oförutsägbara och att vädret inte brukar vara identiskt så länge man befinner sig rätt nära bilen?
Citera
2022-06-04, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Man har koll på en bebis 24/7.

Jasså när sover du då ?

Som sagt vi vet inte om ungen brukar sova den tiden och hur länge om hon hade övervakning ifall ungen vaknar.
Citera
2022-06-04, 21:45
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det där låter fan skrämmande överbeskyddande.

Instämmer.
Av denna tråden framgår det att man tydligen måste övervaka bebis 24/7, dock ingen som ännu svarat på hur man gör nattetid?
Hur mår man själv psykiskt efter att gå spänd som en fiolsträng dygnet runt och ser potentiella livsfaror i något så vardagligt som att hämta posten?

Och folk undrar varför dagens ungdomar är snöflingor?

På utedagiset en bit ifrån ligger ungarna ute och sover middag, inget fönster där utan dom anställda måste gå runt husknuten för att kolla dom.
Enligt småbarnsmorsorna i området är det tydligen ”bästa stället” med ”lång kötid” eller dylikt.

OnT då..

Någon som faktiskt vet hur varmt det var i bilen?
Hur länge ungen suttit där?
Fanns det en babymonitor eller ej?
Citera
2022-06-04, 21:46
Medlem
vaneriss avatar
Läste detta på gymmets hemsida:

Träningsytorna är INTE tillgängliga för barn och ungdomar under 16 år (15 år i målsmans sällskap). Barn får av säkerhetsskäl under inga omständigheter vistas inne på träningsytorna.

Nog måste det finnas undantag att ta med en bebis?
Citera
2022-06-04, 21:47
Citat:
Ursprungligen postat av vaneris
Varför då?
Citera
2022-06-04, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaneris
Läste detta på gymmets hemsida:

Träningsytorna är INTE tillgängliga för barn och ungdomar under 16 år (15 år i målsmans sällskap). Barn får av säkerhetsskäl under inga omständigheter vistas inne på träningsytorna.

Och har man en bebis så tränar man där man får ha en bebis med sig, eller så skiter man i träningen.
Citera
2022-06-04, 21:50
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Om det är 20grader varmt ute, då kan det bli 80+grader i en bil, även vid halvmolnigt väder.
Idag var det ca 19grader ute.

Du dödar en hund på under 30minuter i den värmen.
Inget idealiskt väder för en bebis alltså.

Och det var väl 15år sen som många gym började med barnpassning...

Vi har gräns på 14 grader för att ha hund i bil. Då i helskugga med nedvevat om det är mitt på dagen. Det är rätt lagom eftersom det inte blir mer än 20 grader i bilen då, kan högst bli 25 som vi vet vår hund klarar.

Hundar kan dock inte svettas som människor kan. Men jag antar att bebisar är känsligare än lite äldre barn.

Hade ingen aning om att gym hade barnpassning. Väldigt bra om det finns.
Citera
2022-06-04, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Vi har gräns på 14 grader för att ha hund i bil. Då i helskugga med nedvevat om det är mitt på dagen. Det är rätt lagom eftersom det inte blir mer än 20 grader i bilen då, kan högst bli 25 som vi vet vår hund klarar.

Hundar kan dock inte svettas som människor kan. Men jag antar att bebisar är känsligare än lite äldre barn.

Hade ingen aning om att gym hade barnpassning. Väldigt bra om det finns.

Friskis & Svettis:
"Om ditt barn sitter i en babysitter/babyskydd och inte kan ta sig någonstans på egen hand kan du ta med barnet in på gymmet. Det ger dig frihet att få till träning med både vikter och cardiomaskiner. I övrigt får endast barn med giltigt träningskort vistas på gymmet."

Sen finns det massor med alternativ med olika pass.
Det är väl möjligt att just Sala inte har samma utbud som Sthlm, men ändå.
Citera
2022-06-04, 21:57
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Men jag antar att bebisar är känsligare än lite äldre barn.
No shit, Sherlock..
Citera
2022-06-04, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Instämmer.
Av denna tråden framgår det att man tydligen måste övervaka bebis 24/7, dock ingen som ännu svarat på hur man gör nattetid?
Hur mår man själv psykiskt efter att gå spänd som en fiolsträng dygnet runt och ser potentiella livsfaror i något så vardagligt som att hämta posten?

Och folk undrar varför dagens ungdomar är snöflingor?

På utedagiset en bit ifrån ligger ungarna ute och sover middag, inget fönster där utan dom anställda måste gå runt husknuten för att kolla dom.
Enligt småbarnsmorsorna i området är det tydligen ”bästa stället” med ”lång kötid” eller dylikt.

OnT då..

Någon som faktiskt vet hur varmt det var i bilen?
Hur länge ungen suttit där?
Fanns det en babymonitor eller ej?

Om mamman inte hade babymonitor med sig (som jag inte tror att hon hade) och barnet vaknar 5-10 min efter att mamman har lämnat bilen.
Och så gymmar mamman 45-60 min.

Är det ok tycker du? Att en baby ska vara ensam och rädd så lång tid?
Citera
2022-06-04, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsEskilHult
Enligt Expressen så skedde det på Oriongatan. Där ligger Johannas Powerhouse.
Så vi snackar alltså inte om något litet utegym utan en ganska stor gymanläggning där man absolut inte har någon uppsikt över bilen och barnet på något sätt.
https://www.johannaspowerhouse.se/

Stor parkering utanför, antingen går man till gymmet där eller padel där.

Troligen någon som uppmärksammat när denne parkerade barnet i bilen.

Såvida inte någon från soc i Sala läcker, polis eller någon som befann sig där blir det inte så att det kommer ut vem det är.
Citera
2022-06-04, 22:05
Medlem
mord är det inte för er som undrar utan det kommer rubriceras som vållande till annan död eftersom avsikten inte nödvändigtvis behöver vara att mörda utan kan vara att misshandla, eller så har man bara dåligt omdöme. skulle det röra sig om det senare följer psykiatrisk utredning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in