2022-06-04, 23:36
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Scenario 1 : Det kan bli riktigt varmt i bilen , ungen kan dö .

Scenario 2; ungen vaknar livrädd och gråter hysteriskt tills den så kallade mamman har gymmat färdigt .

Scenario 3: någon galen pundare snor bilen med barnet i , eller snor barnet .

Denna mamman saknar troligtvis allt vad modersinstinkt innebär . Jag tror knappast hon var på gymmet för att använda smithen eller bänkpressen hennes vattenhantel övningar hade hon kunnat göra hemma när ungen sover , men hon var väl troligtvis där för att visa upp arslet i dom nya tightsen från Ullared , och för att ta en Instagram bild .

Stackars barn

Du glömde
4. En idiot kör in i bilen
5. En idiot eldar bilen
6. En idiot krossar rutorna
7. En idiot slår på bilen
8. Bilen börjar rulla
O S V
Citera
2022-06-04, 23:44
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Kanske sov ungen, och mamman hade god uppsikt över bilen från gymmet.
Och var beredd att springa till bilen om/när ungen vaknade.
Citera
2022-06-04, 23:44
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Du glömde
4. En idiot kör in i bilen
5. En idiot eldar bilen
6. En idiot krossar rutorna
7. En idiot slår på bilen
8. Bilen börjar rulla
O S V

9. Idiot till förare glömde dra handbromsen.
10. White trash ex pojkvän , dvs barnets pappa kommer för att hämta tillbaka ungen utan papper om vårdnad .
11. Ägarens White trash kamphund hund som också ligger kvar i bilen biter ihjäl ungen .
Citera
2022-06-04, 23:45
Medlem
Hon jobbar säkert med HR frågor. Dom människorna brukar vara helt omdömeslösa
Citera
2022-06-04, 23:50
Medlem
Jag vill ha mer info om hur allt såg ut. Var det sol på bilen? Var det instängt? Var det långt till bilen från gymmet? Mkt nära (typ lòparbandet-fönstet-utgång mkt nära) och ljudkontakt med ungen och allt annat bra så hade jag nog sagt det är ok även om ej jättesnyggt. Precis som hemaktiviteter och ungen sover bilen utanför som nån sa.
Citera
2022-06-04, 23:58
Avstängd
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Kanske sov ungen, och mamman hade god uppsikt över bilen från gymmet.
Och var beredd att springa till bilen om/när ungen vaknade.
Fast det är inte normalt att lämna sin unge i bilen helt ensam. Ryser av bara tanken.

Vad är det för en människa som gör så? Empatistörd handling.
Citera
2022-06-04, 23:58
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
9. Idiot till förare glömde dra handbromsen.
10. White trash ex pojkvän , dvs barnets pappa kommer för att hämta tillbaka ungen utan papper om vårdnad .
11. Ägarens White trash kamphund hund som också ligger kvar i bilen biter ihjäl ungen .

12. Bilen börjar brinna, elsystemet havererar
https://www.konsumenternas.se/konsum...-andra-bilens-

13. En geting kryper in barnets mun när det skriker och sticker det i munnen.
https://www.svd.se/a/VGyWp/lakare-sa...-getingstucket

O S V
Citera
2022-06-05, 00:02
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Fast det är inte normalt att lämna sin unge i bilen helt ensam. Ryser av bara tanken.

Vad är det för en människa som gör så? Empatistörd handling.
Jag kunde göra det.
Inte katten väckte jag ungen om jag skulle gå ur bilen och handla en tidning, eller liknande.
Citera
2022-06-05, 00:14
Avstängd
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Jag kunde göra det.
Inte katten väckte jag ungen om jag skulle gå ur bilen och handla en tidning, eller liknande.
Handla en tidning - dra och gymma (inte samma sak). Vet inte om du är en man eller en kvinna men en mamma lämnar svårare sitt barn utan någon uppsikt (beror såklart på individen) men jag tror att det är ovanligt att ha alla hästar hemma och dra och gymma medan ens bebis är i bilen helt ensam.

Hur kan man ens VILJA gymma och inte känna oro/ångest när ens lilla bebis som man bärt på i 9 månader är ensam i bilen där ute? hemskt! Låter som en frustrerad mamma som var trött på att bebisen grät och lämnade för att straffa ungen. Jag ser det som barnmisshandel.

Och även om den inte grät och kanske sov så undrar jag hur tankarna går om barnet hade vaknat och varit helt ensam? Jävligt traumatiserande för ett barn. Eller fått andnöd? Nej du, det här är inte normalt.
Citera
2022-06-05, 00:22
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Handla en tidning - dra och gymma (inte samma sak). Vet inte om du är en man eller en kvinna men en mamma lämnar svårare sitt barn utan någon uppsikt (beror såklart på individen) men jag tror att det är ovanligt att ha alla hästar hemma och dra och gymma medan ens bebis är i bilen helt ensam.

Hur kan man ens VILJA gymma och inte känna oro/ångest när ens lilla bebis som man bärt på i 9 månader är ensam i bilen där ute? hemskt! Låter som en frustrerad mamma som var trött på att bebisen grät och lämnade för att straffa ungen. Jag ser det som barnmisshandel.

Och även om den inte grät och kanske sov så undrar jag hur tankarna går om barnet hade vaknat och varit helt ensam? Jävligt traumatiserande för ett barn. Eller fått andnöd? Nej du, det här är inte normalt.
Normalt, nej antagligen inte.

Vi vet fortfarande inte hur god uppsyn mamman hade över bilen.

Inte ens i hemmet är man hela tiden halvmetern från sitt barn.
Man sover någon gång, går på toaletten ibland, osv.
Citera
2022-06-05, 00:24
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Till er som skriver att hon kanske hade uppsikt på bilen eller kontakt med ungen på något sätt:

Då hade hon märkt folk som stod utanför bilen och kontaktade polisen, eller själva polisen när dom kom dit

Polisen fick gå in på gymmet för att hämta mamman, så nej, hon hade ingen koll alls på bilen
Citera
2022-06-05, 00:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Har aldrig haft bebisar så de behöver alltså övervakning 24 timmar om dygnet. Hur gör man om man sover? Litar man bara på att man ska vakna om det händer något? Vad kan egentligen hända med en bebis i en bil, att den vaknar och skriker?

- Ja, den kan vakna och upptäcka att den är ensam, bli väldigt ledsen, gråta och skrika - och ingen kommer! Eller värre:

- Någon sätter eld på bilen - mycket vanligt i dessa dagar

- Nu på sommaren kan det fort bli väldigt varmt inne i en bil, även om det inte verkade vara så varmt i luften när mamman lämnade bilen. Solen flyttar sig, och plötsligt skiner den rakt på bilen som blir en bastu.

- Någon stjäl bilen, ställer ifrån sig den någonstans - och sedan hittas den inte på flera dagar...

- Någon ser bebisen och stjäl den. Kan vara en pedofil eller en ofruktsam kvinna, eller större barn som vill "leka" med den (tänk James Bulger)...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in