2023-06-14, 15:27
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blade1941
Man får inte spruta i röven för att man har aspergers, jag har också det. Däremot får man det om man har shizofreni, aspergers är en funktionsnedsättning, och shizofreni är en psykossjukdom.

Så ljug inte öppet om sådant.

med största sannolikhet har hon shizofren eftersom hennes mamma har det och hon har extremt mycket som tyder på det
2023-06-14, 16:11
Medlem
Bumbi har visat papper från Psykiatri Skåne där det står att hon har diagnosen schizofreni.
Senast redigerad av Zentan 2023-06-14 kl. 16:13. Anledning: Stavar som en kratta.
2023-06-14, 16:49
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zentan
Bumbi har visat papper från Psykiatri Skåne där det står att hon har diagnosen schizofreni.

Då är det uträtt tänkte de trott de riktigt länge nämligen
2023-06-14, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
med största sannolikhet har hon shizofren eftersom hennes mamma har det och hon har extremt mycket som tyder på det

Vem är mamman då?
pappa?
syster?
norfar?
2023-06-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
Vem är mamman då?
pappa?
syster?
norfar?

Detta är vad jag vill minnas att hon sagt, dock babblar hon enormt så....

Mamman sitter på någon psykiatrisk klinik (eller dårhuset som jag hört Bumbi nämna det som). Mamman fick en psykos när Bumbi var liten (5-isch?) och Bumbi hamnade i fosterfamiljer.
Jag tror inte hon träffat sin pappa, eller väldigt få ggr?
Systern vet jag inte något om, hon pratar bara om fostersystrarna.
Morfadern gick väl bort i cancer för några år sedan och spökar nu i Bumbis lägenhet.
Hon har en styv-morfar och ibland blir det rörigt att veta vilken morfar hon pratar om.

Någon som kan rätta mig eller vet något?
2023-06-14, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas

sorry datorn krånglade
2023-06-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zentan
Detta är vad jag vill minnas att hon sagt, dock babblar hon enormt så....

Mamman sitter på någon psykiatrisk klinik (eller dårhuset som jag hört Bumbi nämna det som). Mamman fick en psykos när Bumbi var liten (5-isch?) och Bumbi hamnade i fosterfamiljer.
Jag tror inte hon träffat sin pappa, eller väldigt få ggr?
Systern vet jag inte något om, hon pratar bara om fostersystrarna.
Morfadern gick väl bort i cancer för några år sedan och spökar nu i Bumbis lägenhet.
Hon har en styv-morfar och ibland blir det rörigt att veta vilken morfar hon pratar om.

Någon som kan rätta mig eller vet något?

ok tack.. för hon pratar om familj/föräldrar i en video.. där de rek henne att inte prata om sin ekonomi. Detta tolkar man ju som föräldrarna.

någon skrev syster.... , morfar betalade hyran här i tråden,.. man vet ju varken ut eller in.

det finns en E**a Bergqv*st (*= m,m, i) på facebook. Hon ser ut att kunna vara släkt

https://www.facebook.com/Emm**lex*dr*B *=a Därför kanke detta var systern som andra nämnt i tråden ???

Jag tycker det finns många lika drag, eller är detta ett av hennes reservkonto?

har inte hittat henne (Bumbi) på facebook
2023-06-14, 22:32
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Vem är mamman då?
pappa?
syster?
norfar?

vet bara att hon i live sakt att hennes mamma har schizofreni vet inget om hennes familj faktist
2023-06-14, 22:39
Medlem
T2Franks avatar
För den som orkar kan man ju reda ut allt detta via skatteverket.
2023-06-15, 06:22
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blade1941
Man får inte spruta i röven för att man har aspergers, jag har också det. Däremot får man det om man har shizofreni, aspergers är en funktionsnedsättning, och shizofreni är en psykossjukdom.

Så ljug inte öppet om sådant.
Och var tycker du jag har ljugit om det? Jag trodde folk begrep att jag menade vid psykossjukdom, men uppenbarligen inte! Vem f-n har börjat tjafsa om asperger?

Man får en spruta om man misstänks inte kunna sköta sina tabletter, oavsett diagnos!
Senast redigerad av Muppety 2023-06-15 kl. 06:26.
2023-06-15, 06:25
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ok jag förstår. Har aldrig hört talas om detta. Vet depotabletter och hur de fungerar.
Du skriver man får.. går man till vårdcentral/läkare då?
Jag tolkade det som om hon hade någon livshotande sjukdom och tog sprutorna själv, av den text hon själv skrivit.
Man går till vårdcentralen en gång i månaden, ev. varannan vecka o får sin injektion.
2023-06-15, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Man går till vårdcentralen en gång i månaden, ev. varannan vecka o får sin injektion.

Ok tack

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in