2023-06-14, 00:11
Medlem
vad gällde detta då? lappen i slutet?
2023-06-14, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
Hon hade ju nyligen besök hemma här är ju beviset för er som missat de https://vm.tiktok.com/ZGJQCVYbk/

Läskig tant som rycker i dörren och psykos ringer på klockan sådär.
Det var hårfint, på gränsen till Hemfridsbrott.

Sådär kan man inte hålla på.

Man kan ringa på dörklockan 4-5 gånger under 2minuts tid, sen får man ju gå och lämna människan
ifred, då den inte vill öppna dörren.
Hon är ju totalt främmande för Emelie ?

Varför ska hon konfrontera en psykiskt sjuk människa som Emelie för?
Har hon blivit lurad på pengar av Emelie eller vad är detta ?

Var denna tant som ville konfrontera Emelie påverkad av alkohol eller psykpiller`?
Onormalt beteende helt klart.
Vem är hon?

Skulle hon själv öppna dörren om en galning gjorde sådär hemma hos henne en random tid?
Läskigt ju
2023-06-14, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ccrashii
Fick höra i förrgår att Emelie kommer att bli avhyst, finns ett ärende hos kronofogden tydligen.

var är alla pengar hon tjänat då?
2023-06-14, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO
Hon har ju sagt flera gånger att den 19:e får hon 14000 kr från försäkringskassan… hon är över 30 år o då är garantisumman på sjukersättning 12163kr innan skatt … skatten på den summan är troligtvis 1875kr…
12163-1875= 10288…. Så ca 3700 i bostadstillägg.

Sjukersättning är inget bidrag men det är bostadstillägget.

beror på vilken hyra.

Bostadstillägg heter det juridiskt.
Bostadsbidrag är för barnfamiljer.
Dock är det ett bidrag till hyran för alla låginkomsttagare oavsett förtidspension eller ålderspension.

0-5000 93% = 0,93* 5000 = max 4650 kr
5001- 7000 75% = 0,75 * 2500 = max 1875 kr

kan som mest få ca 6525 kr.. i bostadstillägg, om hyran ligger på 7000 eller mer.
2023-06-14, 01:49
Medlem
Vilka är hennes familj föräldrar syskon som det pratas om i tråden, videon (föräldrar sagt att jag skall hålla ekonomin för mig själv säger hon i videon.. hon är för fan 36 år!! ) mm.
Skulle ju omyndigförklarats.

Namn? facebook?

mamma ?
pappa ?
syster ? Emma de är rätt lika https://www.facebook.com/EmmaAlexandra* * = B
morfar?
Senast redigerad av Frankenstein1 2023-06-14 kl. 01:53.
2023-06-14, 01:51
Medlem
Fan vilket överdrivet tillgjort skådespel i outsiders.

Att inte producenten beslutat att inte ta med detta inslag. Ringer det inga klockor hos reportrar och kameramän???
2023-06-14, 05:59
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
Ingen från Skatteverket/Försäkringskassan som granskat hennes aktiviteter, inkomster mm?

För Asperger och andra liknande diagnoser behöver man ej spruta i skinkan för.

Vad är sant och inte sant?

Vilket snyft-inlägg... det finns de som har det mycket värre.. både medicinskt och ekonomiskt.

Även formuleringar , tankemönster visar på barn-nivå..

Läkaren sagt att jag är sjukskriven till 65.. ... det är ingen läkare som uppger en viss ålder. Hon är förtidspensionerad då.
Man får en spruta i baken om patienten misstänks inte kunna sköta sina tabletter. Det rör sig då alltid om neuroleptika med depoteffekt, det släpper ut lite i taget, t.ex. om en tablett är på 2 mg, så får man en spruta med 100 mg, som släpper ut 2 mg om dagen, så kommer man inte undan medicineringen.

Det finns lite olika depotneuroleptika, med det är främst Trilafon (perfenazin), Haldol (haloperidol), Risperdal (risperidon), Abilify (aripiprazol), Trevicta/Xeplion (paliperidon), Zyprexa (olanzapin), Cisordinol (zuklopentixol) samt några till.

Jag tar själv mina Invega (samma som Trevicta/Xeplion med paliperidon) mot schizoaffektivt syndrom, jag kan dock sköta min 2 tabletter om dagen så jag slipper injektioner i baken.
2023-06-14, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tooonytiigerr

Man kan ringa på dörklockan 4-5 gånger under 2minuts tid, sen får man ju gå och lämna människan

Var denna tant som ville konfrontera Emelie påverkad av alkohol eller psykpiller`?
Vem är hon?

Skulle hon själv öppna dörren om en galning gjorde sådär hemma hos henne en random tid?
Läskigt ju

Hon driver kontot ”supportaintefrans” på TikTok, har även en youtube under samma namn. Hennes riktiga namn är c*rol*ne j*rnem*rk *ai *äa
Hon är helt besatt av bumbi för att hon tigger pengar o beter sig sjukt osv men hon själv är ju likadan. Hon tiggde Swish för resan ner till bumbi för bensinpengar o boende a 3000kr och har suttit på live o sagt att hon skulle ta ett straff för att mörda bumbi 😅
2023-06-14, 07:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sevir
Hon driver kontot ”supportaintefrans” på TikTok, har även en youtube under samma namn. Hennes riktiga namn är c*rol*ne j*rnem*rk *ai *äa
Hon är helt besatt av bumbi för att hon tigger pengar o beter sig sjukt osv men hon själv är ju likadan. Hon tiggde Swish för resan ner till bumbi för bensinpengar o boende a 3000kr och har suttit på live o sagt att hon skulle ta ett straff för att mörda bumbi 😅

HAHAHA
Störd, typisk SSRI o Benzo tjockis-tant.

Fattar inte folk som Swishar oseriösa TiggTOKar. De är så tappade.
2023-06-14, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Man får en spruta i baken om patienten misstänks inte kunna sköta sina tabletter. Det rör sig då alltid om neuroleptika med depoteffekt, det släpper ut lite i taget, t.ex. om en tablett är på 2 mg, så får man en spruta med 100 mg, som släpper ut 2 mg om dagen, så kommer man inte undan medicineringen.

Det finns lite olika depotneuroleptika, med det är främst Trilafon (perfenazin), Haldol (haloperidol), Risperdal (risperidon), Abilify (aripiprazol), Trevicta/Xeplion (paliperidon), Zyprexa (olanzapin), Cisordinol (zuklopentixol) samt några till.

Jag tar själv mina Invega (samma som Trevicta/Xeplion med paliperidon) mot schizoaffektivt syndrom, jag kan dock sköta min 2 tabletter om dagen så jag slipper injektioner i baken.

Ok jag förstår. Har aldrig hört talas om detta. Vet depotabletter och hur de fungerar.
Du skriver man får.. går man till vårdcentral/läkare då?
Jag tolkade det som om hon hade någon livshotande sjukdom och tog sprutorna själv, av den text hon själv skrivit.
2023-06-14, 14:03
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tooonytiigerr

Vem är hon?

Läskigt ju

vet inte vem denna person är eller vad bumbi och hennes relation är men kan ju va så att bumbi är skyldig henne pengar och hon vill konfrontera bumbi men bumbi är ju feg som inte vågar ta en diskussion utan gömmer sig hela tiden
2023-06-14, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety

Man får inte spruta i röven för att man har aspergers, jag har också det. Däremot får man det om man har shizofreni, aspergers är en funktionsnedsättning, och shizofreni är en psykossjukdom.

Så ljug inte öppet om sådant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in