2026-09-30, 23:11
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Då borde du ju kunna presentera det.

Eller ordbajsar du ordkrigaren?

Det finns som en allmän handling på nätet från EU. Off topic, men kolla upp det.
Citera
2026-09-30, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant777
Hur menar du? Även kvinnor begår våldtäkt och män som är icke-heterosexuella begår också våldtäkt.

Intimate partner violence (IPV) i undersökningen är en composite endpoint där våldtäkt ingår.

Har inte läst alla detaljer i undersökningen och vet inte hur du har räknat så kan ej säga så mycket men poängen var bara att få fram att det är skyhöga siffror, även om vi ser till partnervåld som begås av kvinnor bland lesbiska kvinnor som offer.

Rätt så skrämmande.

Ja också rätt så skrämmande att flera hundratals miljoner flickor och unga kvinnor blir våldtagna av män per år. 370 miljoner är en ENORM siffra.
Citera
2026-09-30, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det finns inga pålitliga belägg för ditt påstående. Det grundas på känslor och inte på fakta.

Nej, mitt påstående grundas på fakta och inte på känslor.

Att du avfärdar alla källor som inte stämmer överens med dina egna åsikter och känslor gällande detta kan jag inte ta ansvar för. Det är ju också känt enligt din egen utsaga att du är en sexköpare av rang så att din konfirmeringsbias gällande detta är skyhög är nog inte så konstigt.
Citera
2026-09-30, 23:40
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Nej, mitt påstående grundas på fakta och inte på känslor.

Att du avfärdar alla källor som inte stämmer överens med dina egna åsikter och känslor gällande detta kan jag inte ta ansvar för. Det är ju också känt enligt din egen utsaga att du är en sexköpare av rang så att din konfirmeringsbias gällande detta är skyhög är nog inte så konstigt.

Det är ju ett känslomässigt ställningstagande från din sida. När data inte backar upp dina subjektiva känslor så förnekar du fakta. Inser du att detta är en lägre form av tänkande?
Citera
2026-09-30, 23:48
Medlem
Citat:
Det är ju ett känslomässigt ställningstagande från din sida. När data inte backar upp dina subjektiva känslor så förnekar du fakta. Inser du att detta är en lägre form av tänkande?

Vad är mitt ställningstagande?

Om det var så oproblematiskt som du vill få det till, att det bara skulle handla om två samtyckande vuxna. Då skulle inte ett enda land i världen behöva lagstifta kring människohandel och prostitution. Men till och med Danmark har lagar och regleringar kring prostitution. Det är rena rama fakta.
Senast redigerad av gum69mo 2026-09-30 kl. 23:54.
Citera
Igår, 00:01
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Vad är mitt ställningstagande?

Om det var så oproblematiskt som du vill få det till, att det bara skulle handla om två samtyckande vuxna. Då skulle inte ett enda land i världen behöva lagstifta kring människohandel och prostitution. Men till och med Danmark har lagar och regleringar kring prostitution. Det är rena rama fakta.

Precis som med samtyckesålder så angriper du frågan från ett helt felaktigt perspektiv. Människor föds fria och för varenda frihetsinskränkande insats krävs en enormt god motivation. Detta saknas helt gällande samtyckeslagen och sexköpslagen, bland annat. Det är individens rätt som trumfar staten, inte tvärtom, men ni kommunister kör över alla med en ångvält. Det är just därför ni måste förgöras.
Citera
Igår, 00:31
Medlem
Citat:
Ja också rätt så skrämmande att flera hundratals miljoner flickor och unga kvinnor blir våldtagna av män per år. 370 miljoner är en ENORM siffra.

Mäns våld mot kvinnor pratas det om hur mycket som helst om. Det som inte är lika allmänt känt är det som jag tog upp.

Dock håller jag med dig om att 370 miljoner är en enorm siffra. Läser man på om kontexten bakom 1/3 siffran ifrån WHO så framgår det dock att vissa regioner i världen och vissa länder har extremt mycket högre prevalens än andra. Gissa vilka? Du vet nog vilka.

Anledningarna bakom de höga talen ifrån dessa regioner o länder kan diskuteras men jag tror du kan se att det uppstår en liten konflikt här för vissa kvinnor vill ha generös invandring ifrån problematiska delar av världen samtidigt så hänvisar de till siffran ifrån WHO som ger stöd för problematik ifrån dessa delar av världen. Detta skapar nog viss kognitiv dissonans hos vissa. Det blir som att man utan att förstå det själv stödjer något som kan tänkas (finns risk för) öka på våldtäkterna för kvinnor på hemmaplan.

Viktigt dock att förstå att antalet offer kan vara rätt vilseledande i vissa fall också:
Inte ens om 100 % av de lesbiska kvinnorna utsatts för intimate partner violence (IPV) av kvinnor i undersökningen så kommer du upp till samma offertalssiffra som för heterosexuella kvinnor.

Men vi måste sluta se allting som ett mansproblem. Det blir inge bra då. Men uppskattar din kommentar! Den är viktig.
Senast redigerad av Pellefant777 Igår kl. 00:38.
Citera
Igår, 00:40
Medlem
Citat:
Precis som med samtyckesålder så angriper du frågan från ett helt felaktigt perspektiv. Människor föds fria och för varenda frihetsinskränkande insats krävs en enormt god motivation. Detta saknas helt gällande samtyckeslagen och sexköpslagen, bland annat. Det är individens rätt som trumfar staten, inte tvärtom, men ni kommunister kör över alla med en ångvält. Det är just därför ni måste förgöras.

For fucks sake skippa hippie snacket. Hur fan menar du att ett flockdjur ska låta "individens rätt" trumfa staten/samhället/gruppen?

Med det sagt, du ska vara jäkligt glad att du bor i Sverige och inte Ryssland eller liknande pissland. Där det verkligen inte existerar nån frihet för individen.
Citera
Igår, 07:08
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Kan du hålla med om att forskarna i artikeln jag postade i sin helhet ganska träffsäkert påvisar ett tankemönster våldtäktsmän och dess apologeter påvisar?

De prickar ju in minst tre kriterier du uppfyller.

Kan du erkänna att de feministiska forskarna utifrån vad de uttrycker har en tämligen sjuk syn på vad de anser bör ingå i våldtäktsbegreppet?
Citera
Igår, 07:14
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Men herregud Jocke, 30 åringen visste att inget intresse för sex förelåg. Till och med han uppger att hon avvisat honom flertalet gånger.

Ändå tar han ett medvetet beslut att fysiskt leds henne in ett utrymme hon inte kan fly ifrån. Redan när han där började tafsa på henne med totalt noll respons och total passivitet så vet han att han har henne där han vill.

Han väljer medvetet och uppsåtligen där och då att fullborda våldtäkten.

Vilket han är väl medveten om. Han har undvikit att tala om vad han heter, han maskerar sig och flyr brottsplatsen. Han flyr Gotland med första bästa flyg. Inte för att åka hem, utan för att gömma sig på ett hotell på Arlanda.

Tycker ens du det låter som ett agerande av någon som tror sig haft frivilligt samtyckt sex?

Hur konmer det sig att du lägger noll ansvar på en vuxen man? Menar du att män saknar all form av agens? En normal man utan uppsåt att våldta hade gått vidare vid första nejet.

Troligen klarade han inte av att ta ett nej av en betydligt yngre flicka. Troligen har han utsatt andra för våldtäkter innan och kommit undan med det.

Och precis som vanligt slingrar du dig som oljad ål för att undvika svara på frågor.

Jag svarar på frågor jag svarar på. Sedan har jag skrivit att det är omöjligt att svara på alla inlägg. En dag när jag loggade in hade jag över 100 obesvarade och då hade jag inte varit utloggad mer än ett par dagar.

Du fortsätter alltså fortfarande med ditt malande fastän du inte kan ge svar på denna enkla fråga som jag ställt till dig över 50 gånger.

Vad mer än att följa med honom hem har hon svart nej till? Visa det i FUP.

Menar du att han vet att hon befinner sig i ett fawningstillstånd/freezetillstånd?
Citat:
så vet han att han har henne där han vill
Citera
Igår, 07:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Kan du hålla med om att forskarna i artikeln jag postade i sin helhet ganska träffsäkert påvisar ett tankemönster våldtäktsmän och dess apologeter påvisar?

De prickar ju in minst tre kriterier du uppfyller.

Skule vara intressant att höra hur du resonerar för att komma fram till det. Vilka tre kriterier menar du och varför?
Citera
Igår, 07:39
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Taskig självinsikt med andra ord.

Lite eftersnack till Riksdagsseminariet om samtyckeslagen. Bl.a. pratas det om hur juristdomarna har svårare att avgöra vad som är en våldtäkt eller inte, att det allmänna rättsmedvetandet kring vad som numera utgör en våldtäkt inte stämmer överens vad man i allmänhet tänker är en våldtäkt, att nämndemän uppger att de upplever att det är lågt ställda beviskrav i våldtäktsmål, oproportionerligt långa straff, ord mot ord, enbart muntlig bevisning, öppnar för missbruk av lagstiftningen, nämndemän ger uttryck för att det är orimligt att nya handlingar som idag rubriceras som våldtäkt ska ge 3 års fängelse eller att de ens ska kallas våldtäkt.

https://www.youtube.com/watch?v=xWihmuX7YDo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in