2026-09-30, 21:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Och vad menar ordkrigaren är fakta kring människohandel?

Sverige har fler fall av människohandel per capita jämfört med Tyskland som har legaliserat sexhandel.
Citera
2026-09-30, 22:00
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Så fort du svarar på frågan om du känner igen dig själv i det de skriver.

Nej det gör jag inte. Varsågod nu är det din tur.
Citera
2026-09-30, 22:09
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Svara på frågan nu Jocke.

Varför påstår du att det är i princip omöjligt att den 17 åriga flickans reaktion beror på att hon förstår att den 30 åriga mannen kommer att våldta henne?

Återigen famlar du efter halmstrån Jocke. Vart offret fick panik blev handlinförlamad av skräck när hon inser att hon kommer att bli våldtagen.

Om det nu är så att det sker strax utanför toaletten pekar det ju ännu mer på att GM gör ett uppsåtligt val när han väljer att låsa in henne och våldta henne.

Det är nog dina halmstrån som är vekast Humbug.

Hur kan du dra den slutsatsen? Varför är den slutsatsen mer trolig än att han upplevt det som att hon varit med på att följa med in och ha sex på toaletten eftersom hon varken sagt ifrån eller fysiskt avvisat det?
Tänker du att båda två inser att avsikten med att gå in på toaletten är att de ska ha sex därinne?

På vilket sätt menar du att tjejen visar killen att hon får panik utanför toaletten? På vilket sätt gör hon killen uppmärksam på att hon inte vill gå in på toaletten? Vad gör hon för att få honom att förstå att hon inte vill följa med in på toaletten?

Är du ändå lite inne på de feministiska forskarnas linje att vad tjejer/kvinnor tänker/känner inombords borde räcka för att en man ska fällas för våldtäkt?
Citera
2026-09-30, 22:11
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
OT så jag svarar.

Jag bytte block och gick ifrån Tidö i år.

Det är offtopic men anser du att vi bör återgå till generösare flyktingpolitik?
Citera
2026-09-30, 22:12
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej Jocke, för sista gången nu, jag håller inte med dem. Jag har aldrig nämnt nått ens i närheten av det.

De får ha vilka åsikter de vill. Precis som du. Om du inte agerar på dem.

Kan du till och med hålla med om att de feministiska forskarna har en tämligen sjuk syn på vad som borde ingå i våldtäktsbegreppet?
Citera
2026-09-30, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det är nog dina halmstrån som är vekast Humbug.

Hur kan du dra den slutsatsen? Varför är den slutsatsen mer trolig än att han upplevt det som att hon varit med på att följa med in och ha sex på toaletten eftersom hon varken sagt ifrån eller fysiskt avvisat det?
Tänker du att båda två inser att avsikten med att gå in på toaletten är att de ska ha sex därinne?

På vilket sätt menar du att tjejen visar killen att hon får panik utanför toaletten? På vilket sätt gör hon killen uppmärksam på att hon inte vill gå in på toaletten? Vad gör hon för att få honom att förstå att hon inte vill följa med in på toaletten?

Är du ändå lite inne på de feministiska forskarnas linje att vad tjejer/kvinnor tänker/känner inombords borde räcka för att en man ska fällas för våldtäkt?

Men herregud Jocke, 30 åringen visste att inget intresse för sex förelåg. Till och med han uppger att hon avvisat honom flertalet gånger.

Ändå tar han ett medvetet beslut att fysiskt leds henne in ett utrymme hon inte kan fly ifrån. Redan när han där började tafsa på henne med totalt noll respons och total passivitet så vet han att han har henne där han vill.

Han väljer medvetet och uppsåtligen där och då att fullborda våldtäkten.

Vilket han är väl medveten om. Han har undvikit att tala om vad han heter, han maskerar sig och flyr brottsplatsen. Han flyr Gotland med första bästa flyg. Inte för att åka hem, utan för att gömma sig på ett hotell på Arlanda.

Tycker ens du det låter som ett agerande av någon som tror sig haft frivilligt samtyckt sex?

Hur konmer det sig att du lägger noll ansvar på en vuxen man? Menar du att män saknar all form av agens? En normal man utan uppsåt att våldta hade gått vidare vid första nejet.

Troligen klarade han inte av att ta ett nej av en betydligt yngre flicka. Troligen har han utsatt andra för våldtäkter innan och kommit undan med det.

Och precis som vanligt slingrar du dig som oljad ål för att undvika svara på frågor.
Senast redigerad av Humbug69 2026-09-30 kl. 23:00.
Citera
2026-09-30, 22:26
Medlem
Citat:
Nej det gör jag inte. Varsågod nu är det din tur.

Taskig självinsikt med andra ord.
Citera
2026-09-30, 22:29
Medlem
Citat:
Kan du till och med hålla med om att de feministiska forskarna har en tämligen sjuk syn på vad som borde ingå i våldtäktsbegreppet?

Kan du hålla med om att forskarna i artikeln jag postade i sin helhet ganska träffsäkert påvisar ett tankemönster våldtäktsmän och dess apologeter påvisar?

De prickar ju in minst tre kriterier du uppfyller.
Citera
2026-09-30, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Sverige har fler fall av människohandel per capita jämfört med Tyskland som har legaliserat sexhandel.

Och det styrker du hur?

Du menar att de har fel i materialet jag länkade?
Citera
2026-09-30, 22:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Och det styrker du hur?

Du menar att de har fel i materialet jag länkade?

Ja, det är fel. Mina data kommer från Europol.
Citera
2026-09-30, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, det är fel. Mina data kommer från Europol.

Då borde du ju kunna presentera det.

Eller ordbajsar du ordkrigaren?
Citera
2026-09-30, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Med andra ord är våldtäkt ett straighta-män problem.

Hur menar du? Även kvinnor begår våldtäkt och män som är icke-heterosexuella begår också våldtäkt.

Citat:
Partnervåld är straighta män, kvinnor och lesbiska kvinnors problem.

Intimate partner violence (IPV) i undersökningen är en composite endpoint där våldtäkt ingår.

Citat:
Det minsta problemet gällande våldtäkt/sexuella övergrepp är straighta-kvinnor.

Har inte läst alla detaljer i undersökningen och vet inte hur du har räknat så kan ej säga så mycket men poängen var bara att få fram att det är skyhöga siffror, även om vi ser till partnervåld som begås av kvinnor bland lesbiska kvinnor som offer.

Rätt så skrämmande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in