Igår, 12:43
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Återigen - stoppar du kuken i någon som däckat så har du våldtagit.

Vem uppfostrade dig?

Sen finns det gott om de som inte anmäler av olika anledningar. En del skuldbelägger sig själva eftersom flickor/tjejer i alla tider skuldbelagts för sexualitet.

Tänk vad du har svårt att svara på det som folk frågar dig.

Vad anser du om det faktumet att personer som inte känner dig, inte känner den andra parten, inte har varit med i situationen talar om för dig att du inte kan ha uppfattat situationen på det sätt som du säger att du uppfattat den? Inte ens fastän den andra parten kan ha sagt ja flera gånger och delvis varit aktiv i händelsen?

Jag frågar dig igen om det per automatik är våldtäkt om två fulla personer har sex med varandra?
Citera
Igår, 12:52
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det är ju lägligt att hon säger sig minnas det som styrker hennes version men sen när det gäller saker som skulle kunna stärka hans version så minns hon inte
Är man däckad så minns man inte.
Citera
Igår, 12:52
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Nu får du väl för fan ge dig. Svara istället.

Hot mot liv o hälsa fastän inget våld, inget hot eller utsatt situation föreligger.

Vi kan ta Visbyfallet t.ex. eftersom det är väldigt poppis i denna tråd. När börjar tjejen enligt dig visa tecken på någon form av freeze/fawning tillstånd?
Vad är skillnaden från mitt scenario?

Om jag är stor som hulken och drar ner dina brallor och kör in min kuk i din röv så ska du se att du får uppleva både en jävligt hotfull situation och att du drabbas av freeze/fawning.
Citera
Igår, 12:55
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Tänk vad du har svårt att svara på det som folk frågar dig.

Vad anser du om det faktumet att personer som inte känner dig, inte känner den andra parten, inte har varit med i situationen talar om för dig att du inte kan ha uppfattat situationen på det sätt som du säger att du uppfattat den? Inte ens fastän den andra parten kan ha sagt ja flera gånger och delvis varit aktiv i händelsen?

Jag frågar dig igen om det per automatik är våldtäkt om två fulla personer har sex med varandra?
Är personen redlös så är den i en extra utsatt situation och det måste du enligt lag begripa.
Citera
Igår, 13:00
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Är man däckad så minns man inte.

Du kan tydligen inte läsa. Hon minns vissa saker (saker som om de är sanna kan tala för hennes version) men minns inte saker (saker som om de är sanna kan tala för hans version).

Hon minns alltså vissa utvalda delar men inte annat. Är hon däckad kan hon ju inte minnas någonting.
Är det då kompisarna som sagt att hon blivit våldtagen? Hur kan de veta det?

Kan det vara så att "våldtäkten" ska ha skett i en säng där även en kompis befann sig? Tolkar du det som det?
Citera
Igår, 13:00
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vad är skillnaden från mitt scenario?

Om jag är stor som hulken och drar ner dina brallor och kör in min kuk i din röv så ska du se att du får uppleva både en jävligt hotfull situation och att du drabbas av freeze/fawning.

Hot mot liv o hälsa fastän inget våld, inget hot eller utsatt situation föreligger.

Vi kan ta Visbyfallet t.ex. eftersom det är väldigt poppis i denna tråd. När börjar tjejen enligt dig visa tecken på någon form av freeze/fawning tillstånd?
Citera
Igår, 13:42
Medlem
cinmiks avatar
Citat:

Mitt scenario nedan är mycket jämförbart med Visbyfallet.

Anser du att det skulle vara en hotfull situation?

Citera
Igår, 13:45
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Du kan tydligen inte läsa. Hon minns vissa saker (saker som om de är sanna kan tala för hennes version) men minns inte saker (saker som om de är sanna kan tala för hans version).

Hon minns alltså vissa utvalda delar men inte annat. Är hon däckad kan hon ju inte minnas någonting.
Är det då kompisarna som sagt att hon blivit våldtagen? Hur kan de veta det?

Kan det vara så att "våldtäkten" ska ha skett i en säng där även en kompis befann sig? Tolkar du det som det?
Om du är däckad så kan du liksom vid annan medvetslöshet glida in och ut. Det medför att man kan minnas vagt av och till.

Oavsett vad så kör man inte in kuken i någon som är redlös/däckad/medvetslös/sover.
Citera
Igår, 13:55
Medlem
Citat:

Frös hon? Det tror jag inte hon gjorde. Men enligt förhören blev hon jäkligt passiv och "lät det ske" sen hon nekat till sex med honom redan och uttömt alla sina utvägar.

Han var påstridig och bestämde sig antagligen för att "få" henne oavsett tidigt under kvällen.

När under kvällen tror du förresten han bestämde sig för att sätta på henne oavsett vad hon ville?
Citera
Igår, 18:49
Medlem
Citat:
Släpp det där Visbyfallet nu eller om du vill fortsätta att tjata om det så är det nu vid den 50:e gången jag ber dig att i FUP visa vad mer än att följa med hem till killen som hon säger nej till dags att göra det.

Visa i FUP vad mer än att följa med henne hem som hon säger nej till? VISA DET NU!!!

Du drar alltså slutsatsen att eftersom hon säger nej till att följa med honom hem så är det utom rimligt tvivel fastställt att hon inte kan ha något intresse för honom?

Vad gör du då när du drar den slutsatsen?

Har du fått flertalet nej till att följa med hem för att ha sex är det tämligen klart att inget sexuellt intresse föreligger.

Hur menar du att flertalet nej signalerar frivillighet att bli våldtagen på toa?

Nej Jocke jag drar inte den slutsatsen enbart på att hon upprepat avvisat hans sexuella inviter. Förundersökningen är på 269 sidor och inget har framkommit som reser rimligt tvivel

Att GM dessutom ljuger flertalet gånger och ändrar sin utsaga stärker den bilden.

Vad menar du skulle resa rimligt tvivel?
Citera
Igår, 18:55
Medlem
Citat:
Om du skulle ha läst det som finns att läsa så skulle du sett att i en stor andel av dessa fall där ord står mot ord utan annan bevisning så hänvisar tjejer till någon form av freezemode/fawning.

Det verkar ju faktiskt som att även du tycker att det är konstigt att tjejer så ofta utan någon till synes anledning hamnar i dessa tillstånd.

Om en tjej nu hävdar något sådant tillstånd och att detta triggats utan att våld´, hot eller utsatt situation förelegat, tycker du då verkligen att en kille ska behöva ta ett 3 årigt fängelsestraff på grund av det?

Dessa tillstånd kan ofta bero på omständigheter som hänt i personernas barndom.

Så inget svar på ditt påstpende i vanlig ordning.

Hur många fall? Kan du länka en av dessa domar det kryllar av enligt dig?

Nej, det det har jag inte spekulerat kring. Du påstår att det är vanligt i domar. Så jag frågar dig Jocke, menar du att fawning uppkommer helt utan anledning?

Det är ju trots allt det du påstår. Då behöver du tydliggöra hur du menar att fawning uppstår helt utan anledning.
Citera
Igår, 18:57
Medlem
Citat:
Men bemöt hennes lögner då istället! Visa att det hon skriver är fel och då menar jag inte baserat på vad du tycker och känner.

Jag har redan klargjort det.

Det är du som menar att en insändare (åsikt) från en discjockey/nattklubbschef/producent skulle vara en universell sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in