2026-09-18, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Att du kan få det du skriver ovan från det jag skrev nedan talar sitt tydliga språk och visar det omöjliga i att diskutera med er. Det går helt enkelt inte.

Och som vanligt låter du bli att svara på frågan. Helt omöjligt att föra en diskussion med dig/er. Det går inte.

Du håller inte med om att den 30 åriga mannen hade 100% ansvar för sina handlingar och beslut? Oavsett uppsåt eller inte.

Jag har svarat på i stort sett alla dina frågor och scenarion (förutom de absolut mest korkade)
Citera
2026-09-18, 17:04
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Om någon säger ja till sex men egentligen inte vill och är passiv.

Hur bedömer du den situationen? Är det samtyckt? Är det frivilligt? Är det våldtäkt?
Jag själv skulle aldrig i livet klara av att tvinga mig på någon som inte ger sexuellt gensvar

Det är ett förövarbeteende.
Citera
2026-09-18, 17:05
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Du håller inte med om att den 30 åriga mannen hade 100% ansvar för sina handlingar och beslut? Oavsett uppsåt eller inte.

Jag har svarat på i stort sett alla dina frågor och scenarion (förutom de absolut mest korkade)
Herr Guzman är pro rape...
Citera
2026-09-18, 17:09
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Jag själv skulle aldrig i livet klara av att tvinga mig på någon som inte ger sexuellt gensvar

Det är ett förövarbeteende.

Tänk att du aldrig kan svara. Eller så tolkar jag dig som att även om en part har sagt ja så är det en våldtäkt om parten som sagt ja håller sig passiv i akten.
Citera
2026-09-18, 17:10
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag svarade allmänt att den som våldtas kan uppfatta fara när kläder slits av vid en våldtäkt.

Tror du att fara endast uppfattas vid intrånget?

Visa då var i FUP det står att klädena slets av i Visbyfallet.
Citera
2026-09-18, 17:11
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag svarade allmänt att den som våldtas kan uppfatta fara när kläder slits av vid en våldtäkt.

Tror du att fara endast uppfattas vid intrånget?

Om vi nu håller oss till Visbyfallet som du refererade till.

När tolkar du det som att tjejen vittnar om att hon förstår att hon kommer att bli "våldtagen"?
Citera
2026-09-18, 17:33
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Tänk att du aldrig kan svara. Eller så tolkar jag dig som att även om en part har sagt ja så är det en våldtäkt om parten som sagt ja håller sig passiv i akten.
Det kan enbart den personen svara på. Så fråga nästa gång när någon ligger som en död sill.

Lycka till.
Citera
2026-09-18, 17:34
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Om vi nu håller oss till Visbyfallet som du refererade till.

När tolkar du det som att tjejen vittnar om att hon förstår att hon kommer att bli "våldtagen"?
Det enklaste är väl om du själv kollar i FUP.

Har inte möjlighet att kolla FUP nu.
Citera
2026-09-18, 18:52
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Han kanske kan lära sig ett och annat av sin storasyster som har mer och längre erfarenhet inom juridiken.
Men du vet mer än david massi om samtyckeslagen

Vad är det han ska lära sig fö? allt han säger i klippet är ju sant nästan 40% döms på hörsägen utan bevisning.

Så förklara nu mr hamburgare vad det är du vet om samtyckeslagen som inte david massi vet.
Senast redigerad av Inspirit81 2026-09-18 kl. 19:00.
Citera
2026-09-18, 19:35
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Men du vet mer än david massi om samtyckeslagen

Vad är det han ska lära sig fö? allt han säger i klippet är ju sant nästan 40% döms på hörsägen utan bevisning.

Så förklara nu mr hamburgare vad det är du vet om samtyckeslagen som inte david massi vet.
Vad tror du storasyster Massi tycker om samtyckeslagen?

Hon som bistår de utsatta.
Citera
2026-09-18, 19:40
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Vad tror du storasyster Massi tycker om samtyckeslagen?

Hon som bistår de utsatta.
Det gör david massi med eller tror du advokater och åklagare är sådanna som dig och hamburgaren och går på känslor i rättsfall?

Tror bägge två tycker om samtyckeslagen för den ger dem mera jobba, men sedan kan de vara objektiva kring den ändå
Citera
2026-09-18, 20:18
Medlem
Citat:
Vi diskuterar samtyckeslagen generellt här och inte specifika fall fastän det verkar vara din melodi. Och att du visar på ett fall och att det ska vara något slags bevis för att det som de som granskat domar och de som jobbar med detta i rättssalarna säger inte är sant får stå för dig. Det säger faktiskt det mesta med dig och de andra på "din" sida. Ni tänker inte. Ni känner bara.

Du tror alltså på riktigt att det inte finns ett enda rättsfall gällande våldtäkt där det endast närvarat två personer och ingen övrig bevisning finns än de 2 närvarandes berättelser och den så kallade stödbevisningen där målsägaren berättat sin berättelse för kompisar?
På riktigt?

Nu projicerar du Jocke.

Bara för att du tycker det är helt ok att sätta på någon som är däckad, han slutade ju när hon vaknade och sa nej.

Att du får kognitiv dissonans när ditt eviga tjat om att ord mot ord räcker för en fällande dom motbevisas med faktiska domar.

Du har ännu inte påvisat ett enda faktiskt fall där någon dömts på de premisser du påstår räcker.

På riktigt herr Guzman, bevisa ditt påstående.

Ynkedom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in