Idag, 16:53
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vad mer än att säga nej till att följa med honom hem har hon sagt nej till? En väldigt klar och tydlig fråga.
Visa i FUP vad mer hon har sagt nej till honom om? Vad mer har han frågat henne som hon svarat nej på?

Det centrala är frivilligheten. Menar du att en åtalad har skyldighet att bevisa att denne har fått samtycke? (omvänd bevisbörda).
När har han försäkrat sig om att han har samtycke?

Det är det som är avgörande här.

Det är din tur att besvara frågor och nej det fanns INGEN frivillighet.
Citera
Idag, 16:55
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Hmmmm intressant. För det första tror jag inte det står någonstans att kläderna slits av. Det får du gärna visa mig i FUP i sådana fall.

Och jag hoppas verkligen att du inte tycker att någon ska kunna fällas för våldtäkt för att denne har klätt av någon kläderna. Då är vi värre ute med dig än vad jag först befarade.
Du ställer enormt dumma frågor och gör enormt idiotiska konstateranden.
Citera
Idag, 16:55
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det är jävligt olagligt om den du gör det med inte har samtyckt.

Det är också en signal till dig att den du torrknullar inte gör det av kåthet.

Behöver du torrknulla någon så bör du avsluta och ifrågasätta om det är frivilligt.

Ifrågasätt också om det är något fel på din teknik.

Återigen svarar du inte. Du är sjukt dålig på att inte svara och slingrar dig som den halast ål som finns.

Att du inte kan fatta att samlag/snabbisar kan vara fullt frivilliga trots att musen är tämligen torr.
Helt otroligt. Skulle de ha suttit och smekt och pillat o slickat utanför toalettdörren för att musen skulle vara så fuktig som möjligt innan de gick vidare till penetration? Är det så folk som beslutar sig för en snabbis inne på en toalett brukar göra?

Är det konstigt att man vill skrida snabbt till verket inne på toaletten när det står folk utanför och väntar?
Citera
Idag, 16:56
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Hans uppfattning är väl att han inte har våldtagit?
Han hade inte samtycke och har helt uppenbarligen valt att våldta.
Citera
Idag, 16:56
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Klart att den som tar initiativet till en sexuell handling har större ansvar än den som börjar spela på någon annans Playstation.

Ingen ska eller behöver ta hänsyn till den som initierar en våldtåkt.

Återigen svarar du inte på frågan. Du är helt jävla otrolig.

Då vänder vi oss till utföraren av initiativet. Är det rimligt att den som tar initiativet till en sexuell handling har större förväntningar på att den som handlingen riktar sig emot tydligt och klart signalerar/talar om att denne inte vill jämfört med fallet där initiativet är att man spelar på den andres Playstation?
Citera
Idag, 16:57
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Han hade inte samtycke och har helt uppenbarligen valt att våldta.

Hur vet du att han inte uppfattade att tjejen var med på det? Släpp samtycke nu. Juristerna säger att lagens namn är missvisande eftersom det centrala är frivilligheten.
Citera
Idag, 16:58
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Återigen svarar du inte. Du är sjukt dålig på att inte svara och slingrar dig som den halast ål som finns.

Att du inte kan fatta att samlag/snabbisar kan vara fullt frivilliga trots att musen är tämligen torr.
Helt otroligt. Skulle de ha suttit och smekt och pillat o slickat utanför toalettdörren för att musen skulle vara så fuktig som möjligt innan de gick vidare till penetration? Är det så folk som beslutar sig för en snabbis inne på en toalett brukar göra?

Är det konstigt att man vill skrida snabbt till verket inne på toaletten när det står folk utanför och väntar?
Är någon sexuellt upphetsad och sugen på en snabbis så behöver man inte pilla och slicka för att ett naturligt glidmedel ska bildas.
Citera
Idag, 16:59
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du ställer enormt dumma frågor och gör enormt idiotiska konstateranden.

Återigen svarar du inte. Visa var i FUP det står att kläderna slits av som du påstår. Du skriver att våldtäkten börjar när kläderna tas av. Är det en våldtäkt enligt dig att ta av någon kläderna?

"Hmmmm intressant. För det första tror jag inte det står någonstans att kläderna slits av. Det får du gärna visa mig i FUP i sådana fall.

Och jag hoppas verkligen att du inte tycker att någon ska kunna fällas för våldtäkt för att denne har klätt av någon kläderna. Då är vi värre ute med dig än vad jag först befarade".
Citera
Idag, 16:59
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
När har han försäkrat sig om att han har samtycke?

Det är det som är avgörande här.

Det är din tur att besvara frågor och nej det fanns INGEN frivillighet.

Jag svarar. Nej samtycke är inte det centrala. Frivillighet är det centrala.
Citera
Idag, 17:00
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Hur vet du att han inte uppfattade att tjejen var med på det? Släpp samtycke nu. Juristerna säger att lagens namn är missvisande eftersom det centrala är frivilligheten.
Hon deltog inte frivilligt och han har helt uppenbarligen valt att våldta.

Är det någon skillnad mot samtycke?
Citera
Idag, 17:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hon deltog inte frivilligt och han har helt uppenbarligen valt att våldta.

Är det någon skillnad mot samtycke?

Om någon säger ja till sex men egentligen inte vill och är passiv.

Hur bedömer du den situationen? Är det samtyckt? Är det frivilligt? Är det våldtäkt?
Citera
Idag, 17:02
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Återigen svarar du inte. Visa var i FUP det står att kläderna slits av som du påstår. Du skriver att våldtäkten börjar när kläderna tas av. Är det en våldtäkt enligt dig att ta av någon kläderna?

"Hmmmm intressant. För det första tror jag inte det står någonstans att kläderna slits av. Det får du gärna visa mig i FUP i sådana fall.

Och jag hoppas verkligen att du inte tycker att någon ska kunna fällas för våldtäkt för att denne har klätt av någon kläderna. Då är vi värre ute med dig än vad jag först befarade".
Jag svarade allmänt att den som våldtas kan uppfatta fara när kläder slits av vid en våldtäkt.

Tror du att fara endast uppfattas vid intrånget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in