Igår, 13:15
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
En våldtäkt är inte en sexuell situation. Utan samtycke så är det våldtäkt.

Återigen att "torrknulla" någon och att spruta på någon är inte olagligt.

Jag är väldigt trött på ditt eviga tjat om samtycke och finns det inte samtycke är det per automatik våldtäkt.

Låt säga att det pågår två sexuella situationer parallellt och de är identiska. Två par har träffats på krogen och nu ligger de i sängen och det finns förväntningar om sex. De hånglar och smeker varandra. Båda killarna tar initiativet till att gå ner och slicka tjejen utan att fråga men båda tror att detta är något som tjejen vill. Tjejerna säger inte emot och de gör inget som helst fysiskt motstånd Tjejerna ligger på rygg passiva och tysta. I båda fallen ville de egentligen inte detta.

1.Den ena tjejen anmäler killen för våldtäkt och hon ringer ett par kompisar och berättar vad som hänt.

2. Den andra tjejen anmäler inte utan går vidare i livet och anser att det var något som inte blev riktigt som hon tänkt sig och att hon får lära sig av det. Hon känner sig inte våldtagen utan tänker mer att hon borde ha sagt till eller visat tydligt att hon inte ville.

Är det våldtäkt i båda fallen? Är båda killarna hänsynslösa våldtäktsmän som inte bryr sig ett skit om tjejerna? Eller vad kommer du fram till?
Citera
Igår, 13:17
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
En sexuell situation och handling är när de inblandade tillsammans vill vara med.

Detsamma som att sex inte är detsamma som våldtäkt.

Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen. Det känns som att du tror att dessa fall består av överfallssituationer/ helt överraskande situationer av personer de inte känner eller umgåtts med tidigare under den aktuella tidsperioden. Det är fel.
Citera
Igår, 13:18
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Du har fått alla siffror med länkar. Anmälda våldtäkter år 2025 i förhållande till antal straffmyndiga i Sverige.

Och vad skrev du att siffrorna visade för något?
Citera
Igår, 13:19
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Inlägg #8408 är en oneliner.

Det behöver inte heta något annat än våldtäkt, det är inte det jag ställer mig frågande inför i det här fallet.

Jag fattar helt enkelt inte hur man kan påstå att våldäkt inte är en sexuell situation. Det ligger ju i sakens natur att det är sexuellt.

En person kan bli utsatt för något sexuellt mot sin vilja, detta kallas för sexualbrott. Kan du förklara varför order "sexual" är där och vad det betyder?
Varför det heter så kommer nog utav engelskan där sex betyder kön.
Citera
Igår, 13:20
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
En sexuell situation och handling är när de inblandade tillsammans vill vara med.

Detsamma som att sex inte är detsamma som våldtäkt.

Det finns inget i ordet "situation" som har med frivillighet eller samtycke att göra. Du kan byta ut situation mot vilket substantiv som helst så bör du se hur absurt ditt resonemang är.

Våldtäkt är sex, i alla fall enligt ordboksdefinitionen av våldtäkt.
Citera
Igår, 13:20
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Varför det heter så kommer nog utav engelskan där sex betyder kön.

Javisst hörru, könsbrott!
Citera
Igår, 13:22
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Som du förstått är jag inte lika övertygad att det är ställt utom rimligt tvivel att han med uppsåt sk aha bestämt sig för att våldta tjejen.

Låt säga att han hade blivit friad - exakt samma förutsättningar - hade du då sagt att det inte skett en våldtäkt?

Mannen hade kunnat fattat massor av beslut den dagen/kvällen som inte hade lett till det som skedde.
Han hade kunnat stannat hemma? Han hade kunnat gå ut på en annan krog? M.m. m.m.......
På samma sätt kan vi komma fram till att tjejen hade kunnat göra massor av saker så att denna situation inte hade uppstått. Hon borde ha låtit bli att gå ut på krogen eftersom att hon inte hade åldern inne, hon hade kunnat låta bli att kyssas/hångla med någon hon inte är intresserad av m.m .m.m......
Som du förstår kan jag inte rada upp allt som de båda personerna hade kunnat gjort annorlunda.
Varför nämner du inte det uppenbara?

Han kunde ha valt att inte våldta!
Citera
Igår, 13:23
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Det är en intressant fråga. När börjar våldtäkten enligt dig?
Förmodligen när han började slita av kläderna.
Citera
Igår, 13:24
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Vad mer än att säga nej till att följa med honom hem har hon sagt nej till? En väldigt klar och tydlig fråga.
Visa i FUP vad mer hon har sagt nej till honom om? Vad mer har han frågat henne som hon svarat nej på?
När har han försäkrat sig om att han har samtycke?

Det är det som är avgörande här.
Citera
Igår, 13:25
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Är det värre att vara på väg att bli "våldtagen" då någon tar initiativ till en sexuell handling som man inte vill än att någon spelar på ens Playstation fastän man inte vill?"
Ja.

Din tur att svara på din egen fråga:

"Är det värre att vara på väg att bli "våldtagen" då någon tar initiativ till en sexuell handling som man inte vill än att någon spelar på ens Playstation fastän man inte vill?""
Citera
Igår, 13:27
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Detta var frågan. Och ditt svar var JA.
"Är det värre att vara på väg att bli "våldtagen" då någon tar initiativ till en sexuell handling som man inte vill än att någon spelar på ens Playstation fastän man inte vill?"

Nu vill jag att du svarar på den fetade frågan så kanske det går upp ett ljus för dig varför jag ställer dessa frågor.

Då vänder vi oss till utföraren av initiativet. Är det rimligt att den som tar initiativet till en sexuell handling har större förväntningar på att den som handlingen riktar sig emot tydligt och klart signalerar/talar om att denne inte vill jämfört med fallet där initiativet är att man spelar på den andres Playstation?
Svarar inte på en enda fråga från dig förrän du besvarar frågor som ställts till dig de senaste dagarna.
Citera
Igår, 13:30
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Återigen att "torrknulla" någon och att spruta på någon är inte olagligt.

Jag är väldigt trött på ditt eviga tjat om samtycke och finns det inte samtycke är det per automatik våldtäkt.

Låt säga att det pågår två sexuella situationer parallellt och de är identiska. Två par har träffats på krogen och nu ligger de i sängen och det finns förväntningar om sex. De hånglar och smeker varandra. Båda killarna tar initiativet till att gå ner och slicka tjejen utan att fråga men båda tror att detta är något som tjejen vill. Tjejerna säger inte emot och de gör inget som helst fysiskt motstånd Tjejerna ligger på rygg passiva och tysta. I båda fallen ville de egentligen inte detta.

1.Den ena tjejen anmäler killen för våldtäkt och hon ringer ett par kompisar och berättar vad som hänt.

2. Den andra tjejen anmäler inte utan går vidare i livet och anser att det var något som inte blev riktigt som hon tänkt sig och att hon får lära sig av det. Hon känner sig inte våldtagen utan tänker mer att hon borde ha sagt till eller visat tydligt att hon inte ville.

Är det våldtäkt i båda fallen? Är båda killarna hänsynslösa våldtäktsmän som inte bryr sig ett skit om tjejerna? Eller vad kommer du fram till?
Det är jävligt olagligt om den du gör det med inte har samtyckt.

Det är också en signal till dig att den du torrknullar inte gör det av kåthet.

Behöver du torrknulla någon så bör du avsluta och ifrågasätta om det är frivilligt.

Ifrågasätt också om det är något fel på din teknik.
Senast redigerad av cinmik Igår kl. 13:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in