2026-09-01, 21:13
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
De allra flesta lever i parrelationer.

Och vad skulle denna sexuella repression bestå av?

Att inte ha tillgång till sex, och skamkänslor kopplade till sina sexuella begär. De som inte klarar av att skaffa sig en partner har inget utlopp för sin sexualitet eftersom köp av sexuella tjänster är olagligt och extremt skambelagt i vårt gynocentriska samhälle.

Män upplever också i högre grad än kvinnor att de inte kan säga nej till sex.

Citat:
Sexual repression is a state in which a person is prevented from expressing their own sexuality or sexual orientation. Sexual repression can be caused by an emotional conflict, in which a person feels guilt, shame, or distress regarding their natural sexual impulses. These feelings of emotional distress can be exacerbated by outside factors, such as family, religion, and peer pressure.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_repression

Citat:
Generellt vill många män ha mer sex än vad de har i sina liv, medan många kvinnor är nöjda som det är. En tolkning är att kvinnor numera oftare säger nej till sex de inte vill ha och det är något positivt, säger Sonja Ghaderi, sexualupplysare på RFSU.

Svårt att säga nej
Många tycker dock fortfarande att det är svårt att kommunicera om hur de vill ha sex. Män rapporterar generellt en lägre grad av sexuell egenmakt än kvinnor – alltså förmågan att kommunicera vad man vill ha för slags sex och att kunna säga ja eller nej. Män uppger i lägre utsträckning än kvinnor att de kan säga nej till sex.

– Det finns fortfarande en stark norm i samhället om att män alltid vill ha sex och alltid ska ta initiativet. Att män söker vård mer sällan förstärker problemet. Vi behöver jobba mer uppsökande för att nå fler män och killar med både upplysning och stöd, säger Jesper Setréus, sexualupplysare på RFSU.

https://www.rfsu.se/aktuellt/2026/rfsu-om-sexgapet/
Citera
2026-09-01, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och det vet du ju mycket mer MED samtyckeslagen än utan eller hur.
Med samtyckeslagen så vet du att har du inte fått ett tydligt visat samtycke från motparten så begår du en våldtäkt, vilket alltså är olagligt.
utan samtyckeslagen så är det ju betydlgit mer luddigt.

Utan samtyckeslagen var lagstiftningen betydligt mycket mer förutsägbar

Ditt påstående stämmer inte. Att påstå att det är tydlig förvrängning av verkligheten.
Kan du nått om kritiken av lagen?
Citera
2026-09-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Tänk att vi alla som haft sex ett antal gånger med ett antal olika partners antagligen har begått våldtäkt enligt din tolkning av den nya lagen. Inklusive dig. Usch Merapi.

Ett av lagrådets största argument mot införandet av samtyckeslagen var just att de ansåg att den stred mot legalitetsprincipen. Det vill säga att man inte på förhand kan säga vilka handlingar som är olagliga.
Det har ju i praktiken visat sig att de hade rätt.

Det är bevisat att lagrådet hade rätt.
Citera
2026-09-01, 21:30
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Den risken är minimal med tanke på att de flesta anmälningar inte leder till nåt. Varken falska eller icke falska.

Hur kan du säga varken falska eller icke falska? Du vet väl inte vilka som är falska eller inte?

De flesta anmälningar med okänd gärningsman är helt uppdiktade:
Citat:
GT har talat med flera poliser som hävdar att uppåt åtta av tio anmälningar där gärningsmannen är okänd är falska.

https://www.expressen.se/gt/poliser-havdar-de-flesta-anmalda-valdtakterna-ar-uppdiktade/

Om det kommer 120 falskanmälningar där okänd gärningsman uppges varje år i bara västra götaland och det ser likadant ut i resten av landet så är du uppe i 700 falskanmälningar per år. Vad hindrar dessa galningar att anmäla någon som de faktiskt haft sex med?

Det görs tio tusen våldtäktsanmälningar per år och även om de flesta inte går till åtal så kan man knappast påstå att det "inte leder till nåt". En stor andel av befolkningen har kvar ryggmärgsreflexen att tro på de påstådda offret, särskilt när offret är en kvinna och den anklagade är en man.
Citera
2026-09-01, 21:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och det vet du ju mycket mer MED samtyckeslagen än utan eller hur.
Med samtyckeslagen så vet du att har du inte fått ett tydligt visat samtycke från motparten så begår du en våldtäkt, vilket alltså är olagligt.
utan samtyckeslagen så är det ju betydlgit mer luddigt.

Om det uppstår en diskussion kring om samtycke fanns eller inte fanns vad behöver en åtalad göra då vid rättegången (för att kunna frias)?

Är det samtycke eller frivillighet som är det mest centrala? Är både samtycke och frivillighet något som ofta tolkas av de inblandade parterna vid sexuella situationer?
Senast redigerad av JoaquinGuzman 2026-09-01 kl. 21:46.
Citera
2026-09-01, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Utan samtyckeslagen var lagstiftningen betydligt mycket mer förutsägbar

Ditt påstående stämmer inte. Att påstå att det är tydlig förvrängning av verkligheten.
Kan du nått om kritiken av lagen?

Men lite skärpning nu tack.
Innan samtyckeslagen så var det fullt möjligt ha sex mot någons vilja, rätt enkelt faktiskt...Det var BO ansvar se till att sex inte skedde mot hens vilja, hen var tvungen slåss med våld och därmed skaffa sig blåmärken, skador etc. för att GM skulle kunna hållas ansvarig för sina handlingar.
Alla som av olika skäl, pga rädsla, dödshot, frysning, belägenhet, ex fylla eller medvetslöshet ( innan detta blev olagligt) etc etc inte klarade att fysiskt göra motstånd fick vackert se sin våldtäktman gå fri. Inte ens att man sagt nej jag vill inte, högt och tydligt hjälpte.
Vilken av dessa är tydligast och de facto mest logiska i denna sak tycker du?

eller vi kanske ska skaffa oss liknande resonemang i andra brott?
Om du som villaägare inte står vid husets ytterdörr och fysiskt barrikaderar ingången när tjuven bryter upp låset för att ta sig in kan inte anmäla stöld. För vadå? tjuvar har ju RÄTT att ta sig in ditt hus och lägga beslag på dina prylar, om du inte står där och aktivt hindrar dem 100% av tiden, i alla lägen, situationer etc...så får du "skylla dig själv".
är DITT ansvar att aktivt hela tiden se till att tjuvar inte knycker dina saker...aldrig nånsin tjuvars ansvar att faktiskt inte stjäla andras grejer.

Jag vidhåller:
Samtyckeslagen lägger ansvaret på att våldtäkt inte sker, där den hör hemma hos den som AGERAR sexuellt mot någon annan part.
Och den är betydlgit tydligare än lagen innan. har man inte fått samtycke, eller är osäker på om samtycke getts, så ska man sluta. Enklare kan det inte vara.
Citera
2026-09-01, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Att inte ha tillgång till sex, och skamkänslor kopplade till sina sexuella begär. De som inte klarar av att skaffa sig en partner har inget utlopp för sin sexualitet eftersom köp av sexuella tjänster är olagligt och extremt skambelagt i vårt gynocentriska samhälle.

Män upplever också i högre grad än kvinnor att de inte kan säga nej till sex.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_repression

https://www.rfsu.se/aktuellt/2026/rfsu-om-sexgapet/

Amen det är ju fan vad ömtåligt allting ska vara. Män har ingen egen agens och måste lära sig att säga "ja" eller "nej" tydligt och högt, kvinnor är inga tankeläsare. Jävla barn, det här själv-orsakade offerskapet är svårt för mig att förstå, som kvinna sitter jag nämligen på förarsätet i mitt eget liv.
Senast redigerad av gum69mo 2026-09-01 kl. 22:20.
Citera
2026-09-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Hur kan du säga varken falska eller icke falska? Du vet väl inte vilka som är falska eller inte?

Sant, jag jobbar varken som polis eller åklagare.

Citat:
De flesta anmälningar med okänd gärningsman är helt uppdiktade:

https://www.expressen.se/gt/poliser-havdar-de-flesta-anmalda-valdtakterna-ar-uppdiktade/

Om det kommer 120 falskanmälningar där okänd gärningsman uppges varje år i bara västra götaland och det ser likadant ut i resten av landet så är du uppe i 700 falskanmälningar per år. Vad hindrar dessa galningar att anmäla någon som de faktiskt haft sex med?

Nja, de här siffrorna beror på vilka källor man använder sig av.

Citat:
Det görs tio tusen våldtäktsanmälningar per år och även om de flesta inte går till åtal så kan man knappast påstå att det "inte leder till nåt". En stor andel av befolkningen har kvar ryggmärgsreflexen att tro på de påstådda offret, särskilt när offret är en kvinna och den anklagade är en man.

Risken är extremt liten att du ska dömas för våldtäkt efter att ha haft sex med en bindgalen borderline brud.
Citera
2026-09-01, 23:42
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Amen det är ju fan vad ömtåligt allting ska vara. Män har ingen egen agens och måste lära sig att säga "ja" eller "nej" tydligt och högt, kvinnor är inga tankeläsare. Jävla barn, det här själv-orsakade offerskapet är svårt för mig att förstå, som kvinna sitter jag nämligen på förarsätet i mitt eget liv.

Jag googlade bara lite. det är resultatet av en undersökning från RFSU.

Humbug svarade en annan användare att sexuell repression inte var vanligt bland svenska män. Jag blev nyfiken över hur han visste det, och det visade sig att han inte visste alls. Du får väl ta din kritik till RFSU om du tycker deltagarna i undersökningen ska sluta gnälla.
Citera
2026-09-01, 23:46
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Sant, jag jobbar varken som polis eller åklagare.

Nja, de här siffrorna beror på vilka källor man använder sig av.

Risken är extremt liten att du ska dömas för våldtäkt efter att ha haft sex med en bindgalen borderline brud.

De flesta risker är små för en enskild individ men det betyder inte att de inte är problem som behöver uppmärksammas.

Risken är extremt liten att mördas av en galning med svärd i en skolkorridor men ändå stannade hela sverige i flera dagar och det blev ett jävla tjat.
Citera
Igår, 06:16
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Det fetade. Det här är så jävla märklig retorik och tankegång. Skulle du själv vilja få en kuk upptryckt i röven helt oförberedd?

Trycker du in nånting överhuvudtaget i någons rövhål helt oförberett så riskerar du att skada den personen både fysiskt och ja, faktiskt psykiskt också. Och denna någon har all jävla rätt att anmäla dig för sexuellt övergrepp.
Vad är det märkliga i min retorik, vänligen förtydliga.
Har hänt mig att kuken glidit ur när man pumpat ett tag o ska ha in den igen när hon står på alla fyra.

Hur går du tillväga vid sex? Stannar du upp och frågar din motpart om du får lov byta ställning etc??

Ser fram mot ditt svar, Styrkekram.
Citera
Igår, 08:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Menar du verkligen det du skriver här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in