Igår, 19:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Det har jag gjort Jocke. Du vägrade dock att benöta det och svarade att du enbart litar på en poddande advokat som säger det du vill höra.

Dock är mitt svar relevant till ditt påstående att en berättelse samt hörsägen garanterat leder till fällande dom.

Så du är svaret skylldig. Om det var så det gick till, varför leder då endast cirka 5% av anmälda våldtäkter till rättegång?

Jag börjar bli fruktansvärt trött på dig. Nu tar du fan o visar var jag har skrivit att det garanterat blir fällande dom när hörsägen är enda bevisningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!

Kan du inte det så får du fan sluta med att skriva sånt jävla skit som du gör.

Om du scrollar tillbaka i tråden så har jag svarat på din 5% fråga åtminstone ett par gånger.
Citera
Igår, 19:28
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Så ännu ett ickesvar.

Du medger dock att du enbart litar på en poddande advokat eftersom han säger det du vill höra.

Återigen ett intetsägande inlägg och inga svar från din sida. Han är otroligt mycket mer insatt och kunnig om detta än dig och din BRÅ källa.

Kom igen nu jag bad dig ju om att tala om vilka andra sakkunniga du hänvisar till?
Citera
Igår, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Problemet är att din definition av pedofili är felaktig. Jag talar till 100 % om hebefili. Där lägger sig staten i djävligt mycket. Det borde de inte göra.

Min definition av pedofili är 100% korrekt. Naturligtvis lägger sig stat och samhälle i för att motverka skadeverkningarna orsakade av vuxna pedofiler och hebefiler. Trivs du inte med detta kan du ju flytta till Irak eller annat barnknullarland. Flytta till Pakistan vet jag, där knullar pedofilerna och hebefilerna pojkar och unga tonårskillar på löpande band. Pakistanska barnknullare kan bli dina nya bff.
Senast redigerad av gum69mo Igår kl. 19:33.
Citera
Igår, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Tycker det här visar på en stor del av problemet. Och det visar sig att killarnas sätt att drabbas är i form av anmälningar och fängelsestraff och livslångt stigma.
Jag är ju av den lite äldre sorten så jag är inte så stort fan av hur lättvindigt ungdomar verkar ha sex med varandra nuförtiden. Vad ingår t.ex. i uttrycket med att man bara strular lite med varandra? Antar att det innebär att man har sex med varandra.

Om nu både killar och tjejer agerar efter hur de genom "porren" och normer lär sig hur sex ska vara är det ju faktiskt killarna som riskerar att bli anmälda och dömda. Det kan du ju inte förneka.

Problemet är uppenbarligen att en del föräldrar inte talar med sina barn om sex, samlevnad och hur man beter sig i allmänhet. Att som förälder lämna över ansvaret för hur sina barn lär sig om sex är ett dåligt beslut. Men det ursäktar på inget vis ett brottsligt beteende. De är troligen ytterst få som inte vet att sex skall vara ömsesidigt samtyckt.

Och som i studien som Gbggenius länkade till men som han drog felaktiga slutsatser kring. Där ser man en koppling mellan de som tänder på våldsam och porr som skildrar våldtäkt är mer benägna att gå över gränser.

Citerar ur studien: "Participants who were more aroused by and spent more time viewing the non-consensual sexual imagery nominated significantly later stopping points on the date-rape analogue task."

Tycker du att det är rätt att de som utsätter andra för våldtäkt ock ibland livslånga trauman redan i tonåren skall ursäktas med att de inte visste bättre?

Visst är det tragiskt för killen som åker dit på våldtäkt. Men varje förövare lämnar efter sig minst ett brottsoffer.

Om en tonåring fiflar med strypningen i sin A-traktor och kör på någon så denna får svåra skador. Bör det också ursäktas med ungdomligt oförstånd?
Citera
Igår, 19:41
Medlem
Citat:
Men jag skriver ju att det inte finns några skador? Vid överfallsvåldtäkter, gruppvåldtäkter, våldtäkter med våldinslag uppstår det ofta någon form av skada men i dessa fall vi talar om så finns inga skador dokumenterade eftersom inget våld har förekommit.

Då frågar jag dig vad dessa läkarundersökningar ska bevisa vad gäller våldtäkt?

Du påstår ordagrant att om inga fysiska skador förekommer kan inte heller en hotfull eller utsatt situation ha förekommit.

Så frågan kvarstår. Hur uppstår fysisk skada av en hotfull eller utsatt situation?
Citera
Igår, 19:50
Medlem
Citat:
Du kommer inte att straffas för att du köpt en stulen cykel i god tro. Det är väl om det var straffbart det gällde!!!!

Fan vad tröttsam du är. Det handlar ju långt ifrån alltid om fall där de säger nej eller tydligt visar fysiskt att de inte vill. Det är du fullt medveten om.

Fast dylika fall existerar ju inte. Kan du påvisa någon som blivit dömd där det funnits tveksamheter kring om BO samtyckt eller ej? Observera att vi talar då inte om sovande däckade människor.

Beror på hur oaktsam du varit när du köpt den stulna cykeln. Du kan fortfarande dömmas för häleri om du varit uppenbart oaktsam.

Oaktsamhet är inte en ursäkt.
Citera
Igår, 19:53
Medlem
Citat:
Jag börjar bli fruktansvärt trött på dig. Nu tar du fan o visar var jag har skrivit att det garanterat blir fällande dom när hörsägen är enda bevisningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!

Kan du inte det så får du fan sluta med att skriva sånt jävla skit som du gör.

Om du scrollar tillbaka i tråden så har jag svarat på din 5% fråga åtminstone ett par gånger.

Jocke, du behöver inte hetsa upp dig. Du gillar ju att ägna dig åt semantik.

Du påstår om och om igen att en utsaga och hörsägen räcker för fällande dom. Trots att verkligheten inte ser ut så.

Därav är det ytterst relevant att fråga om vad det beror på att inte fler anmälningar går till åtal.
Citera
Igår, 20:03
Medlem
Citat:
Återigen ett intetsägande inlägg och inga svar från din sida. Han är otroligt mycket mer insatt och kunnig om detta än dig och din BRÅ källa.

Kom igen nu jag bad dig ju om att tala om vilka andra sakkunniga du hänvisar till?

Nu är du där igen. Du slingrar dig och låtsas inte förstå vad du läser.

Du har diskvalificerat vittnen, sakkunniga, läkare och så vidare i rättsprocesser.

Att jag påvisar enbart din bias. När vittnen, sakkunniga läkare och så vidare säger nått du inte gillar så skall det bortses ifrån.
Citera
Igår, 20:06
Medlem
Citat:
Varför ska vi ha respekt för dagens kvinnor när de inte gillar familj och barn, och beter sig som luder?

Visst gör de flesta kvinnor det. Att de inte vill det med med dig gör det inte till en allnängiltig sanning.
Citera
Igår, 20:20
Medlem
Citat:
Vad du inte förstår är att det är feminismens sexuella repression mot män som öppnar dörren till detta. Män har fått nog av den sexuella öknen Sverige.

Nej, män i gemen känner inte av någon sexuell repression. Och män i gemen har inga större problem med att träffa kvinnor.

Däremot är det rätt uppenbart varför det råder en sexuell öken för dig. Felet ligger inte på svenska tjejer och kvinnor generelt.

Orsaken till dina och dina gelikars misslyckanden ligger hos er själva.
Citera
Igår, 21:58
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Nej, män i gemen känner inte av någon sexuell repression.

Hur vet du det?
Citera
Igår, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det du beskriver om nya lagar där det tar tid att få en fungerande praktik är ett problem med rättssäkerheten. En lag.ska vara förutsägbar.

Det bör enbart vara i undantagsfall som en inte lyssnar på lagrådet.

Lagen handlar inte om att bli trodd. Den handlar inte heller om att ställa grupper mot varandra. Utan om rättssäkerhet. Om att det är en objektiv process.

vad menar du ens med "förutsägbar"?
Och om du med det menar att man ska kunna veta hur lagens kommer appliceras på alla fall, dvs redan från början veta hur domstolen kommer döma....i varje fall, varför behöver vi då domstolar?

Nej samtyckelagen handlar om människor personliga säkerhet, deras rätt att inte utsättas för sexuellt våld, utnyttjande etc från övriga i samhället. DÄRFÖR har vi samtyckeslagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in