2025-09-25, 09:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Till exempel att skälet till personens passivitet var rädsla eller chock, att personen inte hade kapacitet att ge medvetet samtycke, att personen med sitt kroppsspråk visade att den inte ville, att personen inte heller tidigare visat några tecken på att vilja o s v. Eller bara att situationen var sån att du borde ha förstått att personen inte ville.

I fallet jag gav dig så gjordes ju inget kroppsspråk som tydligt visar på ofrivillighet. Tänker du att Adam borde ha förstått att Beas passivitet berodde på rädsla, chock, inte har kapacitet att ge medvetet samtycke (antar att du syftar på berusning/nerdrogning vilket ju inte fallet var)?
Citera
2025-09-25, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
I fallet jag gav dig så gjordes ju inget kroppsspråk som tydligt visar på ofrivillighet. Tänker du att Adam borde ha förstått att Beas passivitet berodde på rädsla, chock, inte har kapacitet att ge medvetet samtycke (antar att du syftar på berusning/nerdrogning vilket ju inte fallet var)?
Nej säger jag ju! Det finns inga tecken på att Bea inte deltar frivilligt och att Adam därför borde ha förstått att Bea inte deltar frivilligt!

Hur många gånger ska jag upprepa precis samma sak?

Citera
2025-09-25, 09:07
Medlem
Citat:
Var i berättelsen tycker du att jag berättar att hon uppvisar samtycke?
Det är ju det som är själva poängen med ditt påhittade scenario!
Citera
2025-09-25, 09:10
Medlem
Citat:
Till exempel att skälet till personens passivitet var rädsla eller chock, att personen inte hade kapacitet att ge medvetet samtycke, att personen med sitt kroppsspråk visade att den inte ville, att personen inte heller tidigare visat några tecken på att vilja o s v. Eller bara att situationen var sån att du borde ha förstått att personen inte ville.

Hör du inte själv hur sjukt det där låter?
Citera
2025-09-25, 09:18
Medlem
Citat:
Nej säger jag ju! Det finns inga tecken på att Bea inte deltar frivilligt och att Adam därför borde ha förstått att Bea inte deltar frivilligt!

Du är ju fan helt skruvad. ..inser du inte själv hur motsägelsefull du låter i en enda mening??

Unga män och grabbar: Läs och lär! ..svenska kvinnor är helt jävla sjuka i huvudet och denna personen visar det med all tydlighet.

..de är inte alls svårt att föreställa sig att svenska kvinnor leder ligan i falskanmälningar av våldtäkter.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2025-09-25 kl. 09:21.
Citera
2025-09-25, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Du är ju fan helt skruvad. ..inser du inte själv hur motsägelsefull du låter i en enda mening??

Unga män och grabbar: Läs och lär! ..svenska kvinnor är helt jävla sjuka i huvudet och denna personen visar det med all tydlighet.
Ok så vad tycker du själv om exemplet då? Vi tar det i två steg om du tycker det blir motsägelsefullt att ta det i en enda mening: Finns det tecken på att Bea inte deltar frivilligt?
Senast redigerad av Pipsi 2025-09-25 kl. 09:30.
Citera
2025-09-25, 09:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Det du inte förstår är att jag tycker likadant som dig men att jag ändå hävdar att om Bea säger som hon gör och motiverar det som hon gör kan det räcka till rättegång och även fällande dom.

Vad är det du inte förstår med det?
Citera
2025-09-25, 09:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det är ju det som är själva poängen med ditt påhittade scenario!

Men var i berättelsen tycker du att jag skriver att Bea visar upp frivillighet?
Citera
2025-09-25, 09:27
Medlem
Citat:
Det du inte förstår är att jag tycker likadant som dig men att jag ändå hävdar att om Bea säger som hon gör och motiverar det som hon gör kan det räcka till rättegång och även fällande dom.

Vad är det du inte förstår med det?
Hur får du rätten att gå med på att säga att det finns tecken på att Bea inte deltar frivilligt och dessutom att Adam borde ha förstått att Bes inte deltar frivilligt?

Genom att upprepa samma scenario igång på gång på gång där INGET talar för det som du vill att rätten ska komma fram till?
Citera
2025-09-25, 09:30
Medlem
Citat:
Men var i berättelsen tycker du att jag skriver att Bea visar upp frivillighet?
Jag tar det väl igen då om du råkade missa det nån av de andra 755 gångerna jag skrev det.

”Hon har frivilligt klätt av sig och hoppat i säng i syfte att ha sex. I sängen har hon inte visat ovilja eller motstånd – tvärtom. Hon är upphetsad och gör inget för att få honom att sluta.

Hon blir varken tvingad, hotad eller överrumplad. Hon blir inte utnyttjad och hon befinner sig inte i utsatt situation.

Det finns alltså inget som tyder på att hon inte deltog frivilligt, och därför inget som tyder på att han borde ha förstått att hon inte deltog frivilligt.

Hon har frivilligt deltagit i en fullt normal sexuell situation.

Följdaktligen ingen våldtäkt.”
Citera
2025-09-25, 09:32
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hur får du rätten att gå med på att säga att det finns tecken på att Bea inte deltar frivilligt och dessutom att Adam borde ha förstått att Bes inte deltar frivilligt?

Genom att upprepa samma scenario igång på gång på gång där INGET talar för det som du vill att rätten ska komma fram till?

Hennes passivitet och att hon säger att den berodde på "frysreaktion". Jag har ju skrivit det flera gånger.
Citera
2025-09-25, 09:33
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag tar det väl igen då om du råkade missa det nån av de andra 755 gångerna jag skrev det.

”Hon har frivilligt klätt av sig och hoppat i säng i syfte att ha sex. I sängen har hon inte visat ovilja eller motstånd – tvärtom. Hon är upphetsad och gör inget för att få honom att sluta.

Hon blir varken tvingad, hotad eller överrumplad. Hon blir inte utnyttjad och hon befinner sig inte i utsatt situation.

Det finns alltså inget som tyder på att hon inte deltog frivilligt, och därför inget som tyder på att han borde ha förstått att hon inte deltog frivilligt.

Hon har frivilligt deltagit i en fullt normal sexuell situation.

Följdaktligen ingen våldtäkt.”

Då frågar jag dig återigen var i texten jag skrev att Bea var upphetsad? Du har inte svarat hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in