2025-09-25, 07:42
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Finns det nåt i det av dig påhittade scenariot som ska tolkas som att Bea inte deltar frivilligt som Adam borde ha uppfattat?

Det är ju det jag frågat dig?

Kanske sista meningen enligt ett antal härinne? (som jag nu ett par gånger försökt förtydliga att hon låg på rygg avslappnad men passiv)
Senast redigerad av JoaquinGuzman 2025-09-25 kl. 08:03.
Citera
2025-09-25, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det är ju det jag frågat dig?

Kanske sista meningen enligt ett antal härinne?
Nej har jag ju sagt, du var inte lagt till några faktorer som visar att Bea inte deltog frivilligt och att Adam borde ha förstått an hon inte deltog frivilligt, ändå är det precis det du vill att jag ska säga?

Tror du att du får rätten att säga det på din gärningsbeskrivning?
Citera
2025-09-25, 08:04
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej har jag ju sagt, du var inte lagt till några faktorer som visar att Bea inte deltog frivilligt och att Adam borde ha förstått an hon inte deltog frivilligt, ändå är det precis det du vill att jag ska säga?

Tror du att du får rätten att säga det på din gärningsbeskrivning?
Så förtydligandet att hon låg avslappnad på rygg men passiv ändrar inte något i din syn på fallet?
Citera
2025-09-25, 08:06
Medlem
Citat:
Nu vill jag att du visar var jag har skrivit att jag har baserat min känsla på frivillighet enbart på att en tjej har varit passiv? Nu har du påstått det så många gånger så nu får du ta och visa var jag har skrivit det.
Nej precis, du har baserat det på att hon har uppvisat samtycke. Det är alltså fullt möjligt även för dig att uppfatta att är med på noterna.
Citera
2025-09-25, 08:07
Medlem
Citat:
Så förtydligandet att hon låg avslappnad på rygg men passiv ändrar inte något i din syn på fallet?
Nej det är rätt normalt att ligga avslappnad på rygg när man tar emot oralsex.
Citera
2025-09-25, 08:09
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej precis, du har baserat det på att hon har uppvisat samtycke. Det är alltså fullt möjligt även för dig att uppfatta att är med på noterna.

Det är ju det som är min poäng att även fast tjejen är passiv i sexet så kan det med stor sannolikhet ändå vara så att hon är med på noterna.
Citera
2025-09-25, 08:11
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej det är rätt normalt att ligga avslappnad på rygg när man tar emot oralsex.
Så då håller du med mig om att bara för att en person ligger avslappnad på rygg (passiv) så behöver inte det alls betyda att denne inte deltar frivilligt? Och eftersom det är normalt att ligga passiv, avslappnad så är det väl för jäkligt om just den omständigheten är något som får en person att sitta i fängelse och betala stora skadestånd? Dömd för våldtäkt ngt av det värsta man kan bli
Senast redigerad av JoaquinGuzman 2025-09-25 kl. 08:13.
Citera
2025-09-25, 08:34
Medlem
Citat:
Så då håller du med mig om att bara för att en person ligger avslappnad på rygg (passiv) så behöver inte det alls betyda att denne inte deltar frivilligt? Och eftersom det är normalt att ligga passiv, avslappnad så är det väl för jäkligt om just den omständigheten är något som får en person att sitta i fängelse och betala stora skadestånd? Dömd för våldtäkt ngt av det värsta man kan bli
Ja exakt, det är bara olagligt om den andre inte deltar frivilligt. Så vill du få Adam dömd för våldtäkt får du allt ha lite mer att komma med än att hon låg avslappnad på rygg och tog emot oralsex, annars kommer rätten att säga precis som jag.
Citera
2025-09-25, 08:36
Medlem
Citat:
Det är ju det som är min poäng att även fast tjejen är passiv i sexet så kan det med stor sannolikhet ändå vara så att hon är med på noterna.
Ja precis, men det är ju inte så du förklarar hur du vet att hon deltog frivilligt (att hon var passiv), det vore sällsynt dumt. Du berättar hur hon uppvisade samtycke.
Citera
2025-09-25, 08:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja exakt, det är bara olagligt om den andre inte deltar frivilligt. Så vill du få Adam dömd för våldtäkt får du allt ha lite mer att komma med än att hon låg avslappnad på rygg och tog emot oralsex, annars kommer rätten att säga precis som jag.
Och vad skulle det där mera att komma med kunna bestå i?
Citera
2025-09-25, 08:57
Medlem
Citat:
Och vad skulle det där mera att komma med kunna bestå i?
Till exempel att skälet till personens passivitet var rädsla eller chock, att personen inte hade kapacitet att ge medvetet samtycke, att personen med sitt kroppsspråk visade att den inte ville, att personen inte heller tidigare visat några tecken på att vilja o s v. Eller bara att situationen var sån att du borde ha förstått att personen inte ville.
Citera
2025-09-25, 09:00
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja precis, men det är ju inte så du förklarar hur du vet att hon deltog frivilligt (att hon var passiv), det vore sällsynt dumt. Du berättar hur hon uppvisade samtycke.
Var i berättelsen tycker du att jag berättar att hon uppvisar samtycke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in