2022-11-04, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Tur jag sålde Fofana igår kväll han sjunk som en sten.

Tack det är dom där tipsen om marknaden jag inte själv har koll på. Håller i slantarna någon vecka då .

Om du packar någon som du vill testa/passar i i ditt lag gör det , även om du förlorar lite coins har du förhoppningsvis haft kul.

Packar du något som inte passar in i ditt lag, fråga dig själv hade du valt att investera i detta kort? Förmodligen är svaret nej och då är det bara att sälja. ( man förlorar oftare coins än att kortet går upp i värde)

Detta är bara början tror att alla mid tier kort kommer dyka rejält snart.
Citera
2022-11-04, 23:12
Medlem
Felpost.
Citera
2022-11-04, 23:13
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Om du packar någon som du vill testa/passar i i ditt lag gör det , även om du förlorar lite coins har du förhoppningsvis haft kul.

Packar du något som inte passar in i ditt lag, fråga dig själv hade du valt att investera i detta kort? Förmodligen är svaret nej och då är det bara att sälja. ( man förlorar oftare coins än att kortet går upp i värde)

Detta är bara början tror att alla mid tier kort kommer dyka rejält snart.

Wow alltså förlåt för spam men jag packade precis vanligt guldkort Ronaldo. Jag är så glad haha.
Undtradable, men det gör detsamma. Jag har haft sån pack-luck måste jag säga.

Jag behövde lite mer XP för att nå nästa nivå på säsongsutvecklingen så jag gjorde den slitna "Daglig inloggningsuppgradering 1". Bytte bort ett brons-lag och fick han i belöning. Fan va tacksam jag känner mig.

Edit: Jag fick ju TOTW Rafael Leao i den SBC som hette typ 85+ tror jag det var, dom kommer länka perfekt.
Citera
2022-11-04, 23:36
Medlem
Citat:
Wow alltså förlåt för spam men jag packade precis vanligt guldkort Ronaldo. Jag är så glad haha.
Undtradable, men det gör detsamma. Jag har haft sån pack-luck måste jag säga.

Jag behövde lite mer XP för att nå nästa nivå på säsongsutvecklingen så jag gjorde den slitna "Daglig inloggningsuppgradering 1". Bytte bort ett brons-lag och fick han i belöning. Fan va tacksam jag känner mig.

Edit: Jag fick ju TOTW Rafael Leao i den SBC som hette typ 85+ tror jag det var, dom kommer länka perfekt.

Stort grattis!

En betydligt bättre anfallare än Haaland enligt mig.

Guld har verkligen krachat idag
Haaland har tokdykt ner till 75k idag.
Vini har gått från 170 till 140k osv.

Gillar Rafael Leao starkt , funkar bra både som anfallare eller ytter.
Citera
2022-11-05, 00:25
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Stort grattis!

En betydligt bättre anfallare än Haaland enligt mig.

Guld har verkligen krachat idag
Haaland har tokdykt ner till 75k idag.
Vini har gått från 170 till 140k osv.

Gillar Rafael Leao starkt , funkar bra både som anfallare eller ytter.
Tack! Extra kul eftersom jag spelar väldigt vardagligt och inte trade'ar eller har så stort FIFA-kapital.

Det är mina två bästa spelare och bägge är obytbara, så får utgå ifrån dom ett tag framöver känner jag.
Leao är ett monster, men han hamnar lite fel i min 442. Tycker inte full potential kommer ut som LM, samtidigt så trivs jag bra i formationen sedan jag bytte till den. Kanske dags att prova någon ny formation ändå.

Vad är era åsikter om lengthy som är nytt för i år (?). Ska man sätta arkitekt på sina anfallare för att få dom lengthy? Min spontana tanke är att jag hellre vill ha dom explosiva.
Citera
2022-11-05, 00:38
Medlem
Citat:
Tack! Extra kul eftersom jag spelar väldigt vardagligt och inte trade'ar eller har så stort FIFA-kapital.

Det är mina två bästa spelare och bägge är obytbara, så får utgå ifrån dom ett tag framöver känner jag.
Leao är ett monster, men han hamnar lite fel i min 442. Tycker inte full potential kommer ut som LM, samtidigt så trivs jag bra i formationen sedan jag bytte till den. Kanske dags att prova någon ny formation ändå.

Vad är era åsikter om lengthy som är nytt för i år (?). Ska man sätta arkitekt på sina anfallare för att få dom lengthy? Min spontana tanke är att jag hellre vill ha dom explosiva.

Du kör ps5 versionen?

Kan du inte länka ditt lag så kan jag komma med förslag på formation.

Leao och Ronaldo kan inte bli explosiva( vilket dessutom verkar vara de sämsta av de 3.

Har de något annat än arkitekt är dem controlled.

Tycket helt klart du ska köra Arkitekt. Dels är Lenghty bättre och styrka är viktigt i år.

Båda har dessutom ganska medioker passning vilket arkitekt boostar.
Citera
2022-11-05, 00:56
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Du kör ps5 versionen?

Kan du inte länka ditt lag så kan jag komma med förslag på formation.

Leao och Ronaldo kan inte bli explosiva( vilket dessutom verkar vara de sämsta av de 3.

Har de något annat än arkitekt är dem controlled.

Tycket helt klart du ska köra Arkitekt. Dels är Lenghty bättre och styrka är viktigt i år.

Båda har dessutom ganska medioker passning vilket arkitekt boostar.
Ja precis lirar PS5.

Okej har hört allt fuzz om lengthy så antar att det är värdefullt ändå.

Absolut gärna! Mitt lag har fullt med brister, tar väldigt gärna emot tips. Har spelat i en vecka därför är vissa spelare inte utbytta än. Men som jag spelar just nu:
https://www.futbin.com/23/squad/1731655

Jag vet te.x. att Sterling är på fel position. VB har jag inte haft råd/hittat rätt. CM vill jag byta ut. Är nöjd med Tomori (och obytbar) men gillar inte Bremer.

Jag har 130k coins. De obytbara är: Ronaldo, Leao, Sterling (kan jag sätta på bänken) och Tomori.

Bruno Guimares vill jag byta ut.

Är väl Leao, Ronaldo, Tomori som jag vill behålla i elvan. Hur kan jag renovera detta laget bäst

Edit: Arnold på bänken är också obytbar.
Senast redigerad av JoeL431 2022-11-05 kl. 01:29.
Citera
2022-11-06, 00:37
Medlem
tar tillbaka allt jag sagt om eaids, att det inte är så stort problem på denna upplaga

spelade hela kvällen, vann 5 raka. det rullade på

efter det har jag förlorat fyra raka och mina spelare kan inte göra mål längre. möter dålig spelare, gör 1-0. två frilägen för tvåan, rakt på målvakten. han får två gratismål när jag bryter och bryter men den går till honom ändå.

vänder till 3-2 efter att ha bränt flera fina öppna lägen igen. samma typ av mål jag gjort hela kvällen går nu inte in. antingen blockeras de, rakt på eller så tar min spelare en extra halv sekund att få iväg skottet eller skjuter utanför.

straff för mig i 89e för 4-2. bra tajmad men han tar den, rinner igenom för 3-3 och förlängning. har fyra givna mål i förlängningen förlorar ändå 4-3 på ännu ett pissmål.

xG på 7.8 vs 2.9, skott 18-6, förlust 4-3

ska det krävas att man ragequittar för att få tillbaka eaids?

samma sak matchen efter, fyra givna mål med Mbappe och 0 mål gjorda, han får en halvchans och 1-0 förlust

nu drog jag kabeln för att se om momentum lägger av
Senast redigerad av KingKongMajor 2022-11-06 kl. 00:55.
Citera
2022-11-06, 03:21
Medlem
Fixade precis Rank 1 i WL med min "Homegrown XI" trupp eftersom jag bestämde mig för att gå iprincip helt likvid när förra WL var avklarad vilket hitils har varit ett klokt beslut. En väldigt bra prestation måste jag säga i och med mitt dåliga lag utan Mbappe: länk, futbin

Jag har bestämt mig för att fortsätta ligga likvid tills nästa helg då jag tror att marknaden kommer gå ned yttligare i och med allt content som kommer. Utöver min tro på att marknaden fortsätta vika nedåt så behöver jag inget lag samtidigt som jag sneglar på de nya WC hero korten som nog kommer att kosta en hel del mynt. Riktigt galet att alla ni som köpte Ultimate Edition kommer att få ett WC hero kort, alltså förutom Crouch så är alla kort där är av banbrytande karaktär, det kommer minst sagt bli tufft att möta alla dessa framöver.

Tanken med rewardsen som jag nu fått är att spara dem tills det kommer ut lite roligare kort och ett bra TOTW. Är det lönt att spara röda player picks eller är de låsta till nuvarande TOTW? Bara Mane som är användbar och han skulle blivit inhoppare för mig.
Citera
2022-11-06, 10:24
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gedigenherre
Fixade precis Rank 1 i WL med min "Homegrown XI" trupp eftersom jag bestämde mig för att gå iprincip helt likvid när förra WL var avklarad vilket hitils har varit ett klokt beslut. En väldigt bra prestation måste jag säga i och med mitt dåliga lag utan Mbappe: länk, futbin

Jag har bestämt mig för att fortsätta ligga likvid tills nästa helg då jag tror att marknaden kommer gå ned yttligare i och med allt content som kommer. Utöver min tro på att marknaden fortsätta vika nedåt så behöver jag inget lag samtidigt som jag sneglar på de nya WC hero korten som nog kommer att kosta en hel del mynt. Riktigt galet att alla ni som köpte Ultimate Edition kommer att få ett WC hero kort, alltså förutom Crouch så är alla kort där är av banbrytande karaktär, det kommer minst sagt bli tufft att möta alla dessa framöver.

Tanken med rewardsen som jag nu fått är att spara dem tills det kommer ut lite roligare kort och ett bra TOTW. Är det lönt att spara röda player picks eller är de låsta till nuvarande TOTW? Bara Mane som är användbar och han skulle blivit inhoppare för mig.

Kommer du rank 1 i wl och är orolig för någon kommer ha ett Vm-kort 🧐
Tror inte du behöver oroa dig faktiskt hihi
Citera
2022-11-06, 10:27
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongMajor
tar tillbaka allt jag sagt om eaids, att det inte är så stort problem på denna upplaga

spelade hela kvällen, vann 5 raka. det rullade på

efter det har jag förlorat fyra raka och mina spelare kan inte göra mål längre. möter dålig spelare, gör 1-0. två frilägen för tvåan, rakt på målvakten. han får två gratismål när jag bryter och bryter men den går till honom ändå.

vänder till 3-2 efter att ha bränt flera fina öppna lägen igen. samma typ av mål jag gjort hela kvällen går nu inte in. antingen blockeras de, rakt på eller så tar min spelare en extra halv sekund att få iväg skottet eller skjuter utanför.

straff för mig i 89e för 4-2. bra tajmad men han tar den, rinner igenom för 3-3 och förlängning. har fyra givna mål i förlängningen förlorar ändå 4-3 på ännu ett pissmål.

xG på 7.8 vs 2.9, skott 18-6, förlust 4-3

ska det krävas att man ragequittar för att få tillbaka eaids?

samma sak matchen efter, fyra givna mål med Mbappe och 0 mål gjorda, han får en halvchans och 1-0 förlust

nu drog jag kabeln för att se om momentum lägger av

Bästa e oftast att byta trupp / taktik / starta om konsolen

Går inte det , så får man spela senare helt enkelt

Igår sluta kontrollen funka , andra kontrollen på ett år som sönder .
Va i draft match och helt plötsligt gick det ej trycka på en av knapparna 😂
Tänkte va fan har motståndaren gått in å stängt av min kontroll 😂
Citera
2022-11-06, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gedigenherre

Till att börja med är det ett riktigt bra lag du har för att vara first own.

Om du lyckas att bli rank 1 så borde du kunna bli rank 2 med i princip ett 10k lag.

Du borde kunna leka hem 15 av matcherna och visst ca 5 av dem kan laget spela roll för att komma rank 1.

Det finns ingen mening med att spara redpicks de är låsta till den wl du spelar.

Att ha Mane som supersub värde ca 250k. Hade det inte varit för nya chem systemet , BL och han är svår att länka hade han förmodligen varit värd det dubbla.

Kommer du Rank1/Rank2 varje WL kan du lika gärna spara alla packs till TOTY , fylla på ditt lag med fodder när dem är billiga. Göra massa upgrade packs och endå ha bättre team än de flesta som öppnar sina rewards.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in