Flashback bygger pepparkakshus!
2022-05-20, 00:07
Bannlyst
FIFA 23 är verkligen speciellt och man är ju taggad över vad de kommer göra med det för att avsluta FIFA franchise:t innan namnbytet.

Citat:
UPDATE 17th May 2022: Developers EA Sports recently announced that FIFA 23 will be the last in the franchise and it is to be replaced by a new franchise called EA Sports FC.

https://www.givemesport.com/1789865-fifa-23-leaks-release-date-free-to-play-crossplay-ultimate-edition-web-app-trailer-and-every thing-you-need-to-know/amp

Vad tycks?

Men givetvis ska de alltid komma på något sätt att förstöra saker.

Citat:
UPDATE 9th May 2022: Leaks have revealed that FIFA 23 Career Mode will feature a brand new “Stadium Builder and Editor” section. Within this section, you will be able to edit billboards, stadium capacity, the dynamics of the stadium, and the colours of the stadium.

https://www.givemesport.com/1789865-fifa-23-leaks-release-date-free-to-play-crossplay-ultimate-edition-web-app-trailer-and-every thing-you-need-to-know/amp

Onödigt tillägg och gör det bara orealistiskt att man nu ska kunna ändra arenans publikkapacitet. Det kallas karriärläge(tränarkarriärläge) för en anledning. Vi är inte ägarna eller klubbens presidenter. Vi är där för att spela matcher och vinna de. Tränare bestämmer inte hur arenorna ska se ut, vilken kapacitet och färg etc. Spelet blir väldigt orealistiskt.

Är ni peppade inför FIFA23?
Citera
2022-05-20, 00:18
Medlem
Milton.Millss avatar
Jag tycker det är helt realistiskt att vilja ändra arenans kapacitet. Vem fan vill se Degerfors spela fotboll mer än tränaren.
Citera
2022-05-20, 15:00
Medlem
TheJackets avatar
Sista delen av ditt inlägg är helt efterblivet. När EA för en gångs skull går emot sin egen policy och inkluderar något nytt så blir du sur. Pajas.
Citera
2022-07-18, 13:03
Medlem
sonofnatures avatar
FIFA 23 Ultimate Team

Nu kommer nytt FIFA snart

Hur tyckte ni 22 va ?

Tyckte 22 va 5 av 10 ribbor
Ett helt ok FIFA ändå

23 blir nog ännu bättre Dock ⚽️

22 blev ju en flopp med next gen , 90% gick över till old gen versionen
Men i år har Ea antagligen steppat upp mer till next gen

Inte hittat så mycket info
Men sista FIFA som kommer heta FIFA

Release sep/okt

Crossplay

Webapp släpps några dagar innan release
Sen e det väl Ea play som gäller innan , om man vill lira några timmar innan det släpps.

Jag hoppas de kommer släppa spelet slutet av augusti. Tycker oktober låter väldigt sent. Plus 22 är dött , även om många jagar paket .

Vad vill ni se med 23 fut ?
Jag skiter egentligen vad finns , bara gameplay flyter på bra varje match.

Antar rivals , wl och Squad Battle finns kvar , kan ej tänka mig de tar bort något av dem till 23. Kanske då när de byter namn på spelet . Då gör de antagligen en större förändring.

Levla spelare hade gärna sett , men kommer nog ej hända i 23 heller .

Har ni mer info så fyll på i tråden
Citera
2022-07-18, 13:42
Medlem
Geronimos avatar
Hörde rykten om att nästa del kommer att bara heta FIFA Fotball och blir free to play.

Offtopic: inte för att provocera, men är det verkligen så stor skillnad mellan varje släpp? Fick FIFA 22 gratis på PS plus, upplevde vissa förändringar gentemot det senaste FIFA spelet jag ägde (FIFA 17). Men inte tillräckligt för att jag skulle kunna förstå att människor betalar fullt pris för varje släpp. Köper ett FIFA spel för varje konsolgeneration, det räcker för min del.
Senast redigerad av Geronimo 2022-07-18 kl. 14:22.
Citera
2022-07-18, 13:54
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo
Hörde rykten om att nästa del kommer att bara heta FIFA Fotball och blir free to play.

Offtopic: inte för att provocera, men är det verkligen så stor skillnad mellan varje släpp? Fick FIFA 22 gratis på PS plus, upplevde vissa förändringar gentemot det senaste FIFA spelet jag ägde (FIFA 17). Men inte tillräckligt för att jag skulle kunna förstå att människor betalar fullt pris för varje släpp. Köper ett FIFA spel för varje komsolgeneration, det räcker för min del.

Förstår din åsikt
Men väldigt svårt att få online matcher i FIFA 17 , vet inte ens om det går

Även 21 som va innan är det svårare nu . Du får alltså sitta vänta ett bra tag innan du får match.

Å vi som kör fut kör online
Så ja du behöver uppdatera nytt spel varje år

Sen många som kör fut , är att nya kort kommer under året . Spelar du tex 21 så får du inga nya special kort just nu.
Citera
2022-07-18, 14:06
Medlem
Geronimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Förstår din åsikt
Men väldigt svårt att få online matcher i FIFA 17 , vet inte ens om det går

Även 21 som va innan är det svårare nu . Du får alltså sitta vänta ett bra tag innan du får match.

Å vi som kör fut kör online
Så ja du behöver uppdatera nytt spel varje år

Sen många som kör fut , är att nya kort kommer under året . Spelar du tex 21 så får du inga nya special kort just nu.
Visst är det så. EA stänger av vissa onlinefunktioner till äldre delar och tvingar på så sätt spelarna att uppgradera till en nyare version. Själv spelar jag mest med polarna online så det är inget som har drabbat mig.
Citera
2022-07-21, 09:12
Medlem
GormDenGamles avatar
Lite nytt.
Damklubbfotboll, ny spelmekanik, crossplay från alla olik enheter (äntligen), m.m.

https://www.ea.com/sv-se/games/fifa/fifa-23/new-features-and-modes
Citera
2022-07-21, 11:15
Medlem
sonofnatures avatar
Vad tycker ni om trailern som kom igår ?

Själv tycker den såg Nice ut , skapad med glädje . 22 va en riktigt tråkig trailer

Sitter på mobil så någon annan får länka trailern
Citera
2022-07-21, 12:16
Moderator
^Eazs avatar
Sammanfogade två trådar om kommande FUT
/Mod
Citera
2022-07-28, 00:00
Medlem
Mikaelias avatar
FUT och alla fifa-coins har dödat spelet sen länge. Allt fokus ligger på att EA ska dra in massvis med pengar genom microtransaktioner. Är väl bara barn som spelar det nuförtiden.
Citera
2022-07-28, 01:29
Medlem
frillbenets avatar
Så länge dom inte fixar servrarna så spelar det ingen roll vad dom gör för förändringar. Man märker ändå ingen skillnad online
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in