2022-11-30, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongMajor
precis men då har du gjort hero sbcen ett antal gånger eller? och då har du lagt coins för att kunna göra den? jag har gjort den en gång för att jag hade fodder, skulle inte betala kortpriserna som är ute just nu för att göra den

jag har inga problem med att vinna matcher men blir förvånad över att folk har så pass mycket bättre kort än mig

Tar alltid untradeable paket, och gjort mycket uppgrade packs så har haft gott om fodder, har varken lagt coins eller points

Gjort hero sbc 4 ggr, smolarek brolin, kuyt och kewell

Packat ljungberg och mascherano från vanliga paket
Citera
2022-11-30, 10:53
Medlem
Svintomans avatar
Gjorde med en Hero SBC nu, fick Park Ji-Sung marvel. Nån som testat han?
Senast redigerad av Svintoman 2022-11-30 kl. 10:59.
Citera
2022-11-30, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svintoman
Gjorde med en Hero SBC nu, fick Park Ji-Sung marvel. Nån som testat han?

Han är riktigt klass som b2b!
Att han har så många olika positioner och PL gör att han är lätt att få in i laget.

Förmodligen den hero sett till värde och länkar som är mest prisvärd av alla heroes. Endast Kuyt som konkurrerar om den titlen enligt mig.
Citera
2022-11-30, 16:00
Medlem
hur resonerar ni kring vad slags matcher ni spelar?

world cup swaps? antar jag alla kör
rivals + champs och skiter i resten?
cuperna i friendlys med untradable rewards?
friendlys+SQB+rivals för kort som Ramsey, Toko Ekambi?

ändå rätt sjuka mängder matcher man ska hinna med:

world cup swaps: 256 vinster, förvisso med golden goal. vinner du hälften är det 512 matcher
squad battle swaps: minst 56 matcher

jag spelar ändå ca 2h per dag + sköter admin i appen och jag hinner inte allt

cuperna ger ändå bara untradable fodder så funderar på om det som är mest värt är att köra rivals, för där får du tradable rewards och med tanke på marknaden gör du fin vinst bara du får 3 x 84-kort
Citera
2022-11-30, 16:30
Medlem
Citat:

world cup swaps: 256 vinster, förvisso med golden goal. vinner du hälften är det 512 matcher

cuperna ger ändå bara untradable fodder så funderar på om det som är mest värt är att köra rivals, för där får du tradable rewards och med tanke på marknaden gör du fin vinst bara du får 3 x 84-kort

Kör bara WL och rivals, orkar knappt med det

Kanske tar tag i swaps, vi får se
Citera
2022-11-30, 17:09
Medlem
Citat:

Väntar på att mina 60 matcher nollställs så jag kan vinna mina sista 9 matcher i golden goal för att få Vieira.

Jag har inte lirat 56 matcher SB.
Utan tex spela 8 matcher med 6 spelare från typ frankrike gjorde jag i rivals , när jag endå skulle få ihop veckans 8 vinster i rivals.

Gjorde endast 12 SB tror jag de när man behövde 6st vinster. Passade på att kombinera det me tex 6 djupled från japan osv.

Även låste upp några spelare i objektiv samtidigt. Gör normalt sett inga objektivs spelare, bara när jag endå spelar för tokens eller paket.

Jag brukar klara av WL på 2-3 timmar och enda moden som känns casual i år för mig.
Citera
2022-11-30, 19:39
Medlem
Grejen med Fifa är borta, folk lämnar matcher osv för packs, när man öppnat nya packsen jagar man nya. UT är att jaga pack konstant, tidskrävande som fan och i slutet av dagen helt meningslöst
Citera
2022-11-30, 19:52
Medlem
Får nog bli att jag kör det här laget. Annan formation ingame såklart. Tar emot att bänka Fekir och Gosens men får inte ihop det... Den enda som kommer vara köpt är Maignan, resten ut.

https://www.futbin.com/23/squad/2209927
Citera
2022-11-30, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yela
Får nog bli att jag kör det här laget. Annan formation ingame såklart. Tar emot att bänka Fekir och Gosens men får inte ihop det... Den enda som kommer vara köpt är Maignan, resten ut.

https://www.futbin.com/23/squad/2209927

Spelar du Marquez som mittfältare?

Ett förslag är att köra såhär.

https://www.futbin.com/23/squad/2210643

Kan du köra Cancelo som mittfältare och Gosens som ytterback.

Kean är riktgt bra för att kosta 50k att göra. Dock duger han bara som striker med tanke på passningar inte är hans styrka.

Gillar Fekir starkt men inte lätt att få in han om du inte vill spendera massa coins.
Citera
2022-12-01, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Spelar du Marquez som mittfältare?

Ett förslag är att köra såhär.

https://www.futbin.com/23/squad/2210643

Kan du köra Cancelo som mittfältare och Gosens som ytterback.

Kean är riktgt bra för att kosta 50k att göra. Dock duger han bara som striker med tanke på passningar inte är hans styrka.

Gillar Fekir starkt men inte lätt att få in han om du inte vill spendera massa coins.

Stämmer, kör han som CDM. Ja det är är ju ett alternativ, kanske ska göra Kean och se hur han är. Tycker ändå Sanchez har funkat för den nivån jag ligger på.

Ja fekir är skön som fan, synd han inte passar alls i mitt lag.. Får väl byta in han i halvtid.
Citera
2022-12-01, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yela
Stämmer, kör han som CDM. Ja det är är ju ett alternativ, kanske ska göra Kean och se hur han är. Tycker ändå Sanchez har funkat för den nivån jag ligger på.

Ja fekir är skön som fan, synd han inte passar alls i mitt lag.. Får väl byta in han i halvtid.

Håller med dig om Fekir han är speciell lite avundsjuk du har den versionen.

Gjorde Messi nya sbc pga ville ha nån kreativ som var vänsterfotad, men föredrar Lemar eller Fekir.

Nu vet jag inte om detta funkar för vet inte hur du spelar ingame, men detta är ett altenativ.

https://www.futbin.com/23/squad/2223108
Citera
2022-12-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Väntar på att mina 60 matcher nollställs så jag kan vinna mina sista 9 matcher i golden goal för att få Vieira.

Jag har inte lirat 56 matcher SB.
Utan tex spela 8 matcher med 6 spelare från typ frankrike gjorde jag i rivals , när jag endå skulle få ihop veckans 8 vinster i rivals.

Gjorde endast 12 SB tror jag de när man behövde 6st vinster. Passade på att kombinera det me tex 6 djupled från japan osv.

Även låste upp några spelare i objektiv samtidigt. Gör normalt sett inga objektivs spelare, bara när jag endå spelar för tokens eller paket.

Jag brukar klara av WL på 2-3 timmar och enda moden som känns casual i år för mig.

är Vieira ett så självklart val för dig?

world cup icon player pick lockar för mig
visst, de flesta kommer dra Laudrup Klose Cech att välja på mest troligt... men det är bara 19 möjliga kort

L: Laudrup, Klose, Moore, Cech, Crespo, Schweinsteiger, van Persie
Cafu är en litet L, kostar 5 tokens mer att få honom via player pick
Petit ett litet L som sämre än Vieira, men då har du 5 tokens över till annat

litet W: Zambrotta, Drogba,
stort W: Drogba, Figo, Butra
enormt W: Eusebio, Zidane, Cruyff, Pele, Ronaldo

gjorde world cup hero sbcn en gång till då jag hade fodder så det räckte. packade bra fodder i paketen som jag fick sålt för 50k vinst, och så drog jag Carvalho. fint mittbackspar med Kohler som håller en stund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in