Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Man är två (eller fler) om att knulla. Vare sig man är bög, lebba eller hetero.
Kvinnan har bestämmanderätt över sin kropp och bestämmer om eventuell graviditet ska fortgå eller avslutas.
Resten är bara ordbajseri.
Presentera en logisk motsättning i mitt resonemang som inte bygger på en halmgubbe eller håll snattran.
Jag har full rätt att göra min egen ansvarsbedömning och jag anser att kvinnan är gatekeepern till sex och utöver det så är det i hennes kropp som graviditeten uppstår. Kvinnan har den sexuella makten och med makt så kommer ansvar. Kvinnor har mer makt = större ansvar. Kvinnan har således det större beslutande ansvaret, den beslutande makten som jag ser det.
Det finns ingen felaktighet i mitt resonemang för det är så jag tycker.
Det är en fråga om subjektivitet. Alltså finns det inget objektivt rätt svar. Därför kan jag inte ha ''objektivt fel''.
Fysiskt och beslutande ansvar är två olika typer av ansvar. I Savilands näva strävan att rätta någon så fall hen på sitt eget ansikte genom att begå ett ''kategorifel'', hon kategoriserade mig på ett felaktigt sätt.
Presentera en logisk motsättning eller förklara hur jag tänker fel, annars så kommer jag bara ignorera dig. Sluttramsat.
Dessa är några av anledningarna varför jag inte anser att män kan lastas i lika hög utsträckning för graviditeten beroende på situationen.
Så om en kvinna skulle börja babbla om att båda har ansvaret för en graviditet så hade jag svarat: ''Rent fysiskt ja, men du har den beslutande makten, och utifrån det perspektivet är det faktiskt du som besitter högre total makt i det här avseendet''.