2024-10-20, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vi kan ju låta sterilisera kvinnorna permanent också. Bra förslag du kommer med.

Det är ett större ingrepp rent kirurgiskt, att göra det på kvinnor än på män. Vanskligare således.

Och nu handlar ju det hela om att minska abortantalen och om hur abortmotståndare av manligt kön kan bidra till att minska abortantalen. Och då är vasektomi ett förslag.

Mitt förslag är effektiv hormonella p-medel som alla män som inte vill ha barn nu Kan ta. Enkelt att sluta med den dag de vill ha barn.

Det är väl ändå bra förslag? Det skulle ju minska abortantalen, vilket ju är vad du vill få till.
Citera
2024-10-20, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Då ska väl rimligen dödsstraff också tillåtas, om en människa bedöms som besvärlig för "värddjuret"?

Abort är dödandet av ett ofött liv.
Fakta.

Vill jag förbjuda abort?
Nej, men att vi har 40 000 aborter per år, är åt helvete.
Vad sägs om att ta lite ansvar, unga kvinnor?

Allt sex utan ert samtycke räknas som våldtäkt och det är ni som har tillgång till i stort sett alla preventivmedel som uppfunnits utom gummit.

Och vad hände med traditionella värden som gjort våra samhällen så framgångsrika från medeltiden och hit?

Som det är nu befinner sig väst i totalt moraliskt förfall och unga, speciellt kvinnor saknas all egen agens och ansvar.
De vill ha alla rättigheter och fördelar, men inte ett enda uns av ansvar för sina handlingar.

Och nu har vi 40 000 aborter per år.
Det här är sjukt!

Nej, 30 000 aborter per år.

Vill du minska abortantalet ännu mer, så höj din röst för effektiva hormonella p-medel för män!

Om kvinnan har mini-piller och mannen p-gel, blir de givetvis mycket säkrare och mer skyddade mot oönskad graviditet än om bara kvinnan har p'-medel.

Och har kvinnan inget p-medel alls, men mannen har p-gel, så är de mer skyddade mot oönskad graviditet än om ingen av dem har p-medel.

Så höj din röst för bra och effektivt p-medel för män! Bra sätt att minska abortantalen på. Och jämställt dessutom, ger män lite mer makt att kontrollera sin reproduktiv förmåga!
Citera
2024-10-21, 00:11
Medlem
Citat:
Då ska väl rimligen dödsstraff också tillåtas, om en människa bedöms som besvärlig för "värddjuret"?

Fakta.

Vill jag förbjuda abort?

Allt sex utan ert samtycke räknas som våldtäkt och det är ni som har tillgång till i stort sett alla preventivmedel som uppfunnits utom gummit.

Och vad hände med traditionella värden som gjort våra samhällen så framgångsrika från medeltiden och hit?

Som det är nu befinner sig väst i totalt moraliskt förfall och unga, speciellt kvinnor saknas all egen agens och ansvar.
De vill ha alla rättigheter och fördelar, men inte ett enda uns av ansvar för sina handlingar.

Det här är sjukt!

Sett till resten av världen har vi en rätt låg andel aborter per capita. Det är inte traditionella värden som är avgörande utan tillgången till sexualkunskap och preventivmedel. Där finns det mycket att göra i Sverige också.
Citera
2024-10-21, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Reglerat när det handlar om sexköp = de som mår bra av att sälja sex får ett certifikat.
Reglerat när det handlar om abort = att man inte får göra abort hur sent under graviditeten som helst och att antalet graviditetsveckan avgör abortmetod.

Så. Blev det tydligare för dig så? Vill du diskutera prostitution så finns det som sagt en tråd för detta.

Men du missar ju poängen. Min liknelse grundar sig ju i ditt påstående att abort måste vara lagligt för att ett förbud minskar inte efterfrågan utan tvingar endast in alla inblandade i otrygga miljöer. Att du förespråkar certifikat för sexarbetare "som mår bra" är ju samma sak som om du förespråkade abortcertifikat för de kvinnor som gör abort som mår bra, medan övriga inte får göra abort. Du vill ju tvinga in sexarbetare som inte mår bra i otrygga miljöer genom att kriminalisera deras kunder, och därmed försämra deras tillvaro ytterligare. Därmed blir du ju inte trovärdig när du argumenterar för laglig abort och använder de argument du gör. För uppenbarligen har du inga problem med att tvinga in vissa människor i de otrygga miljöer som förbud leder till. Och då kan man fråga sig varför du använder just detta som argument i en annan fråga.

Citat:
Måste du vara insatt för att kunna uttala dig kring om du vill ha säkra och bra p-medel för män eller inte?

Ja. Det är väl skitsamma vad jag vill. Jag är inte insatt i huruvida det existerar eller inte. Jag kan inte propagera för något vars existens jag inte ens känner till eller har kunskap om.

Citat:
Det har pågått forskning kring p-medel för män. Detta har pågått i många år. Senast jag läste om det lät det riktigt säkert och bra och med acceptabla, eller inga biverkningar. Vore fantastiskt om det kom ut på marknaden!

Det skulle förstärka det preventiva skyddet för par och därmed radikalt minska oönskade graviditeter och därmed radikalt minska antalet aborter.

Är man som du, mot abort. Så bör du givetvis höja din röst för p-medel för män!

Ok. Men om det är så bra varför finns det inte på marknaden då?
Citera
2024-10-21, 03:58
Medlem
Citat:

Där har du feminismen sammanfattat i en enda mening.
Citera
2024-10-21, 06:49
Medlem
Citat:
"Det är olika hur mycket steriliseringen kostar beroende på var du bor i landet. I vissa regioner får du själv betala, i andra kostar det som ett vanligt läkarbesök."

Hoppsan här kan man visst få betala kalaset själv.

"Syftet med vasektomi är att göra mannen permanent ofruktsam. Det är ett ingrepp som är 100% effektivt som inte påverkar den sexuella förmågan eftersom ingreppet inte påverkar produktion av det manliga könshormonet."

Jag tror nog inte att den som i framtiden vill bli pappa ska satsa på att göra en vasektomi. Även om det för en del funkar att reversera det hela är det långt ifrån säkert att det går.

Att du vill sprida att det är fullt reversibelt talar ganska bra om vad du är för en persson.
Vasektomi med infrysta spermier är väl bra iallafall?
Citera
2024-10-21, 06:51
Medlem
Citat:

Fakta.

Vill jag förbjuda abort?

Det här är sjukt!
Vilket ansvar tar män som knullar utan kondom eller vasektomi?
Citera
2024-10-21, 06:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Fakta.

Vill jag förbjuda abort?

Det här är sjukt!

Unga kvinnor tar redan enormt mycket mer ansvar än unga män gällande detta. Unga män vill ha alla rättigheter och fördelar, men inte ett enda uns av ansvar för sitt knullande.

Kvinnor tar fortfarande huvudansvaret för avkomman. Om väst är i totalt moraliskt förfall så beror det troligen på alla faderslösa barn. Män saknar tydligen all känsla för ansvar när det gäller sin egen avkomma.

Många av preventivmedlen för kvinnor ger allvarliga biverkningar.

Det var inte traditionella värden som gjorde 'oss' framgångsrika - det var medicinska och tekniska framsteg.
Citera
2024-10-21, 07:26
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vasektomi med infrysta spermier är väl bra iallafall?
Låter som ett jättebra sätt för män att få ner aborttalen som är så viktigt för dem.
Citera
2024-10-21, 07:31
Citat:
Vi kan ju låta sterilisera kvinnorna permanent också. Bra förslag du kommer med.
Nja, kvinnorna kanske tycker att preventivmedel och möjligheten till abort räcker.

För män som varken använder preventivmedel eller kan tänka sig att kvinnan gör en abort däremot är det en bra idé. Men du kanske föredrar att kvinnan gör en sån där förhatlig abort istället?
Citera
2024-10-21, 07:41
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vilket ansvar tar män som knullar utan kondom eller vasektomi?
Män kanske borde bli mer medvetna om att även om de använder kondom är det inte heller ett 100%igt skydd. De kanske borde prata igenom saken ordentligt med kvinnan före så att de är överens om att vid en graviditet ska de behålla barnet.

Annars får det vara vasektomi eller avhållsamhet som gäller, tills det finns ett säkrare preventivmedel även för män.
Citera
2024-10-21, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Män kanske borde bli mer medvetna om att även om de använder kondom är det inte heller ett 100%igt skydd. De kanske borde prata igenom saken ordentligt med kvinnan före så att de är överens om att vid en graviditet ska de behålla barnet.

Annars får det vara vasektomi eller avhållsamhet som gäller, tills det finns ett säkrare preventivmedel även för män.
Skulle säga att noll procent av de män jag legat med har initierat ett sånt samtal. De har bara ordlöst utgått från att jag skyddat oss båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in