Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Reglerat när det handlar om sexköp = de som mår bra av att sälja sex får ett certifikat.
Reglerat när det handlar om abort = att man inte får göra abort hur sent under graviditeten som helst och att antalet graviditetsveckan avgör abortmetod.
Så. Blev det tydligare för dig så? Vill du diskutera prostitution så finns det som sagt en tråd för detta.
Men du missar ju poängen. Min liknelse grundar sig ju i ditt påstående att abort måste vara lagligt för att ett förbud minskar inte efterfrågan utan tvingar endast in alla inblandade i otrygga miljöer. Att du förespråkar certifikat för sexarbetare "som mår bra" är ju samma sak som om du förespråkade abortcertifikat för de kvinnor som gör abort som mår bra, medan övriga inte får göra abort. Du vill ju tvinga in sexarbetare som inte mår bra i otrygga miljöer genom att kriminalisera deras kunder, och därmed försämra deras tillvaro ytterligare. Därmed blir du ju inte trovärdig när du argumenterar för laglig abort och använder de argument du gör. För uppenbarligen har du inga problem med att tvinga in
vissa människor i de otrygga miljöer som förbud leder till. Och då kan man fråga sig varför du använder just detta som argument i en annan fråga.
Citat:
Måste du vara insatt för att kunna uttala dig kring om du vill ha säkra och bra p-medel för män eller inte?
Ja. Det är väl skitsamma vad jag vill. Jag är inte insatt i huruvida det existerar eller inte. Jag kan inte propagera för något vars existens jag inte ens känner till eller har kunskap om.
Citat:
Det har pågått forskning kring p-medel för män. Detta har pågått i många år. Senast jag läste om det lät det riktigt säkert och bra och med acceptabla, eller inga biverkningar. Vore fantastiskt om det kom ut på marknaden!
Det skulle förstärka det preventiva skyddet för par och därmed radikalt minska oönskade graviditeter och därmed radikalt minska antalet aborter.
Är man som du, mot abort. Så bör du givetvis höja din röst för p-medel för män!
Ok. Men om det är så bra varför finns det inte på marknaden då?