Citat:
Ursprungligen postat av
ConspiracyEyes
OM det hade varit upp till mig att bestämma, då hade jag sagt till människor vad de inte får lov att göra med sina graviditeter ja.
Vilket skulle visas.
Citat:
Men då hade jag ju trots allt varit framröstad av folket, och då hade jag ju utgått ifrån att många andra vill detsamma.
Även om vi gör antagandet att du blivit vald i demokratisk ordning och dessutom hade den folkliga majoriteten på din sida så ser jag inte hur det förändrar något kring huruvida du säger åt folk vad de får göra. Det är ju typ det valda politiker gör.
Citat:
Ur ett rent moraliskt perspektiv hade jag inte sett någon större skillnad mellan att mörda en människa som inte har några anhöriga, och att mörda sitt eget barn. I båda fallen berövar du livet för en annan människa. Men här och nu i samhället, hade jag sett på det första mordet på ett betydligt starkare sätt, med tanke på att det bryter mot lagen,
Jag köper inte den. Hade du accepterat typ 30 000 pedofiltortyrmord mot barn per år om de var lagliga? Knappast. Det är något annat som ligger bakom. Du vet inom dig att det inte är lika illa att göra 4 st aborter vecka 5 som att pedofiltortyrmörda ett enda barn. Den enkla anledningen är att abort inte är mord. Det är inte vackert eller beundransvärt men det är inte mord.
Citat:
och med tanke på att jag vet att majoriteten av befolkningen ser mycket starkare på det.
Hur påverkar det din personliga syn på de olika "morden"?
Citat:
Visst, målet är inte att orsaka smärta hos anhöriga,
Var det inte det du skrev tidigare, då?
Citat:
Föreställ dig att du har hamnat på en plats där alla människor runt omkring dig har utfört minst ett mord. Du har inte mycket annat till val än att leva där, då din försörjning är knuten till denna plats. Alla mördarna är helt okej med att utföra mord, och ser inte detta som någonting märkligt öht, och myndigheterna där tycker inte heller att mord är något märkligt. Skulle du då börja sätta igång egna utredningar av dessa människor och få alla emot dig, eller skulle du acceptera att människorna i din omgivning har en syn som du inte delar, och fortsätta att leva ditt liv trots att du inte är för vad de har gjort och gör? Jag förstår att detta är ett märkligt exempel, då du antagligen skulle frukta för ditt eget liv, men låt oss låtsas som om alla verkligen gillar dig, och aldrig skulle kunna tänka sig att mörda just dig.
Vad menar du att jag ska utreda jag vet ju redan vet att alla har mördat? Det låter oavsett som ett ställe jag aldrig skulle kunna acceptera att befinna mig på. Jag älskar Sverige men om ena halvan av Sverige får för sig att mörda andra halvan så gör jag en Sabuni. Jag gillar inte mördare och kommer aldrig att göra det.