2022-05-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och vad tror, eller känner, du att lagparagrafen betyder?

Att män INTE är skyldiga att försörja sina barn? Att kvinnor inte heller är det?

Det framgår i förldrabalken vem/vilka som avses vara föräldrar.

Oavsett vad du tror, eller känner, att lagparagrafen betyder....
Citera
2022-05-17, 19:31
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det framgår i förldrabalken vem/vilka som avses vara föräldrar.

Oavsett vad du tror, eller känner, att lagparagrafen betyder....
Ok, så din uppfattning är att i Sverige så måste inte kvinnor och män försörja sina barn?

Och det baserar du på Föräldrabalken?
Citera
2022-05-17, 19:37
Medlem
Citat:
Ok, så din uppfattning är att i Sverige så måste inte kvinnor och män försörja sina barn?

Och det baserar du på Föräldrabalken?

det regleras i föräldrabalken, det finns fler paragrafer än 1.
Citera
2022-05-17, 19:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
EN sak som jag alltid tänker på i abort-debatter är alla kvinnor som drabbas av "spontan abort" MISSFALL......och det är väldigt många olyckliga kvinnor. HUR känner de när det talas om foster i tidigt stadium som BARN!? "Allmän diskussion" verkar öppet men jag ber om ursäkt om jag blir OT men jag har ett minne som etsat sig fast från tidigt 70-tal. Jag, en barnslig tonåring, jobbar med en lite äldre kollega och hon kommer ut från toaletten likblek...............och jag frågar.....-Men hur mår du"? och hon säger att hon fått missfall i toan och hon SPOLADE! Jag glömmer ALDRIG det! Detta att hon "spolade" och vad annat kunde hon ha gjort?

Enligt abortmotståndarna här på forumet så skulle hon givetvis plockat upp BARNET ur toaletten och försökt återuppliva det. Även om det var en oformlig blodklump så var det ett BARN enligt abortmotståndarna här på forumet.

Alternativt åkt in på livstid för mord eftersom hon spolade ner ett BARN i toaletten.....

Ditt exempel visar med all tydlighet hur jävla skev abortmotståndarnas logik och retorik är.

Naturen aborterar minst lika många foster (om inte fler) än vad vi människor gör.

Förlåt jag borde skrivit: NATUREN MÖRDAR BARN PÅ LÖPANDE BAND. DÖM NATUREN TILL LIVSTID I FÄNGELSE!!!!!

Citera
2022-05-17, 19:38
Citat:
det regleras i föräldrabalken, det finns fler paragrafer än 1.
Ja jag vet, men måste kvinnor och män försörja sina barn?
Citera
2022-05-17, 19:40
Medlem
Citat:
Ja jag vet, men måste kvinnor och män försörja sina barn?

det förelsår jag att du läser dig till i föräldrabalken och socialtjänstlagen där den är tillämplig.
Citera
2022-05-17, 19:42
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Enligt abortmotståndarna här på forumet så skulle hon givetvis plockat upp BARNET ur toaletten och försökt återuppliva det. Även om det var en oformlig blodklump så var det ett BARN enligt abortmotståndarna här på forumet.

Alternativt åkt in på livstid för mord eftersom hon spolade ner ett BARN i toaletten.....

Ditt exempel visar med all tydlighet hur jävla skev abortmotståndarnas logik och retorik är.

Naturen aborterar minst lika många foster (om inte fler) än vad vi människor gör.

Förlåt jag borde skrivit: NATUREN MÖRDAR BARN PÅ LÖPANDE BAND. DÖM NATUREN TILL LIVSTID I FÄNGELSE!!!!!

Och sen skulle barnet ha obducerats på sjukhuset för att man skulle kunna konstatera dödsorsak, därefter skulle begravningsbyrån kommit och hämtat kroppen och fört den till bårhuset i väntan på begravningen. Och dödsannons ska in i tidningen.
Citera
2022-05-17, 19:44
Citat:
det förelsår jag att du läser dig till i föräldrabalken och socialtjänstlagen där den är tillämplig.
Ja, jag vet redan att kvinnor och män måste försörja sina barn. Är du oenig?
Citera
2022-05-17, 19:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Och sen skulle barnet ha obducerats på sjukhuset för att man skulle kunna konstatera dödsorsak, därefter skulle begravningsbyrån kommit och hämtat kroppen och fört den till bårhuset i väntan på begravningen. Och dödsannons ska in i tidningen.

Japp och ett namn skulle sättas på blodklumpen. Våra kyrkogårdar hade svämmats över av svårdefinierade blodklumpar, en massa hennar eftersom inte ens könet hade kunnat fastställas. Kanske skulle man kunna sätta nummer på gravstenarna. Här vilar 546, osv.

Men nä, inte bara nummer, då kommer abortmotståndarna att gråta och kräva att blodklumparna ska ha riktiga namn och abortmotståndarna hade hållit i tusentals namngivningskalas/dop varje år. För de bryr sig sååå fruktansvärt mycket. Åh som deras hjärtan ömmar för dessa av naturen mördade BARN.
Citera
2022-05-17, 19:56
Medlem
Citat:
Ja, jag vet redan att kvinnor och män måste försörja sina barn. Är du oenig?

Det stämmer inte enligt föräldrabalken nej,
Citera
2022-05-17, 19:57
Citat:
Det stämmer inte enligt föräldrabalken nej,
Vilka är skyldiga att försörja sina barn då? Hermafroditer?
Citera
2022-05-17, 19:57
Medlem
Mikibus avatar
Det allra största problemt med abort som jag ser det, är den sjunkande demografin i västvärlden. Vi kommer helt enkelt att gå under som folk om vi fortsätter abortera bort alla foster på löpande band.

Ett annat problem jag ser med abort är att kvinnor i längden bara används till njutning och aldrig får bli mammor, eftersom deras pojkvänner då ser abort som en lätt väg bort från ansvaret att vara förälder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in